I dag kommuniserer kunden gjennom mange forskjellige plattformer, men hvilken bÞr bedriften din fokusere mest pÄ?
Det er veldig enkelt Ă„ miste en kunde til en konkurrent. Derfor er det viktig Ă„ tilby utmerket kundeservice/support til alle dine kunder til enhver tid. Visste du at;
42% av kundene foretrekker Live Chat sammenlignet med bare 23% som foretrekker e-post og 16% foretrekker sosiale medier eller forum.
J. D. Power
LiveAgents chat-knapp er et perfekt verktÞy som gir god kundeservice. Chat-knapper lar klienter be om en chat med en kunderepresentant Þyeblikkelig. LiveAgent tilbyr deg mange forskjellige design av knapper. Du kan ogsÄ tilpasse og lage dem selv.
Virkelighetseksempel:
Chatteknapp funksjon:
Velg et sprÄk
Hvis du er et selskap som opererer i flere land, kan du bruke sprÄkfunksjonen, der du velger et foretrukket sprÄk for chat-widgeten. LiveAgent tilbyr for Þyeblikket 43 sprÄk Ä velge mellom.
Rett kundene til riktig avdeling
Rett dine kundeforespÞrsler umiddelbart til riktig avdeling ved Ä aktivere skjemaer fÞr chatten. Pre-chat skjemaer vises etter at kunden klikker pÄ live chat-knappen. I LiveAgent kan du tilpasse pre-chat-skjemaet i henhold til bedriftens behov.
Aktiver forlat frakoblede samtaler
La kundene dine nÄ ut selv om kundeserviceagentene dine ikke er tilgjengelige. Gi dem muligheten til Ä kontakte deg, og behandle henvendelsen sÄ snart agentene dine er tilbake online eller tilgjengelige.
Hvordan vil LiveAgent pÄvirke nettstedets hastighet?
à ha en knapp for Ä chatte bÞr gjÞre nettstedet ditt bedre. Imidlertid kan mange chat-widgets pÄ markedet samtidig bremse nettstedet ditt. Som et resultat opprettet LiveAgent en Chat-knapp som ikke pÄvirker nettstedets hastighet. Dermed kan du bare dra nytte av Ä bruke den.
Hvis du Þnsker Ä lÊre mer om dette, kan du lese denne artikkelen her: Hvordan pÄvirker forskjellige chat-widgets nettstedets ytelse
Hvordan oppretter du en Chat-knapp i LiveAgent?
2. Klikk pÄ Konfigurasjon
3. Velg Chat> Chat-knapper
4. Klikk pÄ SKAP-knappen
Merk: Hvis du vil ha en personlig Chat-knapp, klikker du pÄ Tilpasset og legger inn HTML-koden/bildet ditt.
Hvordan kan du legge til en Live Chat-knapp pÄ nettstedet ditt fra LiveAgent?
Det er en integreringsdel der du kan finne koden som mÄ implementeres pÄ nettstedet ditt. Vi anbefaler deg sterkt Ä be webadministratoren i firma ditt om Ä legge inn chatten. Etter at chatten er innebygd, lagres alle endringer automatisk uten Ä mÄtte endre koden igjen.
For en grundig videoguide, naviger til Hvordan lage chat-knapper i LiveAgent i vÄr kunnskapsbase.
Forretningsfordeler:
- Kundelojalitet
- Kundetilfredshet
- Sparer tid for kunden og agenten
- Sparer penger
- Ăker salget
- LĂžser problemer raskere
- GĂ„ mot konkurrenten
Integrate a chat button for free!
LiveAgent offers a 14-day free trial for each subscription. Easily integrate a chat button to your website and test out all the functions.
Hvilke typer Chat-knapper er det i LiveAgent?
1. Justerbare knapper som; Boble, lysbilde, hjÞrne, pÄ linje
2. Egendefinert bildeknapp
3. Egendefinert HTML-knapp
Alternativer for design for Live Chat-knapp:
Online-knapp:
I denne delen kan du lage Ăžnsket design av knappen.
Her kan du enkelt bestemme:
- Posisjon
- Farger
- Animasjon
- Sveveeffekt
- Mulighet for Ă„ tilpasse den til telefonene
- Z-indeks: Dette vil hjelpe deg med Ä sette opp knappen i en foretrukket posisjon pÄ nettstedet ditt. Eksempel: Hvis du vil ha knappen foran en bunntekst, er det her du vil sette den
Chattevindu
Etter Ă„ ha tilpasset online-knappen, kan du designe chattevinduet ditt.
Her er ting du kan endre:
- Farger
- Tittel
- Velkomstmelding/skjul velkomstmelding
- Stil
- StÞrrelse pÄ chattevinduet
- Skjul start chat-knappen igjen
- Aktiver Ă„ legge igjen en offline melding
- Z-indeks
- Posisjon
- Tilpasset CSS
Hvis du Þnsker Ä lese mer, gÄ til Chatvindu dokking.
Offline knapp:
Denne knappen aktiveres hvis ingen er tilgjengelige til Ă„ chatte med kunden. Igjen kan du tilpasse knappen fullt ut etter bedriftens behov.
Funksjoner du kan tilpasse:
- Animasjon
- Posisjon
- Z-indeks
- Utseende pÄ mobiltelefoner
- Farger
Kontakt skjema:
NĂ„r du tilpasser kontaktskjemaet ditt, kan kundene komme i kontakt med deg via nettstedet ditt. Vi har laget en omfattende guide med alle funksjoner spesielt for kontaktskjemaer.
Hvis du vil vite mer, les kontaktskjemaene.
Bonustips for Ä effektivt bruke live chat-knappen pÄ nettstedet ditt:
Kundeservice/support mottar kvantekundeforespÞrsler pÄ daglig basis. Mange henvendelser er gjentatte spÞrsmÄl eller forespÞrsler. For Ä skape en effektiv arbeidsflyt for kundeservice sÄ vel som den beste kundeopplevelsen, kan du;
Bruk automatiske meldinger
Hvis du velger bort LiveAgent, bÞr du definitivt bruke de hermetiske meldingene. Hermetiske meldinger er et flott alternativ for gjentatte problemer. Det er et flott verktÞy som er effektivt og gjÞr at teamet ditt kan fremstÄ som profesjonelt til enhver tid ved alltid Ä gi raske og ryddige svar. Hvis du for eksempel trenger Ä gi en refusjon, trenger du ikke tenke pÄ den riktige mÄten Ä skrive generell informasjon pÄ. Du kan bruke en mal (hermetisk melding), som kan spare deg for tid til Ä fokusere pÄ oppgaven/refusjonen.
Lag FAQ/kunnskapsbaseartikler for gjentatte spÞrsmÄl
Vi har allerede gitt uttrykk for fordelene og funksjonene til en chatboks for nettsteder. VÄrt andre tips er Ä snu ulempen med repeterende spÞrsmÄl til en fordel. Hvordan? Ganske enkelt ved Ä skrive en grundig kunnskapsbase artikkel eller OSS-seksjon. Som et resultat kan kunden bruke dette selvhjelpsalternativet i stedet for Ä vente i kÞ pÄ svar. Dessuten kan din kundeservice gi rask og effektiv support.
Get a Live chat button for FREE
LiveAgent offers a 14-day free trial. Test it out and provide a great omnichannel experience for your customers right away!
Kunnskapsressurser:
Hvis du vil vite mer, kan du gĂ„ til LiveAgent â Live Chat.
Hvis du vil integrere en kundeservicechat pÄ nettstedet ditt, fÞlger du denne guiden.