Hva er a-lov-algoritmen?
A-law er en standard komprimeringsalgoritme som brukes for lydbehandling i digital telekommunikasjon. Denne kompanderende algoritmen brukes i Europa for å optimalisere det dynamiske området til et analogt signal før det digitaliseres.
A-law er en av de to standard G.711-versjonene. A-law-kodeken ligner u-law-algoritmen som brukes til digital kommunikasjon og telefoni i Sør-Amerika og Japan. Imidlertid er hovedforskjellen mellom de to i tillegg til landene som bruker dem at u-lov har et litt større dynamisk område.
Generelt sett er dynamisk område forholdet mellom den høyeste lyden uten forvrengning over bakgrunnsstøyen. For gitte biter reduserer koding med en a-lov-algoritme det dynamiske området til et lydsignal, noe som øker kodingseffektiviteten og gir et høyere signal-til-forvrengningsforhold enn lineær koding. A-lov-kompresjonen sikrer samme støynivå samtidig som den gir en klarere lyd uten forvrengning.
A-law brukes i telefoni og telekommunikasjon for både nyere digitale og eldre analoge systemer. Når et digitalt datasystem mottar lyden, konverterer et analogt-basert system analoge signaler til digitale. I samsvar med a-lov-algoritmen må kvantiseringsnivåer settes for det analoge signalet i et ulikt rom. Det gjøres ved bruk av en ikke-lineær forsterkerforsterker.
Hvis lydsignalet allerede er digitalisert, er det ikke nødvendig å komprimere det. Symbolstørrelsen på de fleste datamaskiner kan lett gjenkjenne en 8-bits digital datafil.
Noen fordeler med lydbehandling ved å bruke a-law-algoritmen inkluderer:
- Økt kodingseffektivitet – mindre strøm er nødvendig for å dekode lydsignaler
- Gir dynamisk rekkevidde samtidig som oppløsningen opprettholdes for signaler med lav amplitude
- Bedre signal-til-forvrengningsforhold enn det som oppnås ved lineær koding
Improve your call center customer service
LiveAgent has a built-in call center packed with features, that is easy to set up and handle.
Trenger du en samtale opptak programvare øyeblikkelig?
Telemarketingprogramvare bør ha effektiv telefonoppringing, støtte for samtalekampanjer og enkel konfigurering av call center. LiveAgent har blitt rost for rask support og enkel implementering av mange brukere. Tidio er et annet alternativ for live chat programvare med tilpassbare fordeler. LiveAgent har hjulpet virksomheter med å øke kundetilfredshet og salg. Det tilbyr også en kostnadseffektiv løsning for å håndtere mange henvendelser via forskjellige kanaler.
Stressfri støtteprogramvare for sosiale medier
Effektiv kommunikasjon og kundeservice er avgjørende. Organiser meldinger i en universell innboks, bruk automatiseringsregler for å forbedre arbeidsflyten, og møt kundenes forventninger i sosiale medier. Forbedre kundetilfredsheten og skap kundelojalitet med rask og konsistent service.