Dokking av chatvindu

Hva er dokking av chatvindu?

Det er rett og slett en chat-knapp forankret til siden. Chat-vinduet kan forankres til venstre eller høyre side av en nettside.

Besøkende kan minimere chattevinduet. Varselet: “Ny ulest melding” vises når en agent sender en chatmelding og chattevinduet minimeres.

Hvordan fungerer dokking av chatvindu?

Youtube video:

Forretningsmessige fordeler:

  • Bedre kundeopplevelse
  • Jevn kundeservice arbeidsflyt
  • Forbedret kundetilfredshet

Chat-vindu – Tilpassbare alternativer i LiveAgent:

  • Velkomstmelding
  • Skjul velkomstmelding
  • Skjul start chat-knappen igjen
  • Aktiver forlat frakoblede samtaler
  • Stil
  • Størrelse
  • Farger
  • Tittel
  • Z-indeks
  • Tilpasset CSS

Ikke en fan av dokking av chatvindu?

Ikke noe problem, LiveAgent tilbyr også en mulighet for å lage et popup-vindu.

Get a chat button for FREE!

LiveAgent is a customer service software that also includes live chat. Try it out and discover all the features, including Chat window docking.

Bonus tips:

Chat-knappen er en forbedring for agentene, nettstedet og til slutt kundene dine. Men feil plassering kan virke mot sin hensikt. Det er kjent at kunder setter pris på live chat-støtte siden det er en rask og effektiv måte å kommunisere med kundestøtte på.

Men å ha en irriterende knapp som dukker opp på feil tid og feil sted kan få kunden til å velge en konkurrent fremfor nettsiden din. Ja, en brukeropplevelse (UX) kan avgjøre om en kunde velger din bedrift fremfor konkurrentene. For å forhindre dette har vi to viktige tips for å hjelpe deg med å forhindre denne situasjonen.

Tid

LiveAgent lar deg angi et spesifikt tidspunkt hvoretter en chattevindu vises på nettsiden din. Det er viktig å la kunden surfe på nettsiden en stund. Den generelle regelen er rundt 30 sekunder.

Plassering

Som vi allerede har uttrykt er plasseringen avgjørende. Vanligvis er chat-knappen plassert nederst til høyre på et nettsted. Det er kundene vant med, og det er ganske naturlig å søke der da de fleste leser fra venstre til høyre. Hvis du fortsatt er usikker på plasseringen, er det bare å teste den ut og se.

Kunnskapsbase ressurser:

Hvis du ønsker å implementere en chat-knapp, følg denne veiledningen.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Kunnskapsbase ressurser:
Slido green logo

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo