Gratis Prøveperiode

Pause

Hva er en pause?

Å ha en pause betyr å ta et midlertidig avbrekk fra å gjøre noe. Når det gjelder help desk og kundeservice, betyr det å ta en pause fra å løse billetter, chatter og anrop.

Vanligvis bruker helpdesk-agenter pausemodus funksjonen når de er på lunsj, kaffe eller baderom. Når denne modusen er aktivert, vil ingen ringende anrop eller chatter bli tildelt agenten slik at de kan nyte pausen i fred.

Pause

Hva gjør pausemodusen?

Når du klikker på pauseknappen, blir kontoen din inaktiv. Så det er ikke nødvendig å logge inn og ut av systemet for å ta pause. I tillegg, med pause aktivert, vil LiveAgent helpdesk-systemet sørge for at ingen nye samtaler, chatter eller høyprioriterte billetter blir tildelt deg.

Hva om jeg vil tilbake på jobb etter en pause?

Når du kommer tilbake fra pausen, kan du klikke på gjenoppta-knappen og bli en aktiv agent igjen. Når du er aktiv, begynner du å motta innkommende chatter og anrop.

LiveAgent Pause feature

Teller tiden jeg bruker på pause med i arbeidstiden min?

LiveAgent teller ikke agentpauser som arbeidstimer og inkluderer dem ikke i agentarbeidsrapporter.

Hvor finner jeg pauseknappen?

  1. Logg inn på LiveAgent.
  2. Klikk på avataren/profilbildet ditt.
LiveAgent - find pause button

  3. Klikk på Pause. 4. Når du er klar til å fortsette å jobbe, klikker du på Fortsett. 

LiveAgent - pause button

Hvorfor er det nødvendig å ta en pause?

Å ta pauser i løpet av dagen er viktig for å forhindre utbrenthet og uro. Hvis du bare bruker noen sekunder eller minutter på å strekke deg, puste eller drikke et glass vann, vil det påvirke arbeidet ditt positivt. Generelt er agenter som tar pauser i arbeidstiden mer produktive og vurderes mer positivt av kunder enn de som ikke tar noen pauser. Hvorfor?

Tar mange korte pauser i løpet av dagen:

  • Hindrer oss fra å kjede oss
  • Hjelper oss å beholde informasjon og lage nevrale forbindelser
  • Hjelper oss å holde fokus
  • Hjelp oss å komme tilbake på sporet med våre mål (spør deg selv, betjener jeg kundene mine etter beste evne?)

Derfor er det viktig å ta korte pauser i løpet av dagen.

Need a short break?

Use the pause feature to make yourself unavailable for calls, incoming live chats, or high-priority tickets. Try it today. No credit card required.

Hvorfor er det viktig å ha pausemodus aktivert når du tar en pause?

Det er flere grunner til at du bør trykke på pauseknappen når du går bort fra datamaskinen.

Tapte chatter eller anrop

La oss si at du går bort fra datamaskinen i bare noen få minutter. Kanskje for å lage en kaffe eller gå på toalettet. Hvis du ikke trykker på pauseknappen, kan du ende opp med å gå glipp av flere telefonsamtaler eller live-chatter, noe som kan føre til misnøye eller kundefrafall.

Selvfølgelig vil dette skade selskapet du jobber for og muligens sette din posisjon i selskapet i fare. Dette eksemplet er ekstremt; det kan imidlertid skje.

Unlimited call recordings in LiveAgent's call center software

Uoppfylte SLAer på høyprioriterte billetter

For å ta scenariet ovenfor et skritt videre, vurder servicenivåavtaler (SLAer) som du har på plass med dine mest verdsatte kunder. Tenk deg for eksempel at du får tildelt en billett med en relativt kort SLA, la oss si 30 minutter.

Du har imidlertid nettopp gått ut for lunsjpausen uten å trykke på pauseknappen. Som et resultat gikk SLA-tiden ut, og SLA forble uoppfylt. På grunn av denne hendelsen ble bedriften din straffet økonomisk av kunden, noe som la en belastning på forholdet mellom bedrift og kunde.

I de mest ekstreme tilfellene og avhengig av konsekvensene av den uoppfylte SLAen, kan dette koste deg jobben din.

SLA log in Customer support software - LiveAgent

Savnet intern kommunikasjon

Sist men ikke minst, la oss si at du er en teknisk ekspert. Din kollega jobber med en høyt spesialisert billett og trenger hjelp. Kunden er forverret, og derfor ber kollegaen din dem om å vente mens de konsulterer deg for å finne den riktige løsningen.

Hvis du tar en pause uten å trykke på pauseknappen, kan kollegaen din vente spent på svaret ditt uten å vite at du er på pause. Som et resultat av den langvarige ventetiden kan kunden bli mer og mer irritert, og igjen kan kunde-klient-forholdet bli skadet. Kunden kan trekke seg, og kollegaen din kan bli urettferdig straffet for å anta at du er online og klar til å hjelpe når du faktisk er på pause.

Internal chat in Customer service software - LiveAgent

Kunne ikke disse scenariene oppstå selv om jeg aktiverte pausemodus?

Du kan argumentere for at disse scenariene kan skje selv om du trykker på pauseknappen. Dette er imidlertid ikke tilfelle. Når du trykker på pauseknappen, vil alle innkommende billetter, anrop og chatter bli rutet til andre agenter som er merket som tilgjengelige.

Derfor ville anrop ikke gå glipp av, SLAer ville ikke bli uoppfylt, og kollegene dine ville visst hvem de kan henvende seg til for å få hjelp når de trenger det mest. Å trykke på pauseknappen er en vanlig høflighet som er svært nyttig for kollegene dine, og indirekte kundene dine.

Det forhindrer misforståelser, vanskelige situasjoner, kundefragang og frustrasjoner. Det sikrer også at arbeidsforventningene oppfylles.

Det er ingen skam å ta pauser i løpet av dagen. Faktisk er det oppmuntret. Imidlertid bør pauser tas på en ansvarlig måte med pauseknappen, slik at helpdesk-systemet ditt kan tildele og distribuere innkommende billetter, samtaler og chatter tilsvarende.

Kunnskapsbase ressurser

Klar til å oppdage mer om LiveAgent og alt det har å tilby? Ta en titt på kunnskapsbaseartikler, blogginnlegg eller se gjennom YouTube-kanalen vår.

Klar til å ta pauser med pausefunksjonen?

Gjør deg selv utilgjengelig for samtaler, innkommende livechatter eller høyprioriterte billetter, og ta en velfortjent pause. Prøv pausefunksjonen i dag med vår gratis, alt inkludert 14-dagers prøveperiode. Ingen kredittkort kreves.

Prøv LiveAgent i Dag​

Vi tilbyr portner migrasjons tjeneste fra de fleste populære løsningene.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er en pause?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Å ta en pause betyr å ta et midlertidig avbrekk fra å gjøre noe. Når det gjelder brukerstøtte og kundeservice, betyr det å ta en pause fra å løse billetter, chatter og anrop. Vanligvis bruker helpdesk-agenter pausemodus-funksjonen når de er på lunsj, kaffe eller baderom. Når denne modusen er aktivert, vil ingen anrop eller chatter bli tildelt deg slik at du kan nyte pausen i fred .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hva gjør pausemodusen ?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Når du klikker på pauseknappen, blir kontoen din inaktiv. Så det er ikke nødvendig å logge inn og ut av systemet for å ta pauser. I tillegg, med pause aktivert, vil LiveAgent helpdesk-systemet sørge for at ingen nye samtaler, chatter eller høyprioriterte billetter blir tildelt deg .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor er det nødvendig å ta en pause ?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Å ta pauser i løpet av dagen er viktig for å forhindre utbrenthet og uro. Hvis du bare bruker noen sekunder eller minutter på å strekke deg, puste eller drikke et glass vann, vil det påvirke arbeidet ditt positivt. Generelt er agenter som tar pauser i arbeidstiden mer produktive og blir vurdert mer positivt av kunder enn de som ikke tar noen pauser .” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo