Gratis Prøveperiode

Dokking av chatvindu

Hva er dokking av chatvindu?

Det er rett og slett en chat-knapp forankret til siden. Chat-vinduet kan forankres til venstre eller høyre side av en nettside.

Besøkende kan minimere chattevinduet. Varselet: “Ny ulest melding” vises når en agent sender en chatmelding og chattevinduet minimeres.

Hvordan fungerer dokking av chatvindu?

YouTube videospiller

Forretningsmessige fordeler:

  • Bedre kundeopplevelse
  • Jevn kundeservice arbeidsflyt
  • Forbedret kundetilfredshet

Chat-vindu – Tilpassbare alternativer i LiveAgent:

  • Velkomstmelding
  • Skjul velkomstmelding
  • Skjul start chat-knappen igjen
  • Aktiver forlat frakoblede samtaler
  • Stil
  • Størrelse
  • Farger
  • Tittel
  • Z-indeks
  • Tilpasset CSS

Ikke en fan av dokking av chatvindu?

Ikke noe problem, LiveAgent tilbyr også en mulighet for å lage et popup-vindu.

Get a chat button for FREE!

LiveAgent is a customer service software that also includes live chat. Try it out and discover all the features, including Chat window docking.

Bonus tips:

Chat-knappen er en forbedring for agentene, nettstedet og til slutt kundene dine. Men feil plassering kan virke mot sin hensikt. Det er kjent at kunder setter pris på live chat-støtte siden det er en rask og effektiv måte å kommunisere med kundestøtte på.

Men å ha en irriterende knapp som dukker opp på feil tid og feil sted kan få kunden til å velge en konkurrent fremfor nettsiden din. Ja, en brukeropplevelse (UX) kan avgjøre om en kunde velger din bedrift fremfor konkurrentene. For å forhindre dette har vi to viktige tips for å hjelpe deg med å forhindre denne situasjonen.

Tid

LiveAgent lar deg angi et spesifikt tidspunkt hvoretter en chattevindu vises på nettsiden din. Det er viktig å la kunden surfe på nettsiden en stund. Den generelle regelen er rundt 30 sekunder.

Plassering

Som vi allerede har uttrykt er plasseringen avgjørende. Vanligvis er chat-knappen plassert nederst til høyre på et nettsted. Det er kundene vant med, og det er ganske naturlig å søke der da de fleste leser fra venstre til høyre. Hvis du fortsatt er usikker på plasseringen, er det bare å teste den ut og se.

Kunnskapsbase ressurser:

Hvis du ønsker å implementere en chat-knapp, følg denne veiledningen.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
Slido green logo

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo