Hva er en sanntidschat?
Live chat er et verktøy for umiddelbar kommunikasjon med besøkende på nettstedet ditt. Sanntidschat kan gi praktiske svar som kundene ønsker, samtidig som de gir betydelige fordeler for personalet og bedriftens bunnlinje. Live Customer Chat bygger kundens selvtillit mens de handler og øker den generelle kundeopplevelsen.
Visste du at: ” 63 % av kundene er mer sannsynlig å gå tilbake til et nettsted som tilbyr live chat?”
Å legge til en menneskelig faktor på nettstedet ditt mens du chatter i sanntid med kundene dine, kan endre spillet.
Forretningsfordeler med Live Chat:
- Rimelig
- Sanntids bekvemmelighet for besøkende
- Øk kundetilfredshet
- Konkurransefordeler
- 23% økning i konverteringer i gjennomsnitt
- Forbedret kundeopplevelse (CX).
- Færre telefonstøtte-utgifter
- Brukervennlig
LiveAgents chat-funksjoner i sanntid:
Inviter Agent til Chat
Mens du har en aktiv chat-økt med en besøkende, kan du invitere kollegaen din til å hjelpe deg. For eksempel i tilfellet der du har et problem du ikke er sikker på hvordan du skal løse. Du kan invitere så mange agenter du trenger til chatten. Inviterte agenter kan sende chatmeldinger direkte eller skrive notater som bare er synlige for en annen agent.
Chat samtidig med flere kunder
Bytt enkelt mellom faner i kundeserviceprogramvaren og håndtere kundehenvendelser effektivt.
Mobil Live Chat
En annen flott funksjon med LiveAgents nettchat er at du enkelt kan tilby live chat-støtte mens du er på farten. LiveAgent har både Android og iOS live chat mobilapp. Vær alltid tilgjengelig for å chatte gjennom LiveAgents live chat-mobil og få en fordel i forhold til konkurrentene.
Notater i chat
Du kan enkelt legge til et notat i chatten din (notatet er kun synlig for deg og andre agenter).
Dra og slipp filer for å chatte
La kunder enkelt laste opp filer mens de chatter med støtte-representantene dine. Gjør hele prosessen enklere og raskere.
Chat Tilbakemelding
Unngå å levere dårlig kundestøtte ved å la kundene vurdere svarene fra kundestøtte agentene dine. Belønn dine beste agenter og støtt de som ikke presterer for øyeblikket. Identifiser negative trender i kundestøtten din og handle deretter.
Automatiske Live Chat-invitasjoner
Engasjer besøkende på nettstedet ditt ved å invitere dem til sanntidschat med agentene dine. Konfigurer chat-invitasjoner for egendefinerte nettadresser på nettstedet ditt (f.eks. prissiden din).
Hvis du vil vite mer, kan du lese Proaktive chat-invitasjoner.
Enkel integrasjon
Det enkle systemet gjør det enkelt å lage tilpassede chat-knapper som er enkle å integrere på nettsiden din. Bare Kopier og Lim inn en liten HTML-kode.
Forhåndsdefinerte Live Chat-knapper
LiveAgent tilbyr forskjellige forhåndslagde og tilpassbare live chat-knapper. Har du ikke funnet den rette stilen for chat-knappen på nett? Ikke bekymre deg, du kan lage en egendefinert en ved å laste opp et bilde eller ved å skrive HTML-koden din.
Sjekk ut alle LiveAgents tilpassbare knapper – Live chat knappegalleri.
Try out LiveAgent's Live Chat Free Trial
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your live chat support with a 14-day free trial right away!
Live Chat Design og Innstillingsalternativer:
Live chat vindu design
Du kan velge et forhåndsdefinert Chat-vindu fra 4 stilalternativer:
- Klassisk chat
- Kvadrat chat
- Musho chat
- Boble chat
Definer størrelsen, posisjonen og fargen på chattevinduet.
Mulige endringer i vindusdesign:
- Tittel
- Velkomstmelding
- Posisjon
- Aktiver popup-vindu
- Størrelse
- Grensefarge
- Knapp farge
- Status farge
- Farge på agentmelding
- Farge på besøkendes melding
Videre kan du også definere din egendefinerte CSS-kode for å finjustere utseendet og følelsen til hvert kontaktvindu.
Chatinnstillinger og ruting
For å sikre rask og nøyaktig kommunikasjon, tildeler LiveAgent Chats til agenter som har hatt tidligere kommunikasjon med chattekunder.
Foruten tilfeldig tildeling, er det også 3 andre alternativer for avansert chat-ruting.
Tilfeldige oppdrag
Nye chatter vil bli tildelt tilfeldig til en av agentene som er tilgjengelige for chat. Denne strategien hjelper deg å tilordne samme mengde chatter til hver agent.
Gjennomsnittlig bruk
Nye chatter vil bli tildelt agenten med det laveste antallet aktive chatter for å beholde samme utnyttelse av alle tilgjengelige agenter. Denne strategien hjelper deg med å laste et balansert antall samtidige chatter mellom alle tilgjengelige agenter.
Maks utnyttelse
Nye chatter vil bli tildelt agenten med det høyeste antallet aktive chatter for å opprettholde maksimal utnyttelse. Når agenten ikke har noen tilgjengelige chat-plasser, vil en ny chat-forespørsel bli dirigert til neste tilgjengelige agent. Denne strategien hjelper deg med å maksimere belastningen av chatteagenter og la andre agenter jobbe med offline-billetter.
Ring-til-alle
Nye Chat-forespørsler vil varsle alle agenter som er tilgjengelige for Chat til en av dem vil hente den.
Hvor mye koster det å implementere en live chat for nettstedet mitt?
LiveAgent tilbyr et par abonnementer å velge mellom. Hvis du er usikker på hvilken som er riktig for deg, her er en 14-dagers gratis prøveperiode.
Live chat-kostnadene kan variere basert på hvor mange agenter bedriften din har. LiveAgent er en kompleks løsning, og inkluderer derfor mer enn en live chat. Finn ut mer om LiveAgents live chat-priser her.
Live Chat-kostnadene vises nedenfor:
Kunnskapsbase ressurser
Vil du implementere live chat-støtte for nettsiden din?
Her er steg-for-steg guide for å integrere en Live Chat-knapp på nettsiden din.
Vil du vite mer?
Les 10 grunner for å implementere en live chat-knapp
Try out LiveAgent's Live Chat Free Trial
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your live chat support with a 14-day free trial right away!
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.