E-postautomatisering

Mangler du tid og ressurser til konsekvent engasjement i e-postmarkedsføring?

Å levere inkonsekvent eller utilstrekkelig e-postmarkedsføring kan til slutt drepe bedriften din.

Visste du at…

Bedrifter som sender automatiserte e-poster har 133 % større sannsynlighet for å sende relevante meldinger tilsvarende til en kundes kjøpssyklus.

E-postautomatiseringsverktøy/-integrasjoner er den beste måten å forbedre ansattes effektivitet på, samtidig som salget øker.

Hva er e-post- og markedsføringsautomatisering?

Hva er markedsføringsautomatisering?

Marketing automation er et system som gjør deg i stand til å automatisere oppgaver som forbedrer salget ditt. Den viktigste fordelen er at markedsførere komfortabelt kan prioritere andre oppgaver samtidig som de sikrer at hver kunde går gjennom den samme markedsføringstrakten.

Et eksempel på effektiv markedsføringsautomatisering er automatisering av e-postmeldinger for å levere ønsket melding til hele e-postlisten din. E-postautomatisering brukes mye i alle typer bransjer, spesielt i e-handelsbedrifter. For eksempel inkluderer e-handelsplattformer e-postautomatiseringsverktøy og integrasjoner for e-handelsmerker for å oppmuntre til repeterende oppførsel og bygge en lojal kundebase. La oss se nærmere på hva e-postautomatisering er.

Hva er e-postautomatisering?

E-postautomatisering er en prosess der du kan sende forhåndslagde e-poster i rekkefølge til publikum til rett tid mens du jobber med andre oppgaver. Siden e-postene sendes automatisk, kan du utnytte mange potensialer som kommer fra dem. Å sende automatiserte e-poster i en sekvens er en markedsføringsstrategi som retter seg mot folk i henhold til deres kjøpsatferd, salg og behov med dynamisk innhold.

Totalt sett er den essensielle faktoren med automatisering av e-postmarkedsføring å levere e-postserier med relevant innhold. Som et resultat kan du oppnå enorme fordeler over en periode, for eksempel kundelojalitet, kundeoppbevaring og økt salg.

Hvorfor bør du automatisere markedsførings-e-poster?

Fordelene med e-postmarkedsføring inkluderer;

Kundebevaring

Å sende e-post til rett tid til målgruppen kan øke gjentatte salg eksponentielt. For eksempel er e-poster med forlatt handlekurv eller tilbuds-e-poster gode for repeterende e-handelssalg.

Kundelojalitet

E-post er en smart måte å forbedre håndteringen av kunderelasjoner på. For eksempel, å sende e-poster på en kundes bursdag er en måte å forbedre forholdet og styrke kundens bånd med en merkevare. Dessuten, tilbakemeldings-e-poster, undersøkelses-e-poster, spesielle kunngjøringer – alle disse enkle automatiserings-e-postene kan skape lojale kunder.

Forbedrede arbeidsflyter for markedsføring

Automatisering av e-postmarkedsføring er en fin måte å forbedre arbeidsflytene dine for markedsføring på. Merkevaren din kan levere meldingene til kundebasen din mens du jobber med andre oppgaver siden prosessen er automatisk. Dermed kan du sikre en kvalitetskundereise og kundeopplevelse.

Økt salg

Visste du at merkevaren din kan generere mer inntekter med e-post? Dette er fordi e-postautomatisering kan skape bevissthet for potensielle kunder og transformere potensielle kunder til kunder.

Hvordan komme i gang med e-postautomatisering

Det første du må finne ut er verktøyet eller programvaren som er best egnet for din bedrift. Så sørg for at du vurderer tilpasning, pris, avanserte funksjoner og brukervennlighet når du bestemmer deg for det riktige verktøyet som sikrer at kundene dine går gjennom en markedsføringstrakt du velger.

Som vi sa tidligere, er det avgjørende å velge riktig system for din bedrift; derfor anbefaler vi å bruke gjennomgangsplattformer for å begrense listen over verktøy som vil øke konverteringsfrekvensen for e-post. I tillegg kan du dra nytte av gratis prøveversjoner for å få en følelse av hvordan verktøyene fungerer.

