Hva er en kundeserviceprogramvare?
Kundeserviceprogramvare er en programvare som kan brukes til kommunikasjon, analyse av kundestøtte og lage rapporter. Hver interaksjon mellom et selskap og kunder, besøkende på nettstedet eller forretningspartnere lagres i billetter. Hver gang, når noen nye kontakter deg, oppretter kundeserviceprogramvaren en ny kontakt.
Kundeserviceprogramvare som LiveAgent inkluderer også billettadministrasjon, integrasjoner, mulighet til å lage en kundeportal, live chat og mange andre funksjoner. Du kan også lage en rapport eller statistikk om kundestøtte og kundetilfredshet.
Frequently Asked Questions
Hva er kundeserviceprogramvare?
Kundeserviceprogramvare er programvare som lar deg administrere, organisere og spore kundeforespørsler. Vi har tilgang til alt på ett sted. Den konsoliderer problemer, samtaler, og kobler dem også til spesifikke kunderegistre. Hovedfunksjonen er billettsystemet, som forvandler alle kundemeldinger til billetter og i denne formen ruter dem til agenter.
Hva er de forskjellige typene kundeserviceprogramvare?
Vi kan skille mellom tre hovedtyper kundeserviceprogramvare: HelpDesk-programvare, CRM-programvare, LiveChat-programvare. HelpDesk Software er en programvare som er ansvarlig for å motta forespørsler fra brukere og kontrollere deres løsning, som er det såkalte single point of contact. CRM Software er programvare som lar deg administrere kundeforhold. LiveChat Software, derimot, er programvare som lar deg håndtere live chat.
Hvordan velge den beste kundeserviceprogramvaren?
For å velge den beste kundestøtteprogramvaren, må du vurdere at den hjelper deg med de fleste (om ikke alle) kundeserviceprosesser. Den skal ha tilgang til alle kommunikasjonskanaler du trenger, det vil si e-post, telefon eller sosiale medier. Live chat er en ekstremt viktig funksjon. Vær også oppmerksom på å lage analyser og rapporter som lar deg forbedre kundeservicen.
Expert’s note
Programvare for kundeservice hjelper deg med å administrere og spore kundeforespørsler. Velg en kundeserviceprogramvare som passer dine behov.
LiveAgent Webinar 3: Live Chat og Chat Invitasjoner
LiveAgent er et klagehåndteringssystem og klientportal som tilbyr over 175 funksjoner og 40+ integrasjoner. Prøv gratis eller betalt versjon. Tidio og HubSpot Service Hub er også populære alternativer.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.