Har du et problem med høy fluktfrekvens på nettsiden din? Eller kanskje du lurer på hvordan du kan forbedre kundeservicen din?
Visste du at; “Proaktive chat invitasjoner kan gi 105 % avkastning og millioner av dollar i positive forretningsfordeler?”
Proaktive chat invitasjoner kan ganske enkelt hjelpe besøkende på nettsiden under ulike stadier av kundereisen ved å invitere dem til live chat med agentene dine.
LiveAgent er et avansert system som sikrer at bare besøkende blir invitert til å chatte med støtteagentene dine når du har nok tilgjengelige live chat-representanter på nettet.
Virkelig eksempel:
Du kan for eksempel invitere kunder til å chatte gjennom hele betalingsprosessen. Som et resultat kan du bygge deres kjøpstillit, forbedre handle opplevelsen deres og konvertere dem til betalende kunder. Alt dette, ganske enkelt ved å gi dem en ekte person å chatte med.
Aktive chat-invitasjons funksjoner
Lag flere chatinvitasjoner for forskjellige kundegrupper
Lag flere proaktive chat invitasjoner for å målrette mot ulike typer kunder. Selv om proaktive chat invitasjoner er automatiserte, bør du alltid strebe etter en personlig opplevelse. Lag en chat-invitasjonsknapp for nye kunder i tillegg til å returnere. Bruk en unik velkomstmelding for forskjellige sider på nettsiden din.
Lag enkelt proaktive chatinvitasjoner på flere språk
Opererer du i mer enn ett land? Eller kanskje du må tilby flerspråklig kundeservice/støtte. Uansett hva din grunn er, lar LiveAgent deg tilpasse en proaktiv chat-knapp for hvert språk, som du også kan tilordne til riktig avdeling for en effektiv arbeidsflyt.
Lurer du på hvilke språk LiveAgent tilbyr? Sjekk ut LiveAgents flerspråklige funksjon.
Nå ut til kunden gjennom hele kundereisen
LiveAgents proaktive chat-invitasjoner lar deg angi foretrukne URL-er for å sikre maksimalt engasjement for kundene. Du kan målrette kunder mot strategiske URL-er/sider, for eksempel;
- OSS side
- Prisside
- Produktside
- Utsjekkingsside
Angi et bestemt tidspunkt for den proaktive chatinvitasjonen
Mange selskaper venter vanligvis rundt 30 sekunder før de henvender seg til kunden. La kunden bla litt og nå ut til dem etter det.
Automatiser dine proaktive kommunikasjonsmeldinger
Selv om automatisering er en nyttig funksjon, husk at menneskelig interaksjon skaper en forskjell. Prøv derfor å gjøre budskapet mer personlig. Ikke høres ut som en robot.
Skille mellom nye og returnerende kunder
En annen flott funksjon er muligheten til å identifisere en returnerende og en ny kunde. Du kan tilpasse chatinvitasjons-knappen for begge typer kunder.
Forretningsfordeler med proaktive chat-invitasjoner
- Kunder som deltar i proaktive chatter er mer interessert i å kjøpe produkter enn kunder som ikke gjør det
- Sanntids bekvemmelighet for besøkende
- Gjennomsnittlige økte live chat-konverteringer med 23%
- Konkurransefordeler
- Økt kundetilfredshet
- Kunder har umiddelbar tilgang til hjelp.
Try Proactive Chat Invitations for FREE
LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.
Proaktive chat-invitasjoner Design alternativ
- Side
- Hjørne
- Senter
- Tilpasset
For å se alle designalternativer, gå til det proaktive invitasjonsgalleriet.
Tilpass
- Bilde
- Tekst (Tittel, Velkomstmelding)
- Plassering av den proaktive online chat-knappen
- Farger på knappen
Tilgjengelige innstillinger
- Aktiver å legge igjen meldinger uten nett
- Skjul start proaktiv online chat-knapp igjen
- Aktiver skjuling av velkomstmelding
- Velg et språk
- Velg en foretrukket avdeling
Bonustips for å effekyivt bruke proaktive chatinvitasjoner
Ikke vær påtrengende
Den proaktive nettchat-invitasjonen bør fungere som et alternativ, så ikke tving den. Det kan lett bli irriterende, og kunden kan bestemme seg for å forlate nettstedet ditt til fordel for en konkurrent. Så hvis kunden bestemmer seg for å avslå chatten, ikke send kjedemeldinger for å kommunisere med dem. De vil gi deg beskjed hvis de trenger din hjelp.
Prøv det ut
Hvis du er usikker på når, hvor eller hvordan du proaktivt kan nå ut til kundene dine, er det bare å teste det ut og se. Men en god regel er å la kunden bla litt, gjerne 30 sekunder. Etter det er kan du introdusere deg selv og la forbrukeren vite at du er der for å hjelpe dersom de trenger deg. Ved å teste det ut vil du oppdage kundens preferanser. Kanskje du finner ut at du bare trenger å bruke den proaktive nettpraten på bestemte nettadresser, for eksempel betalingssiden eller prissiden.
Kunnskapsbase ressurser
Her er en trinn-for-trinn guide for implementering av en proaktiv live chat-invitasjon.
Er du usikker på hvilke velkomstmeldinger du skal bruke? Her er invitasjons-maler for proaktiv live chat som du kan kopiere og lime inn.
Vil du lære mer? Sjekk ut de 25 beste chat-pluginene for WordPress.
Try Proactive Chat Invitations for FREE
LiveAgent offers complex customer service software. Try it out for 14-days and test all the features, including proactive chat invitations.