Anropsenhetsplanlegging

Hva er samtaleenhetsplanlegging?

Enhetsplanlegging er en samtalesenterfunksjon som lar agenter velge tider og datoene for tilgjengeligheten av samtalen. Denne funksjonen vil automatisk slå anropstilgjengelighet på og av bestemte enheter i henhold til valgte tider og datoer. Med enhetsplanlegging trenger ikke kundestøtteagenter å slå tilgjengeligheten på og av manuelt – funksjonen vil gjøre det automatisk.

Hvordan fungerer planlegging av samtaleenheter?

Som LiveAgent-bruker, mens du er i appen, kan du klikke på Voice Status-alternativene (telefonikonet øverst til høyre i LiveAgent) og aktivere funksjonen i innstillingene til en enhet du har valgt. Du kan velge forskjellige tilpassede alternativer på forskjellige enheter om nødvendig. Når du aktiverer denne funksjonen, endres samtaletilgjengeligheten automatisk basert på ønsket klokkeslett og dato. Kunder vil ikke kunne kontakte deg på telefon utenom valgte tider og datoer. Denne funksjonen fungerer for alle tilkoblede anropsenheter du velger – softphone, mobilenhet, SIP-telefon og annet.

Hvorfor bør du bruke anropsenhetsplanlegging?

Enhetsplanlegging tar seg av agentens callsenterskift, slik at de ikke trenger å slå tilgjengeligheten på og av manuelt. Denne funksjonen vil automatisk ta seg av agenttilgjengelighet, slik at de kan fokusere på andre oppgaver uten frykt for at agenter vil gå glipp av skift eller fortsette å jobbe lenge etter at skiftet er over. Enhetsplanlegging kan bidra til å forhindre flere driftsproblemer som tapte anrop, ruting til utilgjengelige agenter og mer basert på spesifikasjoner for individuell kundeservice. Denne funksjonen er også nyttig for agenter med flere enheter for bruk på forskjellige steder og i forskjellige forhold.

Hvorfor er enhetsplanlegging viktig?

Enhetsplanlegging er viktig fordi det kan forbedre kundesenteradministrasjonen i flere tilfeller. For det første gjør det det enklere å administrere kundeanrop under enhetsøkninger på et kontor eller i tilfeller der flere enheter er tilgjengelige for en enkelt agent. Kundeservicemedarbeidere med flere enheter kan føle seg trygge fordi de kun mottar anrop på enheten som planleggingsfunksjonen vår angir som online. Telefonsamtalene i en hel organisasjon vil alltid rutes kun til riktig person og kun til nettbaserte agenter.

Hovedfordeler

  • Bedre agentadministrasjon – Planlegging av alle samtaler hjelper deg med å administrere teamene dine mer effektivt, uavhengig av agentens plassering eller enhetens plassering.
  • Forbedret anropsorganisering – Organisering av anropsenheter hjelper agenter med å holde seg på toppen av å tilby grunnleggende tjenester uten feil, for eksempel å forlate en anropsenhet på nettet når den skal være offline, osv.
  • Forbedret tidsstyring – Automatisering av tidsplaner for samtaleenheter lar agenter fokusere på telefonsamtaler i stedet for å administrere enhetene sine.

Hvordan aktiverer jeg funksjonen for planlegging av samtaleenheter?

Det er enkelt å aktivere denne funksjonen og tar bare et par minutter å fullføre. Følg den korte veiledningen nedenfor. Merk at du må ha en SIP-enhet tilkoblet for å kunne aktivere denne funksjonen.

  • Åpne LiveAgent og klikk på Voice Status-alternativer (telefonikonet øverst til høyre).
A picture showing how to access Voice Status in LiveAgent
Voice status
  • Velg og klikk på SIP-enheten du vil sette opp enhetsplanlegging på. Klikk på “Opprett ny plan”-knappen nederst i vinduet.
A picture showing where to access device scheduling in Voice status settings
Setting up a new plan on a device
  • Velg tidspunkter når du vil at SIP-enheten skal slå på tilgjengeligheten for samtaler, og klikk på Lagre nederst i vinduet.
A picture showing device scheduler in LiveAgent
Scheduling device availability

Frequently asked questions

What is call device scheduling?

Device scheduling is a call center feature that allows agents to select times and dates of call availability. This feature will automatically turn call availability on and off particular devices according to selected times and dates. With Device scheduling, customer support agents don’t have to turn their availability on and off manually - the feature will do it automatically.

How can I use call device scheduling?

As a LiveAgent user, while in the app, you can click on the Voice Status options (the phone icon in the top right corner in LiveAgent), and activate the feature in the settings of a device of your selection. You can select different times and dates on various devices if necessary. Once you activate this feature, your call availability will automatically change based on desired times and dates.

Can I use call device scheduling on multiple devices?

Yes, you can set up different times of availability on different devices, regardless of how many they are. Set up your phone to be available outside of your regular office hours, set your SIP device to available during work hours, or mix and match according to your preferences.

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo