Chats-oversikt er en av mange flotte funksjoner i LiveAgent. Den gir viktig informasjon om besøkende på nettsiden din og lar deg foreta en handling samtidig.
Du kan for eksempel se den besøkendes land, URL-en han/hun surfer på for øyeblikket, samt hvor mye tid de har brukt på nettsiden. Etter det kan du proaktivt invitere dem til å chatte.
Hva slags informasjon kan du se i Chat oversikt?
Online besøkende
Online-besøkende representerer antallet besøkende som for øyeblikket besøker nettsiden din. Med denne funksjonen kan du enkelt nå ut og fortelle besøkende at du er klar for å hjelpe dem hvis det er nødvendig. Du kan også spesifikt endre meldingen din. Nettbesøk seksjonen i LiveAgent tilbyr viktig, generell informasjon som kan hjelpe deg før du tar kontakt.
La oss ta en titt med et eksempel:
Sarah er for øyeblikket på prissiden din og har vært der en stund og går gjennom den samme informasjonen. Dette er en flott mulighet til å kontakte hun for å fortelle at du er der hvis hun trenger mer informasjon. Proaktiv, men ikke en irriterende tilnærming.
Besøkende i en kø
Chats-oversikt viser deg også antall besøkende som venter på å chatte med en kundeservice agent. Som et resultat kan du enkelt se om du har nok agenter til å håndtere antall besøkende i køen
Chatte besøkende
En annen flott funksjon i Chats-oversikten er at du kan se antall chattebesøkende.
Tilgjengelige Agenter
Se hvor mange agenter som er tilgjengelige for å chatte, og oppdag raskt om de er nok ansatte på jobb. Denne funksjonen er nært knyttet til de besøkende i køen. Dette kan gi lederen din en god oversikt og muligheten til å raskt analysere en situasjon og deretter handle.
Faktiske nettside (URL) den besøkende surfer på
Finn ut raskt og enkelt hvilke URL-er de besøkende surfer på for øyeblikket og hvor mye tid de har brukt der. Jo mer informasjon agentene dine har, jo bedre service/støtte kan de gi. Du kan for eksempel oppdage at enkelte nettadresser må forbedres for å gi en bedre kundeopplevelse.
Eksempel:
Hvis en potensiell kunde/besøkende er på betalingssiden i lang tid, kan den proaktive chat invitasjonen hjelpe salgsteamet ditt med å fullføre avtalen. På den annen side kan teamet ditt oppdage et tilbakevendende problem kundene opplever gjennom hele kundereisen. Du kan analysere disse situasjonene ganske enkelt ved å navigere til Chats-oversikten i LiveAgent.
Henviser
Vil du finne ut om de besøkende kommer fra en henvisning? Chats-oversikten kan fortelle deg nettopp det. Hvis du for eksempel har mange besøkende fra en henvisning der du ga rabatt, kan du proaktivt ta kontakt og spørre om de trenger mer informasjon om tilbudet.
Kundens land
Finn ut hvor de besøkende kommer fra. Jo mer du vet om dine kunder/besøkende, desto bedre kan kundeservicen din bli.
Kart over besøkende
Se nett-besøkende som surfer på en nettside på kartet (rødt merke) og besøkende som chatter med agenter (blått merke).
Merk: *Google begynte å fakturere bruken av Maps Embedded API. Derfor må du opprette en faktureringskonto på Google Maps Platform for å få et kart over besøkende som vises på riktig måte.
Hva er chat oversikt funksjonene?
Se en aktuell chat samtale mellom en agent og en besøkendee
Inviter en besøkende proaktivt til å chatte (chat-invitasjonen vil bli vist på siden besøkende blar gjennom)
Godta og begynn å chatte med en besøkende som venter i køen
Forretningsfordeler
- Kundeservice arbeidsflyt effektivitet
- Kundefornøyelse
- Sparer tid
- Kundeopplevelse
Are you ready to improve your customer service?
Try out LiveAgent for 14-days free and be one step ahead of your competition.
Eksempel fra virkeligheten
På bildet nedenfor kan du se at det er 3089 online besøkende. Det er et par agenter som chatter med de besøkende. For eksempel chatter agent Dmytro med en kunde fra Frankrike og Tyskland samtidig.
Vi kan også se hva agentene chatter om med de besøkende ved å klikke på øyeknappen. Dessuten kan vi også klikke på håndknappen for å invitere besøkende til å chatte med deg.
Du kan også se en besøkende fra Spania som surfer på nettsiden: “https://support.ladesk.com/“. Under denne informasjonen er det en tidligere nettside som kunden fikk tilgang til nettstedet ditt fra. I dette tilfellet er det: “https://google.es/”. Men hvis du tar en titt på kunden som heter Amelia, kan du se at det ikke finnes slik informasjon. Som et resultat vil den vises som INGEN HENVISER.
Kunnskaps-base ressurser
For å finne ut mer, les Hvordan lage en live chat knapp- LiveAgent.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.