Hva er dokking av chatvindu?
Det er rett og slett en chat-knapp forankret til siden. Chat-vinduet kan forankres til venstre eller høyre side av en nettside.

Besøkende kan minimere chattevinduet. Varselet: “Ny ulest melding” vises når en agent sender en chatmelding og chattevinduet minimeres.
Hvordan fungerer dokking av chatvindu?

Forretningsmessige fordeler:
- Bedre kundeopplevelse
- Jevn kundeservice arbeidsflyt
- Forbedret kundetilfredshet
Chat-vindu – Tilpassbare alternativer i LiveAgent:
- Velkomstmelding
- Skjul velkomstmelding
- Skjul start chat-knappen igjen
- Aktiver forlat frakoblede samtaler
- Stil
- Størrelse
- Farger
- Tittel
- Z-indeks
- Tilpasset CSS


Ikke en fan av dokking av chatvindu?
Ikke noe problem, LiveAgent tilbyr også en mulighet for å lage et popup-vindu.

Get a chat button for FREE!
LiveAgent is a customer service software that also includes live chat. Try it out and discover all the features, including Chat window docking.
Bonus tips:
Chat-knappen er en forbedring for agentene, nettstedet og til slutt kundene dine. Men feil plassering kan virke mot sin hensikt. Det er kjent at kunder setter pris på live chat-støtte siden det er en rask og effektiv måte å kommunisere med kundestøtte på.
Men å ha en irriterende knapp som dukker opp på feil tid og feil sted kan få kunden til å velge en konkurrent fremfor nettsiden din. Ja, en brukeropplevelse (UX) kan avgjøre om en kunde velger din bedrift fremfor konkurrentene. For å forhindre dette har vi to viktige tips for å hjelpe deg med å forhindre denne situasjonen.
Tid
LiveAgent lar deg angi et spesifikt tidspunkt hvoretter en chattevindu vises på nettsiden din. Det er viktig å la kunden surfe på nettsiden en stund. Den generelle regelen er rundt 30 sekunder.
Plassering
Som vi allerede har uttrykt er plasseringen avgjørende. Vanligvis er chat-knappen plassert nederst til høyre på et nettsted. Det er kundene vant med, og det er ganske naturlig å søke der da de fleste leser fra venstre til høyre. Hvis du fortsatt er usikker på plasseringen, er det bare å teste den ut og se.
Kunnskapsbase ressurser:
Hvis du ønsker å implementere en chat-knapp, følg denne veiledningen.
Teksten dreier seg om LiveAgent, en programvare for kundeservice som tilbyr ulike funksjoner og integrasjonsalternativer. Teksten gir også en oversikt over selskapet, priser, kundeanmeldelser og muligheter for å bli partner. Det nevnes også en kostnadskalkulator og det er mulig å avtale en demo. Til slutt beskrives en installasjonsprosess.
En nettchat-app er en programvare som lar brukere sende og motta meldinger online, og denne typen applikasjoner er tilgjengelig for alle og veldig populær. Det er forskjellige typer kommunikasjonsmåter tilgjengelig, inkludert tekst-, video-, og taleanrop. Eksempler på populære applikasjoner inkluderer Messenger, WhatsApp og Telegram. LiveAgent tilbyr også en nettpratapplikasjon som kan gi selskaper en fordel fremfor konkurrentene.
Nettsideeiere kan nå ut til besøkende og tilby hjelp gjennom funksjoner som Online-besøkende, Chats-oversikt, Tilgjengelige Agenter og Kundens land. Disse funksjonene gir viktig generell informasjon om besøkende og kan hjelpe ansatte med å gi bedre kundeservice. Fordeler inkluderer å kontakte besøkende proaktivt og analysere situasjoner raskt. En demo kan avtales for å lære mer.