Hva er en aktivitetslogg?
En aktivitetslogg er en rapport over alle handlinger utført i en bestemt tidsperiode. En aktivitetslogg viser hvordan noen bruker tiden sin når de jobber. I LiveAgent viser en aktivitetslogg alle opprettede eller redigerte billetter
Dette gir administratoren/veilederen en sjanse til å gjennomgå arbeidet til hver agent. Det gir dem også muligheten til å foreslå forbedringer for hvordan de kan jobbe mer effektivt i LiveAgent.
Takket være aktivitetslogger kan agenter slutte å fokusere på aktiviteter med lav verdi og administrere tiden sin bedre. En aktivitetslogg er også et flott verktøy for å sikre at ansatte er på rett spor med foreslåtte bedriftsplaner
Hvorfor er aktivitetslogger viktige?
Å kunne identifisere hvem som har logget på kontoen din er avgjørende for sikkerheten. Fordi selskaper kommer i nærkontakt med tonnevis av data på daglig basis, er det viktig å kunne identifisere misbruk umiddelbart. Hvis det oppstår misbruk, kan aktivitetslogger identifisere den ansvarlige umiddelbart.
Aktivitetslogger viser også at du har proaktive tiltak på plass dersom misbruk oppstår. Dette er viktig hvis du har forretningspartnere eller interessenter som er investert i virksomheten din.
Revisjonslogger er også viktige fordi de gir omfattende innsikt.
La oss ta en titt på et enkelt eksempel. Tenk deg at en kunde klager på kundeservicen din. Å ha innsikt fra aktivitetslogger kan hjelpe deg med å se nærmere på situasjonen. Når det er evaluert, kan du gi tilbakemelding og lage en passende handlingsplan for å redde situasjonen.
Hvorfor bør du evaluere aktivitetsloggen?
Å gjennomgå arbeidet til dine ansatte er en viktig del av å sikre maksimal effektivitet. LiveAgent tilbyr over 180 funksjoner som du kan bruke for å forbedre kundeservicen din.
Aktivitetslogger kan gi deg innsikt i hvordan agentene dine bruker disse funksjonene. Hvis du for eksempel ser at en støtteagent gjør en oppgave som enkelt kan automatiseres manuelt, kan du fortelle dem om automatisering.
Gjennom revisjonslogg anmeldelser kan du således finne muligheter til å forbedre kundeservicen din.
Ved å gå gjennom revisjonslogger kan du også spore agentens fremgang mot å oppfylle selskapets mål og beregninger.
Fordeler med aktivitetsloggen/revisjonsloggen:
- identifisere problemer umiddelbart, som unngår måneder med potensielle feil
- anerkjennelse av kundestøtte agenters ferdigheter – gode/dårlige prestasjoner
- hjelper med å måle ansattes Key Performance Indicators (KPI)
- mulighet til å belønne de beste kundestøtte agentene
- mulighet til å erkjenne behovet for mer agent-opplæring
Hvor er aktivitetsloggen i LiveAgent?
Trinn for å navigere til aktivitetsloggen din:

- Logg på LiveAgent kontoen din.
- Søk etter Konfigurasjoner
- Trykk på Verktøy
- Til slutt, åpne Revisjonsloggen
Som nevnt før kalles aktivitetsloggen med andre ord for revisjonsloggen.

Hva viser aktivitetsloggen i LiveAgent?
Aktivitetsloggen gir en fullstendig rapport om handlingene som kundestøtteagenter utfører.
Den viser:
- navnet på agenten
- Mengden tid agenten har brukt på å jobbe med billetten
- antall billetter agenten har jobbet på
- en kort beskrivelse av hver handling
- eksakte agenthandlinger/endringer i hver billett
FAQ
Hva er en aktivitetslogg?
Aktivitetsloggen er en oversikt over aktiviteten din og hvordan du bruker tiden din. Du kan ha en logg over aktivitet i den virkelige verden, men også i den virtuelle verden. I organisasjoner og bedrifter brukes aktivitetsloggen først og fremst til å overvåke hvordan ansatte bruker tiden sin mens de jobber. Takket være dette er det mulig å vurdere hvem og hva som bruker en viss tid. Analysen av slike data bidrar til å øke de ansattes produktivitet, forbedre tidsstyringen og støtter produktiviteten.
Hvilke aktiviteter kan logges på LiveAgent?
II aktivitetsloggen i LiveAgent kan du se alle aktivitetene som er gjennomført av kundestøttepersonalet. De samles inn i form av en rapport. Dataene du finner der inneholder: – hvor mye tid agenten brukte på å jobbe med én billett – hvor mange billetter klienten har jobbet med – beskrivelse av hver aktivitet – alle endringer og aktiviteter utført av agenten på den gitte billetten
Hvordan finner du aktivitetsloggen i LiveAgent?
Hvis du vil finne aktivitetsloggen din, kan du referere til revisjonsloggen, som er et kronologisk sett med poster. Den inneholder alle handlingene som har blitt utført av teknisk støttepersonell. Du finner aktivitetsloggen i LiveAgent-kontoen din ved å følge disse stegene: 1. Logg inn på LiveAgent-kontoen din først. 2. Finn konfigurasjonen 3. Klikk på Verktøy 4. Åpne til slutt revisjonsloggen (det vil si aktivitetsloggen.
Expert note
Aktivitetslogg gir en fullstendig rapport over handlinger utført av kundestøtteagenter. Den er nyttig for å overvåke og forbedre tidsbruk.

Nettsideeiere kan nå ut til besøkende og tilby hjelp gjennom funksjoner som Online-besøkende, Chats-oversikt, Tilgjengelige Agenter og Kundens land. Disse funksjonene gir viktig generell informasjon om besøkende og kan hjelpe ansatte med å gi bedre kundeservice. Fordeler inkluderer å kontakte besøkende proaktivt og analysere situasjoner raskt. En demo kan avtales for å lære mer.
LiveAgent tilbyr populær programvare for kundeservice, inkludert VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare og klientportalprogramvare. De har også webinarer og skrivetest. Kontakt dem for en demo. Deres nettsider bruker cookies, og de tilbyr også live-chat og en kontaktskjema. Overall, LiveAgent provides solutions for customer service needs.
Arkivering er en prosess med å flytte data til et sjeldent brukt depot for langtidslagring, som hjelper til med å frigjøre lagringsplassen og optimalisere programvare. LiveAgent tilbyr automatisk arkivering av løste eller lukkede billetter og e-poster etter en spesifisert tid, samt all kommunikasjon på sosiale medier via rapporter. LiveAgent har også en funksjon for å skille aktive og arkiverte forespørsler.
Enhetsplanlegging er en samtalesenterfunksjon som lar agenter velge tider og datoer for tilgjengelighet av samtaler, og som automatisk slår anropstilgjengelighet på og av bestemte enheter etter valgte tider og datoer. Dette hjelper med bedre administrasjon av kundesentre og forbedret anropsorganisering og tidsstyring. Brukere kan aktivere funksjonen i LiveAgent-appen og velge tilpassede alternativer på forskjellige enheter.