Free Trial

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Tidssporing

Hva er tidssporing?

Et tidssporings verktøy tar opp tiden du bruker på en oppgave eller prosjekt. Tidssporings verktøy blir brukt over alle industrier, men de er primært brukt av personer som blir betalt per time (som støtte agenter).

Hvorfor bør du spore arbeidstid?

Å spore arbeidstid er viktig fordi de gir deg et overblikk over både deg og ditt lags:

  • Opptreden
  • Total produktiviteten
  • Effektiviteten
  • Oppgavevolum

Med tidssporings verktøy, er det enkelt og bestemme om du eller ditt lag fokuserer på og løse det riktige problemet. Ofte, kan tidssporings verktøy vise frem oppgaver som tar opp masse tid og som kan bli gjort enklere eller automatisert.

For eksempel, vis du ser at dine støtte agenter bruker mye tid på å svare tid samme type spørsmålene, kan det hjelpe å lage forhåndssvaret svar maler eller hermetiske svar.

Dessuten, om du ser at noen agenter bruker alt for lang tid på enkle oppgaver, kan det være en indikasjon på at de er uproduktive og slapp for og få flere timer inn. Dette er selvsagt, unngåelig om du vet behandlingstiden til lage ditt.

Track agent work time with LiveAgent

Learn from time tracking insights starting today. Discover who needs more training, and who’s excelling. Try it today. No credit card required.

Start free 14-day trial

Hvordan kan du bruke tidssporings verktøyet i LiveAgent?

LiveAgent sitt innebygget tidssporings verktøy sporer tiden som dine støtte agenter bruker på å løse billetter fra kontaktskjema, e-post, sosiale media, kundeportal innleveringer, live-chater og samtaler.

Tidssporing

Hvordan funker LiveAgent sitt tidssporings verktøy?

Når funksjonen er skrud på, sporer den automatisk hvor mye tid hver agent bruker på å løse individuelle billetter. Vennligst noter at systemet bare sporer tiden når agenter aktivt jobber med billetten. Dette betyr at billetten må bli:

  • Åpnet av en agent
  • Sett av en agent
  • Bli jobbet med av en agent (agenten må skrive, trykke, eller i allefall røre deres mus)
Vedlegg i billetten
En åpen billett

Vis agenten er offline i mer en 30 sekunder, vill tidssporeren stoppe. Dessuten, vis agentene bytter til en annen billett eller en annen nettleser kategori stopper sporingen også.

Vis dine agenter ofte jobber i forskjellige kategorier, er det nok best å tvinge en manuell input fra dine agenter. Vis dette er tilfellet, kan du skru på en innstilling som vill tvinge dine agenter til å manuelt legge inn tiden de har brukt på å løse billetter.

Tidssporing

Hvordan sette opp tidssporing i LiveAgent

  1. Logg på LiveAgent.
  2. Trykk på Konfigurasjoner (tannhjul ikonet i den venstre menyfeltet).

  3. Trykk på System.

  4. Trykk på Plugg inn.

  5. Finn Tidssporing plugg innen og trykk på aktiver knappen.

Tidssporing

6. Systemet vill spørre deg om bekreftelse. Trykk på Ja.

Tidssporing

7. Systemet vill spørre deg om en annen bekreftelse for å laste opp LiveAgent applikasjonen. Trykk Ja.

Tidssporing

8. Når du ser at plugg innen er grønn (som vist under), har den blitt skrudd på riktig.

Tidssporing

9.Trykk på konfigurasjon igjen.

10. Trykk på System.

11. Trykk på Tidssporing.

12. Vis du ønsker å tvinge dine agenter til å legge til deres arbeidstid for hver billett manuelt, (som vist under) trykk på avmerkningsboksen og trykk lagre.

Tidssporing

Tidssporing og rapportering

Vis du ønsker og alltid se rapportene som systemet har sporet og det som dine agenter har lagt inn, kan du trykke på Rapporter (i det venstre menyfeltet) og velg Tidsrapporter.

Du kan filtrere dine rapporter til en spesifikk tidsrekkevidde, i henhold til agent, billett, kunder, selskap, rapportdata, faktura dato og oppføringstype (manuelt, automatisk). Du kan også eksportere alle tidsrapportene inn i en CSV fil for å gjøre det enklere å dele det med høyere ledelse.

Tidssporing-LiveAgent
Tidsrapport

Vis du eller dine agenter ikke har markert deres arbeidstid som fakturert ved hjelp av en manuell inngang, kan du gjøre det her ved å trykke på Rediger. Dette er spesielt brukbart vis du fakturerer dine kunder for støtte du gir.

Tidssporing

Tidssporings fordeler

Forbedret produktivitet og effektivitet

tiddsporing er et godt verktøy for å forbedre agent produktivitet og effektivitet. Å samle inn data på denne måten vil hjelpe deg å lage handlingsinnsikt for å forbedre støtte prosessen via automasjon regler eller integrasjoner. Det kan også hjelpe deg med å identifisere agenter som trenger mer trening.

Å forbedre agentenes effektivitet og produktivitet er viktig fordi jo mer produktiv dine ansatte er, jo mer tid og penger sparer du. Ansattes produktivitet påvirker også kundenes tilfredshet og churn.

Vis dine agenter kan omsette billetter relativt raskt, vil dine kunde bli fornøyd med din tjeneste (siden ingen liker å vente på svar eller problemløsning).

Peter Komornik

LiveAgent kombinerer utmerket live chat, billettering og automasjon som lar oss gir utmerket støtte til våres kunder.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Ansvarlighet for opptreden

Å holde dine ansatte ansvarlig er viktig, og tidssporings verktøy kan hjelpe deg med dette. Vis noen agenter bruker urimelig lang tid på å svare et enkelt spørsmål/billett da vet du at du trenger å intervjue dem om deres opptreden.

allternativt, vis du ser at noen av dine agenter svarer på billetter for fort, men har mange negative anmeldelser og tilbakemeldinger fra kunder, kan det være en indikator på at dem ikke fokuserer på å svare billettene nøye, og enkelt å greit bare vil få det “over stått”. 

Derfor, kan tidssporings verktøy gi deg et innblikk på dine ansattes opptreden.

Happy customers are the best customers

We offer concierge migration services from most of the popular help desk solutions.

Merker

En balansert arbeidsmengde for dine agenter

Sist men ikke minst, kan tidssporings verktøy hjelpe deg å lage en balansert arbeidsflyt for dine agenter. Siden alle agenter har forskjellig arbeidstempo, kan du studere deres opptreden rapporter over tid å justere antall innkommende samtaler/chater de vill prioritere for å motta.

Noen agenter blomstrer i hektiske miljø med en høy billett mengde mens andre blir stresset og detter sammen. Det er viktig å vite dine agenters arbeidsstil og tilpasse deg etter det.

Kunnskapsbase ressurser

Vis du ønsker å lære mer om tiddsporing og andre relaterte temaer, sjekk ut våres kunnskapsbase ressurser.

https://youtu.be/3zYfDwqNj0U

Klar til å starte å spore agentenes arbeidstid?

Spor agentenes arbeidstid uten problem. Registrer deg for våres 14 dagers gratis prøveperiode og se akkurat hvor lett det er. Start dine gratis prøveperiode i dag. Ingen kreditt kort er nødvendig.

Prøv LiveAgent i Dag​

We offer concierge migration services from most of the popular help desk solutions.

3,000+ reviews Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er tidssporing?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Et tidssporings verktøy tar opp tiden du bruker på oppgaver eller prosjekter. Tidssporings verktøy brukes over alle industrier, men du brukes primært av folk som får betalt i timen (som en støtte agent). ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor bør du spore arbeidstid?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Å spore arbeidstid er viktig fordi det gir deg et overblikk over både deg og ditt lags opptreden, alt i alt produktivitet, effektivitet og oppgavevolum.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvordan kan du bruke tidssporing i LiveAgent?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “LiveAgent sitt innebygget sporingsverktøy sporer tidene som dine støtte agenter bruker på å løse billetter fra kontaktskjema, e-post, sosiale media, kunnskapsbase innleveringer, live-chater og samtaler.” } }] }

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×

Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

We’re available on multiple dates

Avtal en demo