Hvis du ser etter en sunn kundeserviceplattform som lar deg automatisere e-poster for markedsføring og støttetjenester, så er LiveAgent det riktige valget.

Hva er LiveAgent?

LiveAgent er brukerstøtteprogramvare som samler kundehenvendelser fra flere kanaler, som e-post, live chat, telefon, forum, Facebook, Instagram, Viber, Twitter osv. I tillegg lager den omfattende rapporter, slik at lederne dine enkelt kan oppdage eventuelle problemer på forhånd. I tillegg automatiserer den daglige kundeservice/støtteoppgaver for økt effektivitet. Systemet inkluderer kundesenter, billettering, kunnskapsbase, forum, kundeportal, live chat og mer. For å lære mer, se gjerne videoen nedenfor.

Er du interessert i LiveAgent? LiveAgent tilbyr en 14-dagers gratis prøveperiode for alle abonnementer. Så prøv det og forbedre deg umiddelbart.

Hvordan kan du automatisere e-poster i LiveAgent?

LiveAgent tilbyr mer enn 180 integrasjoner for å gjøre det meste av informasjonen tilgjengelig fra ett grensesnitt. Du kan for eksempel integrere ActiveCampaign eller Clickfunnels. Begge disse e-postautomatiseringsintegrasjonene kan forbedre konverteringshendelser på lang sikt.

Sjekk tilgjengelige e-postmarkedsføringsintegrasjoner i LiveAgent for økte konverteringshandlinger.

Typer e-poster sendt med et automatiseringsverktøy

Ulike e-postmarkedsføringsverktøy gir sikkerhet for økte beregninger, for eksempel kjøpsrate og inntekter. Sjekk ut eksempler på automatiserte e-poster nedenfor for å få inspirasjon.

Når du ikke skal bruke automatiserte e-poster

Selv om det er mange fordeler med automatiserte e-poster, bør du bruke dem sparsomt. Enkelte situasjoner krever oppmerksomhet fra kundeserviceagentene dine. For eksempel bør ikke merkevarer automatisere svar på kundehenvendelser. Kunden trenger vanligvis et umiddelbart svar og forventer menneskelig inngripen. En automatisert e-post kan ikke løse alle henvendelser siden hver sak er forskjellig. For mye e-postautomatisering kan ta det menneskelige elementet fra merkevaren din.

Frequently asked questions

Hva er markedsføringsautomatisering?

Markedsføringsautomatisering er et system som lar deg automatisere oppgaver som forbedrer salget.

Hva er e-postautomatisering?

E-postautomatisering er en prosess der du kan sende forhåndslagde e-poster i rekkefølge til publikum til rett tid mens du jobber med andre oppgaver.

Hvorfor bør du automatisere e-postmarkedsføring?

Fordelene med e-postmarkedsføring inkluderer; forbedret kundeoppbevaring, markedsføringsarbeidsflyter, økt kundelojalitet og salg.

Hvordan komme i gang med e-postautomatisering?

For å komme i gang må du finne verktøyet/programvaren som er best egnet for din bedrift. Så sørg for at du vurderer tilpasning, pris, avanserte funksjoner og brukervennlighet når du bestemmer deg for riktig e-postautomatiseringsverktøy for å sikre at kundene dine går gjennom en skikkelig markedsføringstrakt.

Hvilke typer e-poster sendes med et automatiseringsverktøy?

Noen eksempler på automatiserings-e-poster inkluderer; velkomst-e-poster, bursdags-e-poster, forsendelses-e-poster, tilbakemeldinger/undersøkelser-e-poster, jubileums-e-poster osv.

Når skal man ikke bruke automatiserte e-poster?

Selv om det er mange fordeler med automatiserte e-poster, bør du bruke dem sparsomt. Enkelte situasjoner krever oppmerksomhet fra kundeserviceagentene dine. For eksempel bør svar på kundehenvendelser ikke automatiseres. Kundene trenger vanligvis et umiddelbart svar og forventer menneskelig inngripen.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo

		Når skal man ikke bruke automatiserte e-poster?
Slido green logo
TIlbake til Akadami Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo