Hermetiske meldinger (makroer)

Hva er hermetiske meldinger?

Hermetiske meldinger, også kjent som makroer, er forhåndsbestemte tekstsvar. De er skrevet på forhånd og kan distribueres med et enkelt klikk eller tastetrykk. De brukes vanligvis til å svare på vanlige spørsmål.

Canned messages
Example of canned messages

Hvordan er hermetiske meldinger forskjellige fra forhåndsdefinerte svar?

Til tross for deres lignende formål, er hermetiske meldinger og forhåndsdefinerte svar to separate funksjoner.

Forhåndsdefinerte svar skiller seg fra ferdige meldinger på tre måter:

  • Hermetiske meldinger kan bare lagre en kort sekvens med tekst
  • Når du oppretter et forhåndsdefinert svar, kan du definere emnet for en e-post
  • Forhåndsdefinerte svar kan inneholde vedlegg

Hvem bruker hermetiske meldinger?

Hermetiske meldinger brukes vanligvis av kundeservice agenter og teknisk støtte-representanter. Selgere og markedsførere bruker dem også. Imidlertid kan alle som ofte kommuniserer på nettet og leter etter en raskere måte å svare på spørsmål ha nytte av å inkludere dem i arbeidsflyten deres.

Støtter LiveAgent ferdige svar på alle kanaler?

LiveAgent-brukere kan svare på spørsmål med hermetiske svar på følgende kanaler:

  • E-post
  • Live chat
  • Billetter sendes inn via kundeportalen
  • Forumer
  • Tilbakemeldinger og forslag
  • Facebook Messenger
  • Facebook innlegg
  • Twitter
  • Instagram
  • Viber

Hvordan opprette hermetiske meldinger

  1. Logg på LiveAgent.
  2. Klikk på Konfigurasjon (tannhjulikon).
  3. Klikk på Automasjon.
  4. Klikk på Hermetiske meldinger.
  5. Click on Opprett melding.
canned messages

6. Gjør den ferdige meldingen gjenkjennelig ved å definere et søkeord. Når du trenger meldingen, vil søkeordet gjøre det lettere å finne. Hvis for eksempel den hermetiske meldingen din handler om frakt retningslinjene dine, kan søkeordet ditt være «frakt».

7. Skriv inn meldingen din.
8. Velg hvilke avdelinger og agenter som skal kunne bruke den hermetiske meldingen.
9. Klikk på Opprett.

creating a canned message

Hvordan redigere hermetiske svar

  1. Logg på LiveAgent.
  2. Klikk på Konfigurasjon (tannhjulikon).
  3. Klikk på Automasjon.
  4. Klikk på Hermetiske meldinger.
  5. Klikk på en eksisterende melding.
  6. Rediger meldingen etter eget ønske.
  7. Klikk på Lagre.

Sletting av hermetiske meldinger

  1. Logg på LiveAgent.
  2. Klikk på Konfigurasjon (tannhjulikon).
  3. Klikk på Automasjon.
  4. Klikk på Hermetiske meldinger.
  5. Finn meldingen du vil slette.
  6. Klikk på Papirkurv-ikonet på høyre side av meldingen.
deleting a canned message

7. En bekreftelsesdialog vises. Bekreft valget ditt ved å klikke på Ja.

Eksempler på hermetiserte svar

LiveAgent lar deg lage et ubegrenset antall hermetiske meldinger.

Standard systemmeldinger inkluderer:

  • Kan jeg hjelpe deg med noe annet?
  • Kan du gi meg kontaktadressen din?
  • Har du noen spørsmål jeg kan hjelpe deg med?
  • Ta gjerne kontakt for mer info eller hjelp
  • Hei, min kollega er i ferd med å fullføre skiftet, så jeg tar over denne samtalen. Vennligst gi meg et øyeblikk til å lese meg opp.
  • Ha en fin dag.
  • Hvordan kan jeg hjelpe deg?
  • Jeg beklager sene svar, men jeg har flere kunder på nett.
  • Jeg vil gjøre mitt beste for å hjelpe deg.
  • Jeg skal lukke denne chatten; vennligst kontakt oss igjen hvis du har andre spørsmål. Takk.
  • Hvis du har andre spørsmål, vennligst gi oss beskjed.
  • Takk for forståelsen.
  • Bare hyggelig.

Dette er imidlertid bare startpunktet (spesielt for live chat-samtaler). Du kan lage et ubegrenset antall tilpassede meldinger som er bedre egnet for e-post, sosiale medier, meldingsapper eller kunnskapsbasesvar.

Answer FAQs with a single click

Answer frequently asked questions with a single click and save yourself over 15 hours of work each week. Try it today. No credit card required.

Hvilke typer hermetiske meldinger bør jeg lage?

Hermetiske meldinger er der for å hjelpe deg. De skal være et verktøy som gjør kommunikasjonen enkel. Derfor, for å finne ut hvilke typer meldinger du bør lage, tenk på hva slags spørsmål og forespørsler du svarer på daglig.

Hvis du ikke kommer på de vanligste spørsmålene, kan du se gjennom helpdesk-programvaren. Sjekk ut tidligere live chat, e-post, sosiale medier og kunnskapsbase billetter for å finne ut hvilke fraser som vil være mest nyttige å legge til i din hermetiske meldingsliste.

Når du lager meldingene dine, sørg for å gi hvert svar et relevant søkeord, slik at det er lettere å finne når listen din blir for lang til å vise alle tilgjengelige meldinger.

Hvordan kan du dra nytte av å implementere hermetiske meldinger i arbeidsflyten din?

Hermetiske svar er fordelaktige for både kunder og agenter. De kan øke tilfredshet, lønnsomhet og produktivitet.

Raskere responstider og større kundetilfredshet

Takket være hermetiske svar kan kundene dine motta svar på spørsmålene sine i løpet av sekunder. Å tilby rask og effektiv service vil skille bedriften din fra hverandre og holde kundene dine lojale og fornøyde.

Forbedret agenteffektivitet

Hermetiske svar gjør det mulig for støtteagenter å løse flere spørsmål på kortere tid. La oss for eksempel si at en gjennomsnittlig agent kan svare på ti billetter i timen. Med hermetiske svar lagt til blandingen, bør de svare på enda flere forespørsler siden mengden skriving de må gjøre reduseres betydelig.

Agent reports in Help desk software - LiveAgent

Agenter har mindre sannsynlighet for å bli utbrent

Å svare på kunde-spørsmål på individuell basis er alltid verdsatt, men ikke særlig effektivt. Å skrive det samme svaret gjentatte ganger er ikke bare kjedelig, men det kan også føre til tretthet hos agenter.

De fleste kundestøtte agenter ønsker å føle at jobbene deres betyr noe og gjør en forskjell. Ved å skrive det samme svaret om og om igjen, kan de bli lei, frustrerte og være mindre oppmerksomme på detaljer.

Ved å implementere hermetiske svar kan de imidlertid raskt løse vanlige spørsmål (ofte stilte spørsmål) og gå videre til andre mer utfordrende spørsmål som krever kritisk tenkning. Som sådan er bruk av hermetiske meldinger den beste måten å forhindre agent utbrenthet og sikre at agentene dine forblir engasjerte og fornøyde med jobbene sine.

  • Partly

    Roman Bosch

    Partly

    Det er en fornøyelse og ha en bra portal som øker kundeservice.

  • HostingAdvice.com

    Christine Preusler

    HostingAdvice

    LiveAgent gir våre agenter mulighet til å gi bedre, raskere og mer nøyaktig kundestøtte.

  • covomo

    Karl Dieterich

    Covomo

    LiveAgent hjalp oss med å oppnå to viktige mål: øke kundetilfredshet og salg.

  • HEWO

    Hendrik Henze

    HEWO Internettmarkedsføring

    Vi har brukt LiveAgent siden august, og vi er veldig fornøyde.

  • WebMaster Deals

    Razvan Sava

    Webmaster Deals

    Siden vi startet å bruke LiveAgent har våres tilbakesvars tid økt med 60%

  • XperienceHR

    Taras Baca

    XperienceHR

    Våres betalte kundeomdannelse sats økte med 325% den første måneden vi satt opp og aktivt startet å bruke LiveAgent.

  • TAZAR Group

    Andrej Ftomin

    TAZAR Group

    Jeg har aldri opplevd en så profesjonell kundetilnærming.

  • The Workplace Depot

    Matt Janaway

    The Workplace Depot

    Vi mener at LiveAgent er den aller beste live chat-løsningen.

  • CSI Products

    Viviane Carter

    CSI Products

    Vi bruker LiveAgent på alle våre e-handelsnettsteder. Verktøyet er enkelt å bruke og forbedrer produktiviteten vår.

  • Lucky Bike

    Christian Lange

    Lucky-Bike

    Med LiveAgent er vi i stand til å gi kundene våre støtte uansett hvor de er.

  • Projure

    Jens Malmqvist

    Projure

    Jeg kan anbefale LiveAgent til alle som er interessert i å gjøre kundeservicen deres bedre og mer effektiv.

  • Websignal

    Catana Alexandru

    Websignal

    Jeg er sikker på at vi ville brukt 90 % av dagen på å sortere e-poster hvis vi ikke hadde...

  • All British Casino

    Jan Wienk

    All British Casino

    Med LiveAgent er vi i stand til å holde spillerne våre fornøyde ved å tilby mer effektiv støtte som resulterer...

  • Norske Automaten

    Allan Bjerkan

    Norske Automaten

    LiveAgent er pålitelig, rimelig og rett og slett et godt valg for enhver fartsfylt nettbedrift!

  • Study Portals

    Sissy Böttcher

    Study Portals

    Vi liker det fordi det er enkelt å bruke og tilbyr stor funksjonalitet, for eksempel nyttige rapporteringsfunksjoner.

  • TypoAssassin

    Peter Koning

    TypoAssassin

    Vi elsker LiveAgent - det gjør det enkelt å støtte kundene våre.

  • Factorchic

    Aranzazu F

    Factorchic

    Vi liker å tilby kundene våre den beste supportopplevelsen. Derfor valgte vi LiveAgent.

  • MyFutureBusiness

    Rick Nuske

    MyFutureBusiness

    Fra oppsett til kontinuerlig støtte og alt annet i mellom, fortsetter teamet hos LiveAgent å imponere.

  • 123 Nakup

    Vojtech Kelecsenyi

    123-Nakup

    LiveAgent sparer oss for hundrevis av dyrebare minutter hver dag ved å gjøre kundeservice oversiktlig og i orden.

  • Betconstruct

    Rafael Kobalyan

    Betconstruct

    Ubegrenset agenter, e-post, sosiale medier og telefonintegrasjon. Alt dette for mindre enn vi betalte med vår forrige leverandør.

  • Atomer

    Martin Drugaj

    Atomer

    Vi har brukt LiveAgent siden 2013. Vi klarer ikke å forestille oss å jobbe uten.

  • AVMarket

    Ivan Golubović

    AVMarket

    Dette er en kostnadseffektiv løsning som hjelper deg med å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler.

  • Antalya Consulting Language Center

    Rustem Gimaev

    Antalya Consulting Language Center

    Å svare på e-poster fra Outlook var så vanskelig å holde styr på. Med LiveAgent er vi sikre på at...

  • tekRESCUE

    Randy Bryan

    tekRESCUE

    LiveAgent er så fantastisk. Med svært lite tid og krefter hadde jeg den i gang i løpet av få minutter.

  • Marietta Corporation

    Timothy G. Keys

    Marietta Corporation

    Jeg anbefaler LiveAgent-produktet, ikke bare som et Kayako-alternativ, men som en mye bedre løsning med merverdi.

  • eFortuna

    Mihaela Teodorescu

    eFortuna

    Støtteteamet svarte alltid raskt med raske implementeringsløsninger.

  • TrustPay

    Hilda Andrejkovičová

    TrustPay

    Det hjelper oss med å kategorisere arten av billettene og statistisk spore hva kundene våre trenger mest.

  • Nay

    Alexandra Danišová

    Nay

    Vi ser på LiveAgent som et flott verktøy for å kommunisere med kunder.

  • m:zone

    Samuel Smahel

    m:zone

    LiveAgent satte fart på kommunikasjonen vår med kundene våre og ga oss muligheten til å chatte med dem også.

  • Volterman

    David Chandler

    Volterman

    Enkelt sagt - LiveAgent overgår alt når det gjelder dette, eller enda høyere, prispoeng.

Kunnskapsbase ressurser

Oppdag hvordan hermetiske meldinger kan øke støttespillet ditt. Lær alt om det ved å sjekke kunnskapsbase artikler, blogginnlegg og akademi- og ordlistesider.

Klar til å svare på vanlige spørsmål med et enkelt klikk?

Maksimer agenteffektiviteten ved å lage hermetiske meldinger for hvert vanlige spørsmål du mottar. Prøv det i dag med vår gratis, 14-dagers alt inkludert prøveperiode. Ingen kredittkort kreves.

Prøv LiveAgent i Dag​

Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er hermetiske meldinger?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hermetiske meldinger, også kjent som makroer, er forhåndsbestemte tekstsvar. De er skrevet på forhånd og kan distribueres med et enkelt klikk eller tastetrykk. De brukes vanligvis til å svare på vanlige spørsmål..” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan er hermetiske meldinger forskjellige fra forhåndsdefinerte svar??”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Forhåndsdefinerte svar skiller seg fra hermetiske meldinger på to måter: hermetiske meldinger kan bare lagre en kort sekvens med tekst, og når du oppretter et forhåndsdefinert svar, kan du definere emnet for en e-post.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvem bruker hermetiske meldinger?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hermetiske meldinger brukes vanligvis av kundeserviceagenter og teknisk støtterepresentanter. Selgere og markedsførere bruker dem også. Men alle som ofte kommuniserer på nett og leter etter en raskere måte å svare på spørsmål kan ha nytte av å inkludere dem i arbeidsflyten deres.” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo