Gratis Prøveperiode

Samtaleoverføring

Hva er pågående samtaleoverføringer?

Pågående samtaleoverføringer venter med å avslutte oppringningen inntil den enten er besvart, avlått eller ingen agent svarer. Enkelt forklart, videresender den samtalen kontinuerlig fra en agent til agent. Dette betyr at agentene ikke behøver å la kundene vente i unødvendig lang tid for å nå en ny kollega.

Pågående overføringer tar seg av dette på en mye høfligere måte en direkteoverføringer, der verken du eller kunden vet om den andre personen vil besvare samtalen.

Når en kunde ringer og blir overført til en annen agent, blir den opprinnelige samtalen satt på vent. I mellomtiden blir en ny oppringning opprettet for å sikre at kunden får svar. Hvis oppringningen ikke besvares blir kunden sendt tilbake til den opprinnelige agenten.

Hvem drar nytte av pågående oppringninger?

Internasjonale selskaper, store bedrifter, og globale selskaper med flere avdelinger og hundrevis av agenter må alle overføre samtaler daglig. Mange samtaler kan ende opp hos feil avdeling eller agent. Dette er der pågående overføringer kommer i spill.

Fordeler med pågående overføringer

Kontakt med utålmodige kunder

Utålmodige kunder som forventer raskt svar kan nå få hjelp i løpet av sekunder, selv om de har nådd feil avdeling eller agent.

Agenter får tid til å forberede seg

Mens den innkommende samtalen blir overført til en annen agent, kan kunden få informasjon fra agenten som først besvarte oppringningen.

Øk kundetilfredsheten

Fornøyde kunder er en av de viktigste verdiene en bedrift kan ha. Å øke tilfredsheten gjennom en personalisert tilnærming slik som pågående overføringer er verdt innsatsen.

Andre verdifulle callsenter-funksjoner

IVR

Benytt deg av robust Interaktiv Virtuell Respons (IVR) teknologi for å rute dine innringere til spesifikke avdelinger eller agenter. Lag unike IVR-trær på få minutter. Ved å definere et sett av alternativer for dine kunder å velge mellom, laste opp en velkomstbeskjed eller en kort musikksnutt, kan du tilby en mye mer personalisert kundetilnærming.

Intelligent samtaleruting

En essensiell del av et callsentersystem er samtaleruting, også kjent som automatisert samtalestyring (ACD), som er en funksjon som automatisk ruter samtaler til agenter basert på forhåndsdeterminerte valg. LiveAgent støtter samtaleruting basert på tilfeldig fordeling eller prioritert fordeling. Ved å bruke tildeldig fordeling blir alle samtaller fordelt på agenter i tilfeldig rekkefølge. Prioritert fordeling maksimerer tilgjengeligheten av dine agenter og gjør ventetiden kortere.

Test attended call transfers for free

Check out how attended call transfers, IVR, and ACD work in practice with our free 14-day trial. No credit card required.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
logo esky color
Slido green logo
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er pågående samtaleoverføring i LiveAgent?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Pågående samtaleoverføring er en funksjon i LiveAgents callsenter som lar dine agenter overføre kunder til en annen avdeling ved behov.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan fungerer pågående samtaleoverføring i LiveAgent?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Pågående samtaleoverføring-funksjonen i LiveAgent er programmert til å vente til samtalen er besvart eller avslått av en annen agent for den opprinnelige samtalen avsluttes. Resultatet er at kunden ikke må vente unødvendig land tid. Slike overføringer er smidigere, mer produktive og generelt foretrukket.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan kan du dra nytte av pågående samtalefoverføring-funksjonen i LiveAgent?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Fordelene med pågående samtaleoverføring inkluderer økt kundetilfredshet, kundelojalitet og bedre arbeidsflyt for agenter.” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo