Forventningen av en bedrift av uansett størrelse i dag er å møte kunders krav øyeblikkelig, i noen saker, til og med før kunder kan tenke på deres forespørsel.
Lang vente tid, uansett om i en kø til en tradisjonell butikk eller pakke levering og så en mangel på øyeblikkelig støtte, er hyppige ulemper for mange kunder og en årsak for klager.
Som en oppstartsbedrift eller liten bedrift, er din bedriftsplan mest sannsynlig fokusert på å levere den beste kundeopplevelsen og få et konkurransefortrinn i din nisje.
Viktigheten med å gi utmerket online kundeservice er ikke lenger en utløp av selskaps interesse men en primær motivasjon for suksess.
Nøkkelen for å oppnå en høy kundetilfredshet skår er effektiv kommunikasjon, hvor live-chat er en ideal digital løsning.
Men live-chat programvaren kan være mer en bare et enkelt chatte verktøy.
Er du interessert i å vite mer?
La oss stupe inn.
For selskap av uansett størrelse, er websiden deres online representant av deres merke. Tross alt, er det der de fleste kundene vil gå etter de kommer over et selskaps produkter og service– på grunne av denne grunnen, er det å få tak i et verktøy som forbruker kan beleilig bruker for å kontakte service representanter mens de surfer en verdigfult ressurs.
Live-chat forandrer kommunikasjon fra en slitsom prosess av måtte ta opp telefonen eller skrive en e-post til en øyeblikkelig plattform. derav, trenger den kundenes mist innsats for å gi et svar til deres spørsmål med kun et trykk på en knapp.
Hvordan og hvor den lille chat knappen kommer fram på websiden er basert på brukerens preferanse. Generelt sett, er den lagt på siden som genererer mest trafikk. En utsjekkings side er et godt alternativ, siden det er der fluktfrekvensen ofte skjer.
Design alternativet for knappen er omfattende – fra animasjonen til typen og stilen. Alle forhånddesignete malene er ledig for personlig tilpassing i galleriet. Vis du ikke klarer å finne stilen som passer deg, kan du lage en egen tilpasset ved å laste opp et bilde eller skrive inn din HTML kode.
Noen selskaper legger igjen det menneskelige elementet av deres kommunikasjons plattform for automasjon. Å selv om live-chat støtter automasjon av mange typer, være trygg på at det er en ekte menneske agent på den andre linjen. Å er ikke det det som gjør hele opplevelsen mer personlig?
På dette tidspunktet, hva som går gjennom dine tanker er sikkert noe som: “dette er alt bra, men hvorfor trenger jeg en?”.
Vell, fortsett og les for å finne ut.
Bekvemmelighet og letthet av bruk er to komponenter som tikker boksene for kundenes ide av et pålitelig selskap.
Ikke mange kunder vill holde deres interesse ved å kjøpe et produkt eller anskaffelse av en tjeneste vis den dårlige kundeservicen forstyrret kjøperen opplevelse. Ikke for å nevne sannsynligheten av negativ tilbakemelding som kan ødelegge selskapets rykte.
Telefon og e-post støtte er ikke utdaterte kommunikasjons kanaler. Egentlig helt motsatt. Men, numrene viser at 79% av kunder foretrekker å chate med agenter fordi det er øyeblikkelig sammenlignet med andre kanaler.
Strategiske budsjettplanlegging er avgjørende for alle bedrifter, men det er dobbelt så viktig for små selskap og oppstartere. Å implementere live-chat i din kundeservice representerer en av de best ROI siden det blir tenkt på som billig og resulterer i mindre utgifter.
Selv på et lite budsjett, kan du få tak i et limitert men fortsatt høyt effektivt chat verktøy helt gratis. Din kundeservice operatører vil ha muligheten til å kordinere flere chat samtaler i nåtid, noe som sparer verdifull tid og ressurser for selskapet. Det lar deg bytte fokus og optimalisere og lage en bærekraftig salgs og markedsførings strategi.
Every contact we have with a customer influences whether or not they’ll come back. We have to be great every time or we’ll lose them.
En bedrift som putter kunder først er en bedrift som kjenner igjen hvor viktig kunder er.
Forhold markedsføring anerkjenner at å bygge en langvarig forbindelse med kunder koster mindre og genererer mer inntekt. Men for selskapene som nettopp starter opp, er den mer kritiske faktoren å tiltrekke og konvertere ledetråder og potensielle kunder til vanlige, betalte kunder.
Selv om oppstartere og små bedrifter ofte lomper seg sammen, er deres mål ikke det samme.
Live-chat kan bli brukt ved tre distinkte stadier av kunde reisen, som styrker deres støtte lag for både oppstartere og SMBer og henvender seg til deres spesifikke mål:
Som en del av en kompleks hjelpepult programvare, leverer live-chat betydelige fordelere gjennom brukervennlige funksjoner.
Universell Innboks: Kundeservice støttens primær mål er å gi en positiv kundeservice opplevelse, med en hver interaksjon mellom kundene og merket.
Eksempel på universell innboks (klikk for å forstørre)
Den universelle innboks funksjonen lar agenter se og svare samtaler fått fra uansett kanal. Den innebygde CRM tar opp og lagrer all kunde data for forbedret organisasjon, og den ferdigheter kan bli mer øket med å integrere seg med flere CRM programvarer.
Proaktive chat invitasjoner: Om brukt for seg selv eller kombinert med andre funksjoner, kan de produsere en utmerket ROI. Når en besøkende lander på din webside, kan du sette opp en tids-regel for at invitasjonen skal poppe-opp, eller plassere den på en spesifikk side. Det er som å gå inntil en butikk og bli mottatt av en smilende ansatt, som er klar for å hjelpe.
Du kan til og med lage flere chat invitasjoner og målrette forskjellige type kunder.
Vis du kjører en multinasjonal bedrifter, kan du tilpasse widgeten til å vises på et språk som du foretrekker. Likt som med chat knappen, er designet, meldingene og stilen av proaktive chat invitasjoner tilpass bare, og alle malene kan bli funnet i galleriet.
Nåtid skrivevisning: proaktiviteten fra agentens side er det kundene setter pris på. Under chat sesjonen, kan agenter se hva kunder skriver i chat vinduet i nåtid og forbedre seg på å løse alle forespørslene før de kan trykke på send knappen.
Chat distribusjon: Du kan forbedre dine agenters effektivitet og sikre at de rette agentene chatter med de selekterte kundene. Velg tre forhåndsdefinerte rute alternativer – tilfeldige oppdrag, ring til alle, maks utnyttelse. Vis arbeidsmengden blir for overveldende, kan du sete opp en maksimum kø grense og gi dine agenter pusterom.
Før-chat og avkoblet forum: Som en oppstarter eller liten bedrift, er en av hovedmålene å bygge kunde kontaktliste og generere flere ledetråder.
Du kan aktivere før-chat forum funksjonen i innstilingene så det automatisk vil be om kontakt detaljer fra kunder i starten av en chat sesjon.
Det frakoblete forumet forsikrer at kundene vil nå ut til ditt service lag, til og med utenfor arbeidstimer, hold støtten live 24/7.
Før-chat spørreundersøkelser: Meningene og tilbakemeldingene fra besøkende er essensielle for oppstartere og små bedrifter siden det hjelper dem å bygge deres merke og gi en sjanse for å reflektere deres taktiker og strategier. La dine kjøpere gi tilbakemeldinger på en chat sesjon, produkt anmeldelse eller agentens effektivitet.
Positiv kunde anmeldelse kan da bli brukt som sosialt bevis og lagt ut på websiden for å fremkalle henvisninger. Alternativt, kan innsamlet data bli brukt til innholdsoppretting, i en OSS seksjon eller en blogg. Den kan få frem tidligere urapporterte navigerings webside. Du kan også bruke denne funksjonen for å bygge lojalitet og tillit.
Vis en kunde spør om det, kan du sende Handlevogn transkripsjonen og være så åpen som mulig.
Chat oversikt: Chat oversikt lar deg observere og samle informasjonen om besøkendes posisjon, URL eller tid brukt på å surfe websiden for fremtidig bruk av markedsføring strategi.
Chat innebygget sporing: Vis du ønsker og se bevis på din innsats av å få nye kunder, spor konvensjoner fra live-chat i Google Analytics.
Eksempel på chat innebygget sporing (trykk for å forstørre)
Vis du ønsker og lære mer, kan du endte dra over til våres live-chat funksjons side eller utforske våres støtte portal.
Agenter bør fokusere på hvordan de skal håndtere forskjellige poeng av samtaler og følge reglene av online etikette.
Online kommunikasjon tillater fleksibilitet og kreativitet til en vis grad. Det er spesielt tydelig når det kommer til automatiske svar og forhåndsdefinerte svar
Disse korte tekstene er en del av et støtte script, men de kan bli skreddersydd for en hver situasjon og samtale. Det reduserer behovet av å måtte skrive inn hvert svar manuelt, spesielt til ofte stilte spørsmål.
Agenter kan lage flere svar som kan bli lagret, delt og brukt som maler gjennom avdelingen. Derfor, uansett hvilken avdeling eller lag medlem kunde snakker med, vil den rette tonen og språket bli konstant over hele linja.
En ukonvensjonell måte å bruke live-chat på er trenings grunner. Chat programvarer er hovedsakelig brukt for å kommunisere med eksterne kunder, men det kan også bli brukt som et kommunikasjons verktøy for interne – de ansatte.
Å se etter nye ansatte kan være en skremmende oppgave. Men det går begge veier. Den potensielle kandidaten vil ha noen spørsmål som den simple jobbeskrivelsen ikke kan dekke. Bedrifts eiere og rekruteringslag kan bruke live-chat for å lette ombordstingsprosessen.
Live-chat er et bra verktøy for å bruke til tverravdelings kommunikasjon og engasjement. Derfor, kan det være instrumentalt i å trene dine personale. Hver avdeling kan ha en eller flere interne chat grupper for å gi rask støtte til individuelle eller lag.
Når du registrerer deg og får tilgang til din konto, er det å integrere en live-chat widget til din webside gjort ved å enkelt kopiere og lime inn en kort HTML kode – trenger ikke laste ned noe ekstra programvarer. Vis du ønsker å integrere med en tredjepersons programvare eller app, er det fult støttet.
Å motta mange henvendelser fra alle slags forskjellige plattformer kan posere en betraktelig sikkerhets bekymring på et høyt nivå. Alle som ønsker og lage en sterk online tilstedeværelse må ta nødvendige steg for å beskytte dem selv og deres kunder.
For denne grunnen, kan du sjekke sikkerhets funksjon siden og lære mer ved å lese LiveAgents sikkerhets personvernregler.
Fortsatt ikke sikker på om live-chat er det rette verktøyet for ditt selskap?
Start en 14 dagers gratis prøveperiode, ingen kredittkort trengs, og bli med 35.000 bedrifter som allerede bruker LiveAgent.
Vis du ønsker og se alle våres rimelige planer som tilbyr ekstra funksjoner, dra over til våres pris side.
Vis du ønsker og lære mer, dra over til våres kunnskapsbaser for ekstra informasjon
Business Solution for Startups and SMBs
Learn how multi-channel help desk software benefits Startups and SMBs.
Live chat is a digital communication channel activated by clicking on a small chat widget embedded strategically on the website. The design of the button is based on the user's or company's preferences.
Live chat provides customers convenient access to support agents without the need to leave the website. Companies can use a free chat tool with limited features even on a small budget but still deliver instant online support.
Utilizing live chat and its features during the three distinct stages of the customers' journey can empower both Startups and SMBs to grow their business, modify their strategies and reach their individual goals.
Agents should focus on handling different conversation points and following online etiquette rules while keeping their professionalism and human touch.
Not only can live chat be a highly useful communication tool for external purposes, but recruiters and employers can utilize it internally for onboarding and training processes.
No need to download any additional software, live chat is immediately accessible after signing up. Integration is done by copying and pasting a short HTML code.
Anyone with a goal of a strong online presence has to take the necessary steps to ensure the protection of its business and customers. For that reason, LiveAgent has implemented various security features: BAN IPs, 2-step verification, HTTPS Encryption, Multiple Data Centers, GDPR.
På leting etter ekstern helpdesk-programvare
LiveAgent er den mest anmeldte og #1 rangerte helpdesk-programvareløsningen for små og mellomstore bedrifter i 2019 og 2020. Verktøyet har 180+ funksjoner, 40+ integrasjoner og uendelige tilpasningsmuligheter for å møte alle dine kundeservicebehov, inkludert billettsalg, live chat, kundesenter og støtte for sosiale medier. Bedrifter som Huawei, BMW, Yamaha og O2 bruker LiveAgent. Prøv det gratis uten kredittkort.
Begrens & gjenvinn forlatte handlekurver
For å begrense forlatte handlekurver er det viktig å tilby kundestøtte via livechat og flere kanaler. Ifølge Forrester er dette en av de viktigste tjenestene en nettside kan tilby. Overvåk hvor i kjøpsprosessen kundene forlater handlekurvene, og tilby positiv opplevelse gjennom proaktive chat-invitasjoner for å overbevise kunden om at din nettbutikk er den riktige å handle fra.
La oss løfte kundesupporten din sammen
LiveAgent er en effektiv kundeserviceløsning som mange virksomheter ser på som et flott verktøy for å kommunisere med kunder og forbedre produktiviteten. Mange brukere har uttalt at LiveAgent hjelper dem med å gi bedre, raskere og mer nøyaktig kundestøtte, øker kundetilfredshet og salg, samt øker tilbakesvars tid og betalt kundeomdannelse sats. Denne kostnadseffektive løsning gir ubegrenset agenter, e-post, sosiale medier og telefonintegrasjon.
Vi setter pris på at du nylig registrerte deg opp for en LiveAgent.
En melding vil bli sendt til din e-postadresse som inneholder innloggings detaljene, rett etter kontoen din er innstallert.
Vis du venter en stund, etter innstallasjonen er ferdig vil du få dirkete tilgang til din konto her i fra.
Etter prossesen er over, vil vi sende inn loggings detaljene til din postboks.
Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.
Vi er tilgjengelig på flere datoer