E-postmaler

Hva er e-postmaler?

E-postmaler kan defineres som forhåndsformaterte e-poststrukturer. Brukere kan legge til tekst, bilder og videoer til dem, og de er vanligvis fullt tilpassbare.

Email template customization

Hva brukes e-postmaler til?

E-postmaler brukes vanligvis til å sende ut nyhetsbrev på e-post eller automatisk genererte e-poster, for eksempel bekreftelses-e-poster, e-poster med tilbakestilling av passord og så videre. De brukes hovedsakelig til markedsføring og salgsformål. Imidlertid kan de også være informasjons- eller teknologirelaterte.

Asos post-purchase email template

Hvilke typer e-postmaler finnes det?

Når det gjelder formatering, er det to typer e-postmaler: HTML og ren tekst.

HTML e-postmaler

HTML-e-postmaler gjør det mulig for brukere å være kreative med e-postene sine. I tillegg til å støtte ulike typer oppsett og medier, som bilder og videoer, er de også kompatible med forskjellige typer handlingsfremmende knapper. HTML-e-postmaler brukes vanligvis til markedsførings- og salgsformål, da de er mer estetiske. De inneholder vanligvis mindre tekst og flere medier.

HTML e-postmaler - App - Uploads - 2020 - 08 - LiveAgent Promo Email.gif

Vanlig tekst e-postmaler

Vanlig tekst e-postmaler er relativt enkle og har begrenset utseende. De støtter ikke kompleks formatering da de hovedsakelig brukes til å formidle korte meldinger (3-4 linjer med tekst) og fokuserer mer på innholdet i e-posten i stedet for dens estetikk. De brukes vanligvis når du sender ut e-postbekreftelser, koblinger for tilbakestilling av passord eller koblinger for bestillingssporing.

Password reset email LiveAgent

Hvilke typer e-postmaler kan du lage i LiveAgent?

LiveAgent helpdesk-programvare tilbyr to typer e-postmaler.

Agent e-postmaler

Agent-e-postmaler er forhåndskonfigurerte e-postmeldinger som sendes til agenter når en bestemt type hendelse inntreffer. Agenter kan for eksempel motta disse automatiske e-postene når:

  • En kunde svarer på en billett som de er tildelt*
  • En billett er tildelt dem*
  • En ny billett opprettes (sendes til agenten når en ny billett har blitt opprettet i en av deres avdelinger.)
  • De ber om et nytt passord (Denne e-posten inneholder en lenke for tilbakestilling av passord.)
  • De klikker på koblingen glemt passord (e-posten inneholder en lenke for tilbakestilling av passord.)
  • De legges til en LiveAgent-konto (Det sendes til agenten når konto administratoren legger dem til systemet. Denne e-posten inneholder en lenke for å opprette passordet deres.)

*Disse e-postene sendes ikke når agenten er logget på systemet.


Kundens e-postmaler

Kunde-e-postmaler er også forhåndskonfigurerte e-postmeldinger. De sendes til kunder når en bestemt type hendelse inntreffer. Kunder mottar for eksempel disse automatiske e-postene når:

  • De får svar fra en agent angående en eksisterende billett
  • En agent oppretter en ny billett
  • En agent sender dem en melding
  • Billettene deres er løst
  • De velger alternativet “send chat-utskrift” under en live chat-økt
  • De mottar et svar på en forumsmelding eller et forslag (Denne e-posten inneholder også en avmeldingskobling.)
  • De registrerer seg i kunnskapsbasen (Denne e-posten inneholder en lenke for oppsett av passord. Den fungerer også som en e-postbekreftelse for kunder. Kunder som bruker falske e-postadresser vil ikke kunne sette opp konto passordet sitt.)
  • De klikker på koblingen glemt passord (Denne e-posten inneholder en lenke for tilbakestilling av passord.)

Er LiveAgent e-postmaler HTML eller ren tekst?

LiveAgent-billettprogramvaren gjør det mulig for brukere å lage både HTML og ren tekst e-postmaler. I tillegg tilbyr vi en WYSIWYG (What You See Is What You Get) editor som gjør det enkelt å stilisere og formatere HTML-e-postmaler. WYSIWYG-editoren støtter bilder, forskjellige fonter, farger, lenker, vedlegg og så videre.

Save time with email templates

Create beautifully formatted email templates with our WYSIWYG editor. Try it today for free. No credit card required.

Hvordan lager jeg en e-postmal i LiveAgent?

  1. Logg på LiveAgent.
  2. Klikk på Konfigurasjon (tannhjulikon).
  3. Velg E-post.
  4. Klikk på Kundemaler eller Agentmaler.
Hvordan lager jeg en e-postmal i LiveAgent? - App - Uploads - 2021 - 08 - Email Templates  1024x558.png

5. Velg en mal som du vil redigere ved å klikke på Rediger-knappen (blyantikon).
6. Velg om du vil at e-posten skal være i HTML eller ren tekstformat ved å klikke på <> eller A-knapper.
7. Rediger malen med de tilgjengelige variablene på venstre side i henhold til din smak.

Hvordan lager jeg en e-postmal i LiveAgent? - App - Uploads - 2021 - 08 - Customize Email Template.png


8. Test e-postmalen ved å klikke på Test. Rull deretter ned og trykk på Send.
9. Når du er fornøyd med utseendet og innholdet i e-postmalen, trykk Lagre.

Hvorfor er e-postmaler nyttige for bedrifter?

E-postmaler er verdifulle for bedrifter og organisasjoner i alle vertikaler. De hjelper deg med å spare dyrebar tid og penger og krever ingen kode-ferdigheter!

Spar tid

E-postmaler er forhåndsformatert og automatisert. Dette betyr at når du oppretter en e-postmal, vil den automatisk sendes når vilkårene for arrangementet er oppfylt (for eksempel når en kunde klikker på glemt passord-knappen). Dette sparer deg for tonnevis av tid, og frigjør deg fra manuelle oppgaver og ansvar. Du trenger for eksempel ikke å bekymre deg for å sende ut oppfølgings-e-poster eller lenker for tilbakestilling av passord manuelt.

Krever ikke kodeferdigheter

E-postmaler er veldig nybegynnervennlige. Du trenger ikke ha noen kode-erfaring eller design kunnskap for å lage dem. Vår WYSIWYG-editor gjør det enkelt å designe e-postmalene dine fra bunnen av. Ved å lage alle e-postmalene dine i LiveAgent billettprogramvare, sikrer du at all e-postkommunikasjon har et enhetlig utseende og følelse .

WYSIWYG editor in Help desk software - LiveAgent

Sparer penger

Når du frigjør agentene dine fra manuelle, repeterende oppgaver som enkelt kan automatiseres, sparer du penger. I stedet bør agentens primære bekymring være å øke kundetilfredsheten ved å skape uforglemmelige opplevelser– besvare spørsmål raskt, profesjonelt, kunnskapsrikt og på en personlig måte. Å lage e-postmaler kan hjelpe deg og agentene dine med å gjøre nettopp det, slik at de kan fokusere på det som er viktig – å pleie kundeforhold.

  • Partly

    Roman Bosch

    Partly

    Det er en fornøyelse og ha en bra portal som øker kundeservice.

  • HostingAdvice.com

    Christine Preusler

    HostingAdvice

    LiveAgent gir våre agenter mulighet til å gi bedre, raskere og mer nøyaktig kundestøtte.

  • covomo

    Karl Dieterich

    Covomo

    LiveAgent hjalp oss med å oppnå to viktige mål: øke kundetilfredshet og salg.

  • HEWO

    Hendrik Henze

    HEWO Internettmarkedsføring

    Vi har brukt LiveAgent siden august, og vi er veldig fornøyde.

  • WebMaster Deals

    Razvan Sava

    Webmaster Deals

    Siden vi startet å bruke LiveAgent har våres tilbakesvars tid økt med 60%

  • XperienceHR

    Taras Baca

    XperienceHR

    Våres betalte kundeomdannelse sats økte med 325% den første måneden vi satt opp og aktivt startet å bruke LiveAgent.

  • TAZAR Group

    Andrej Ftomin

    TAZAR Group

    Jeg har aldri opplevd en så profesjonell kundetilnærming.

  • The Workplace Depot

    Matt Janaway

    The Workplace Depot

    Vi mener at LiveAgent er den aller beste live chat-løsningen.

  • CSI Products

    Viviane Carter

    CSI Products

    Vi bruker LiveAgent på alle våre e-handelsnettsteder. Verktøyet er enkelt å bruke og forbedrer produktiviteten vår.

  • Lucky Bike

    Christian Lange

    Lucky-Bike

    Med LiveAgent er vi i stand til å gi kundene våre støtte uansett hvor de er.

  • Projure

    Jens Malmqvist

    Projure

    Jeg kan anbefale LiveAgent til alle som er interessert i å gjøre kundeservicen deres bedre og mer effektiv.

  • Websignal

    Catana Alexandru

    Websignal

    Jeg er sikker på at vi ville brukt 90 % av dagen på å sortere e-poster hvis vi ikke hadde...

  • All British Casino

    Jan Wienk

    All British Casino

    Med LiveAgent er vi i stand til å holde spillerne våre fornøyde ved å tilby mer effektiv støtte som resulterer...

  • Norske Automaten

    Allan Bjerkan

    Norske Automaten

    LiveAgent er pålitelig, rimelig og rett og slett et godt valg for enhver fartsfylt nettbedrift!

  • Study Portals

    Sissy Böttcher

    Study Portals

    Vi liker det fordi det er enkelt å bruke og tilbyr stor funksjonalitet, for eksempel nyttige rapporteringsfunksjoner.

  • TypoAssassin

    Peter Koning

    TypoAssassin

    Vi elsker LiveAgent - det gjør det enkelt å støtte kundene våre.

  • Factorchic

    Aranzazu F

    Factorchic

    Vi liker å tilby kundene våre den beste supportopplevelsen. Derfor valgte vi LiveAgent.

  • MyFutureBusiness

    Rick Nuske

    MyFutureBusiness

    Fra oppsett til kontinuerlig støtte og alt annet i mellom, fortsetter teamet hos LiveAgent å imponere.

  • 123 Nakup

    Vojtech Kelecsenyi

    123-Nakup

    LiveAgent sparer oss for hundrevis av dyrebare minutter hver dag ved å gjøre kundeservice oversiktlig og i orden.

  • Betconstruct

    Rafael Kobalyan

    Betconstruct

    Ubegrenset agenter, e-post, sosiale medier og telefonintegrasjon. Alt dette for mindre enn vi betalte med vår forrige leverandør.

  • Atomer

    Martin Drugaj

    Atomer

    Vi har brukt LiveAgent siden 2013. Vi klarer ikke å forestille oss å jobbe uten.

  • AVMarket

    Ivan Golubović

    AVMarket

    Dette er en kostnadseffektiv løsning som hjelper deg med å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler.

  • Antalya Consulting Language Center

    Rustem Gimaev

    Antalya Consulting Language Center

    Å svare på e-poster fra Outlook var så vanskelig å holde styr på. Med LiveAgent er vi sikre på at...

  • tekRESCUE

    Randy Bryan

    tekRESCUE

    LiveAgent er så fantastisk. Med svært lite tid og krefter hadde jeg den i gang i løpet av få minutter.

  • Marietta Corporation

    Timothy G. Keys

    Marietta Corporation

    Jeg anbefaler LiveAgent-produktet, ikke bare som et Kayako-alternativ, men som en mye bedre løsning med merverdi.

  • eFortuna

    Mihaela Teodorescu

    eFortuna

    Støtteteamet svarte alltid raskt med raske implementeringsløsninger.

  • TrustPay

    Hilda Andrejkovičová

    TrustPay

    Det hjelper oss med å kategorisere arten av billettene og statistisk spore hva kundene våre trenger mest.

  • Nay

    Alexandra Danišová

    Nay

    Vi ser på LiveAgent som et flott verktøy for å kommunisere med kunder.

  • m:zone

    Samuel Smahel

    m:zone

    LiveAgent satte fart på kommunikasjonen vår med kundene våre og ga oss muligheten til å chatte med dem også.

  • Volterman

    David Chandler

    Volterman

    Enkelt sagt - LiveAgent overgår alt når det gjelder dette, eller enda høyere, prispoeng.

Kunnskapsbase ressurser

Vil du lære mer om tilpassbare e-postmaler? Sjekk ut samlingen vår av kunnskapsbase artikler eller våre spesielt kurerte e-postmaler for enhver anledning.

Klar til å lage e-postmaler?

Spar tid ved å lage vakkert formaterte e-postmaler med vår WYSIWYG-editor. Prøv å lage dine egne e-postmaler i dag med vår gratis, 14-dagers alt inkludert prøveversjon. Ingen kredittkort kreves.

Prøv LiveAgent i Dag​

Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er e-postmaler?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “E-postmaler kan defineres som forhånds-formaterte e-post strukturer. De er vanligvis fullt tilpassbare og lar brukere legge til innhold i dem, for eksempel tekst, bilder og videoer.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva brukes e-postmaler til??”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “E-postmaler brukes vanligvis til å sende ut nyhetsbrev på e-post eller automatisk genererte e-poster, for eksempel bekreftelses-e-poster, e-poster med tilbakestilling av passord og så videre. De brukes hovedsakelig til markedsføring og salgsformål. Imidlertid kan de også være informasjons- eller teknologi-relaterte.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvilke typer e-postmaler finnes?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Når det gjelder formatering, er det to typer e-postmaler: HTML og ren tekst.” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo