Hva er forhåndsdefinerte svar?
Forhåndsdefinerte svar er forhånds-skrevne meldinger som agenter kan distribuere med en enkelt kommando eller klikk. De brukes vanligvis til å svare på vanlige spørsmål og akselererer billetthåndtering og responstider.
Hvordan er forhåndsdefinerte svar forskjellig fra hermetiske meldinger?
Til tross for deres lignende formål, er hermetiserte meldinger og forhåndsdefinerte svar to separate funksjoner.
Forhåndsdefinerte svar skiller seg fra hermetiske meldinger på tre måter:
- Hermetiske meldinger kan bare lagre en kort sekvens med tekst, mens forhåndsdefinerte meldinger kan være lengre
- Når du oppretter et forhåndsdefinert svar, kan du definere emnet for en e-post
- Forhåndsdefinerte svar kan inneholde vedlegg
Hvem bruker forhåndsdefinerte svar?
Kundestøtte agenter bruker primært forhåndsdefinerte svar. De kan imidlertid brukes av salgs-, markedsførings- eller IT-representanter som også håndterer kunde-kommunikasjon.
Hvilken hensikt tjener forhåndsdefinerte svar?
Forhåndsdefinerte svar er flotte for å forbedre helpdesk-effektiviteten og forbedrer arbeidsflyten. Ved å ha ferdige maler som svarer på generelle spørsmål, kan agentene dine spare massevis av tid. I stedet for å skrive ut det samme svaret om og om igjen, kan de distribuere forhåndslagde svar med et enkelt klikk.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Eksempel på forhåndsdefinert svar
Emne: Våre retningslinjer for frakt
Melding: Alle bestillinger behandles innen 2–3 virkedager. Bestillinger blir ikke sendt eller levert i helger eller helligdager. Hvis vi opplever et høyt ordrevolum, kan forsendelser bli forsinket med noen dager. Vennligst tillat flere dager i transitt for levering. Hvis det er en betydelig forsinkelse i forsendelsen av bestillingen din, vil vi kontakte deg via e-post eller telefon.
Fraktkostnader for bestillingen din vil bli beregnet og vist i kassen. Levering over natten er kun tilgjengelig for bestillinger med leveringsadresser innenfor det kontinentale USA.
Hvordan kan jeg distribuere forhåndsdefinerte svar?
For å utløse et forhåndsdefinert svar, trykk ganske enkelt CTRL+I mens du skriver i billettvisningen eller klikk på Forhåndsdefinert svar-ikonet og velg svaret ditt fra listen.
Hvordan kan du lage forhåndsdefinerte svar?
- Logg på LiveAgent.
- Klikk på Konfigurasjon (tannhjul ikonet).
- Klikk på Automatisering.
- Velg Forhåndsdefinerte svar.
- Klikk på Opprett forhåndsdefinert svar-knappen.
6. Angi navnet på svaret ditt.
7. Opprett en emnelinje. Det vil bli brukt når du oppretter en ny billett (e-post) og bruker det forhåndsdefinerte svaret.
8. Lag meldingen din i enten ren tekst eller HTML-format. Legg gjerne til vedlegg.
9. Spesifiser hvilke avdelinger og agenter som skal kunne bruke det forhåndsdefinerte svaret.
10. Trykk på Lagre.
Hvordan redigere forhåndsdefinerte svar
- Logg på LiveAgent.
- Klikk på Konfigurasjon (tannhjul ikonet).
- Klikk på Automatisering.
- Klikk på Forhåndsdefinerte svar.
- Trykk på en eksisterende melding.
- Rediger meldingen etter din smak.
- Klikk på Lagre.
Sletting av forhåndsdefinerte svar
- Logg på LiveAgent.
- Klikk på Konfigurasjon (tannhjul ikonet).
- Klikk på Automatisering.
- Klikk på Forhåndsdefinerte svar.
- Finn meldingen du ønsker å slette.
- Klikk på Papirkurv -ikonet på høyre side av meldingen.
- Bekreft valget ditt i popup-bekreftelsedialogen ved å klikke Ja.
Noen forhåndsdefinerte svar for å komme i gang
Som vi allerede har etablert, kan vi spare enormt mye tid ved å bruke forhåndsdefinerte svar. Så, hvor og i hvilken sammenheng kan vi bruke dem? Vi har satt sammen en liste over kategorier med eksempler slik at du kan bli inspirert og lage dine egne.
Billettmaler
Hver dag får kundebehandlere mange lignende henvendelser. Det kan være både tidkrevende og frustrerende å svare på de samme spørsmålene om og om igjen. Gjør jobbene til agentene dine enklere ved å lage forhåndsdefinerte billettsvar. Sjekk ut våre her: billettmaler.
Business svar
Å bruke e-post som kommunikasjonsmiddel med potensielle kunder og partnere er en velkjent praksis. Noen ganger krever det imidlertid en gnist av inspirasjon for å lage en overbevisende e-post som vil konvertere potensielle kunder til betalende kunder. Hvis du er interessert i å skrive transaksjons-, reklame- eller relasjons-e-poster, kan du gjerne bli inspirert av våre forretningsmaler.
Kundeservice svar
Å yte utmerket kundeservice i alle tjeneste interaksjoner er avgjørende for å holde kundene fornøyde og lojale mot merkevaren din. Sjekk ut våre forhåndsdefinerte svar som agentene dine kan bruke i ethvert scenario – fra å takke kundene dine til å svare på sinte meldinger. Klikk her for å se våre kundeservicemaler.
Forhåndsdefinerte live chat-svar
Live chat er en av de mest populære kunde-kommunikasjons kanalene. Hvis du vil øke effektiviteten og løse flere samtaler, er det på tide å bruke forhåndsdefinerte svar. Oppdag hvordan vi sparer tid med våre live chat-maler.
Kundeportal svar
Trenger du å opprette bekreftelses-, velkomst-, bekreftelses-, tilbakestillings-, tilbakemeldings- eller invitasjons-e-poster? Bruk disse kundeportal malene for å skape overbevisende kundeservice kommunikasjon.
Help desk svar
Vil du hjelpe agentene dine med å håndtere vanskelige samtaler og spare tid? Inspirer kundeserviceteamet ditt med disse brukerstøtte malene.
Markedsføringstaler
Prøver du å beholde en kunde på nettstedet ditt eller oppmuntre til et partnerskap med andre selskaper, men mangler de riktige ordene? Her er noen gode ideer – markedsføringsmaler.
Ringesenter manus
Skap den ultimate kundeopplevelsen med våre forhåndsskrevne ringesenter-manus. Gled kundene dine ved å si de riktige ordene til rett tid.
Kunnskapsbase svar
Lager du artikler for din 24/7 kunnskapsbase? Bli inspirert med våre kunnskapsbase maler som skisserer vanlige spørsmål, fremgangsmåte-artikler, feilsøkingsveiledninger, verktøy beskrivelser, brukere veiledninger og veiledninger.
Salg svar
E-post er en viktig del av virksomheten, som brukes til å nå ut til potensielle kunder, lansere nye produkter, lojalitets-programmer og mer. Lag nye e-post konsepter og bli inspirert av våre velprøvde salgsmaler.
Sosiale medier svar
Å svare kunder på sosiale medier kan være vanskelig. Du ønsker å være profesjonell, men ikke for formell. Hvis du sliter med å finne den rette balansen, kan du gå over til våre sosiale medier-maler for inspirasjon.
Kunnskapsbase ressurser
Hvis du vil lære mer om forhåndsdefinerte svar, kan du lese vår LiveAgent Forhåndsdefinerte Svar Guide.
- Forhåndsdefinerte svar
- Hvordan opprette og bruke forhåndsdefinerte svar i LiveAgent
- Hermetiserte meldinger (makroer)
- Kundeservice Maler – Gode fremgangsmåter (+Eksempler)
- Hermetiske Svar [Forklart]
- Kundestøtte (Forklart)
- E-postmaler
- Hermetiserte meldinger
Klar til å lage forhåndsdefinerte svar?
Lag forhåndsdefinerte svar enkelt og forbedre arbeidsflyten din i dag! Oppdag hvor enkelt det er å øke hastigheten på billett løsningstiden med vår gratis, 14-dagers alt inkludert prøveversjon. Prøv det i dag!
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er forhåndsdefinerte svar?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Forhåndsdefinerte svar er forhånds-skrevne meldinger som agenter kan distribuere med en enkelt kommando eller klikk. De brukes vanligvis til å svare på vanlige spørsmål og øke hastigheten på billett håndtering og responstider.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvem bruker forhåndsdefinerte svar?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Kundestøtteagenter bruker primært forhåndsdefinerte svar. Imidlertid kan de brukes av salgs-, markedsførings- eller IT-representanter som også håndterer kunde-kommunikasjon.”.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvilken hensikt tjener forhåndsdefinerte svar??”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Forhåndsdefinerte svar er flotte for å forbedre helpdesk-effektiviteten og forbedre arbeidsflyten. Ved å ha ferdige maler som svarer på generelle spørsmål, kan du spare massevis av tid for agentene dine. I stedet for å skrive ut det samme svaret om og om igjen, kan de distribuere forhåndslagde svar med et enkelt klikk.” } }] }Oppdag LiveAgent's billettsystem, et kraftig verktøy for kundeservice som effektiviserer henvendelser fra alle kanaler til én universell innboks. Utforsk fleksible abonnementer fra kun $15 per agent, designet for å forbedre respons og effektivitet. Prøv gratis og se hvorfor vi er høyt rangert av G2 Crowd og Capterra. Besøk nå!
Oppdag fordelene med automatisert kundeservice med LiveAgent! Forbedre responstider, kundetilfredshet og øk omsetningen ved å automatisere repeterende oppgaver. Lær effektive teknikker og utforsk verktøy som hermetiserte meldinger, e-postmaler og organisering av kundekøer. Besøk siden for å maksimere din kundeserviceeffektivitet.
Hermetiske meldinger (makroer)
Oppdag hvordan hermetiske meldinger kan forbedre produktiviteten og arbeidsflyten din. Lag et ubegrenset antall hermetiske meldinger i dag!