Hva er selvbetjening?
Alle har sine egne måter å finne løsninger på problemer de står overfor. Noen følger normen, mens noen følger andre, og åpenbart er det de som følger det som er lett for dem. Selvbetjening er når du prøver å finne løsninger på problemer selv fremfor å kontakte kundeservice.
Det er en veldig problemfri måte å finne løsninger på problemer. Det krever ikke at du venter på vakt i lengre tid, og det krever heller ikke at du sender e-post og venter på svar.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du selvbetjening?
Selvbetjening er når du prøver å finne løsninger på problemer selv uten å kontakte kundeservice. Kunden kan gjøre dette ved å lese FAQ, konsultere kunnskapsbasen eller ved å bruke artiklene og veiledningene som er tilgjengelige.
Hva er fordelene med selvbetjening til kunder?
Kunden trenger ikke vente på en reaksjon fra kundeservice, noe som sparer tid. På grunn av dette blir kunden bedre kjent med produktet og merket, og kan også øke nivået på sin egen tilfredshet. Hvis han bruker kvalitetsinnholdet som tilbys av selskapet, vil verdien av organisasjonen i hans øyne sikkert også øke.
Tilbyr LiveAgent selvbetjening?
LiveAgent tilbyr selvbetjening. Du kan opprette en kunnskapsbase som vil inneholde alle problemene som kundene trenger, takket være den vil de løse problemet sitt effektivt.
Expert’s note
Selvbetjening er en praktisk måte å løse problemer selv, uten å kontakte kundeservice. Det sparer tid og gir kunden en bedre forståelse av produktet.
Jonene, HubSpot, Ada, Document360, Hornbill Service Manager, Freshdesk contact center, Replicant, Apty og Solvvy er selvbetjente programvare for kundeservice med unike funksjoner, fordeler og priser. Disse verktøyene tilbyr forskjellige løsninger for bedrifter av ulike størrelser og behov. Med funksjoner som personalisering, kunnskapsforvaltning, sanntidsanalyse og chatbot, kan disse verktøyene bidra til å forbedre kundeserviceopplevelsen og øke produktiviteten. En gratis prøveversjon er tilgjengelig for de fleste av disse verktøyene, og de tilbyr også ulike priser og rabatter for ulike abonnementsplaner.
Kundeserviceprogramvare er avgjørende for å håndtere kundeserviceforespørsler og sikre kundetilfredshet. Det bør støtte samtaleopptak, tilbakemeldingsskjemaer og 24/7 støtte. Med økende etterspørsel etter kunstig intelligens, vil dette være et fokusområde for virksomheter i fremtiden. Oppdag LiveAgent for mer enn 180 funksjoner.
Referanserapport for kundeservice
Kundeservice referanserapporten dekker statistikk for kunnskapsbase, sosiale medier, kundeservice, kundesenter, helpdesk og live chat. LiveAgent tilbyr en omfattende plattform for å dekke alle kommunikasjonsbehov.