Hva er en automatisk oppringer?
En automatisk oppringer (eller automatisk oppringer) er en programvare som automatisk ringer numre fra anropslister og dermed sparer utgående telefonsenteragenter fra å måtte ringe disse numrene manuelt. Automatiske oppringingssystemer kan brukes av en rekke virksomheter i ulike bransjer, inkludert e-handel, gjestfrihet, helsetjenester, utdanningsinstitusjoner, forsikrings- og finanstjenesteleverandører, eiendom, inkasso, politiske organisasjoner (når de kjører politiske kampanjer) og annet. Ved å bruke et automatisk oppringingssystem kan bedrifter nå og følge opp hundrevis eller til og med tusenvis av kunder, prospekter eller potensielle kunder i løpet av en kort tidsperiode.
Kundesenter-agenter har brukt oppringere i flere tiår i utgående kampanjer. Med manuelle oppringere ringer agenter et nummer enten ved å skrive det med et tastatur eller fra en forhåndslastet kontaktliste i CRM (Customer Relationship Management) og venter på at samtalen skal kobles til. Automatiske oppringere ble designet for å gjøre den utgående oppringingsprosessen enklere for agenter og øke agentproduktiviteten.
Oppringingssenterløsninger for automatisk oppringing gjør det mulig å øke oppringingshastigheten og taletiden for agenter ved å sile ut telefonsvarere og redusere ventetidene for agentene. Det resulterer i forbedret produktivitet og økt effektivitet i kundesenteret. Når den brukes som en automatisert salgsmaskin, kan automatiske oppringere forenkle generering av potensielle salg, maksimere oppsøkende og kalde ringeeffektivitet, og til slutt forbedre salgsteamets ytelse.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently asked questions
Hva er automatisk oppringing?
I motsetning til manuelle oppringinger (manuelle oppringing) når callsenteragenter starter utgående samtaler ved manuelt å slå hvert nummer én etter én fra en kontaktliste, lar automatiske oppringingssystemer (automatisk oppringing) agenter automatisk ringe en liste med numre. Med automatisk oppringing kan agenter foreta hundrevis eller tusenvis av automatiske anrop samtidig for å nå ut til potensielle kunder eller kunder. Salgsteam kan effektivt bruke automatiske oppringninger når de kjører utgående markedsføringskampanjer.
Hvordan fungerer en automatisk oppringer?
Automatiske oppringere, som navnet antyder, ringer automatisk ut et sett med kontakter og eliminerer behovet for manuell oppringing. Når nummeret er slått, kan automatiske oppringingssystemer bestemme om anropet besvares av en telefonsvarer, tas opp av en faktisk person eller om linjen er opptatt. Når stemmedetektoren har gjenkjent hvem som har besvart anropet, vil den enten rute anropet til en tilgjengelig agent, gi en meny med alternativer til personen som svarer, spille av en forhåndsinnspilt melding eller legge igjen en talemelding.
Hvordan setter jeg opp automatisk oppringing?
For å konfigurere automatisk oppringing må du ha en datamaskin, en telefonlinje (vanlig eller VoIP), et talemodem og programvare for automatisk oppringing. For å ha programvaren for automatisk oppringing oppe og kjøre, må du laste opp kontaktdatabasen din, angi samtaleflyter og tildele agenter. Basert på typen automatisk oppringer du bruker (prediktiv oppringer, strømoppringer, forhåndsvisningsoppringer, progressiv oppringer), kan systemet konfigureres på hvordan det skal svare i ulike scenarier (for eksempel hvis det er et opptattsignal, hvis et menneske svarer eller en telefonsvarer tar opp osv.).
Er automatisk oppringing en del av LiveAgent?
Alle skybaserte telefonsenterløsninger gir mulighet for utgående anrop, ikke alle inkluderer funksjonalitet for automatisk oppringing . LiveAgents kontaktsenterløsning støtter for tiden klikk-for-å-ringe-oppringing, som er en av de mest populære teknologiene som brukes i dagens kundesenter sammen med automatisk oppringing. Den lar salgsagenter starte utgående anrop til kunder eller potensielle kunder med noen få klikk mens de surfer på nettsidene deres.
Expert note
Automatisk oppringer er en programvare som automatisk ringer numre fra anropslister og sparer utgående telefonsenteragenter fra manuelt arbeid. Det brukes av ulike bransjer og forbedrer agentproduktivitet og effektivitet i kundesenteret.

Automatiserte anropssystemer er skybaserte løsninger for å automatisere anrop til potensielle kunder, prospekter, kunder og teammedlemmer og svare på kundestøtteanrop med forhåndsinnspilte talemeldinger. Disse systemene lar deg tilpasse anrops-ID, firmahilsen og rutingsregler, kringkaste bulktalemeldinger, planlegge samtaler, ta opp samtaler, generere sanntidsrapporter, foreta videokonferansesamtaler og mer. Det er viktig å unngå en komplisert meny med for mange valgmuligheter, uegnede alternativer, dempet musikk og et klønete brukergrensesnitt, siden de har en tendens til å irritere kundene. Fordelene med å bruke automatiserte samtalesystemer inkluderer å spare tid og penger, forbedre agenters effektivitet og produktivitet, øke teamkommunikasjon og samarbeid, redusere respons- og løsningstider, forbedre kundetilfredsheten og øke konverteringsfrekvenser og salg. Prisene for automatiserte samtalesystemer varierer, men LiveAgent tilbyr 180+ funksjoner til kun $49/agent/måned (ingen registreringsavgift), og du betaler mens du går.
Automatisk tilbakeringing er en funksjon som tillater innringeren å be om en tilbakeringing hvis linjen er opptatt eller ingen agenter er tilgjengelige. Å implementere denne funksjonen viser at bedriften verdsetter kundens tid og sikrer grundig service hver gang. En studie viser at 63 % av kundene foretrekker tilbakeringingsalternativet fremfor å vente. Det er en vinn-vinn-situasjon som øker kundetilfredsheten, reduserer takster for forlatte samtaler og øker agentenes produktivitet. LiveAgent-programvaren gir også muligheten til å overvåke samtalestatistikk.
Anropsruting, eller automatisert anropsdistribusjon, er en funksjon som automatisk distribuerer innkommende anrop fra kundene dine til en spesifikk agent, avdeling eller en kø basert på dine foretrukne kriterier inne i din skybaserte kundesenterprogramvare. Bedrifter av alle størrelser kan dra nytte av funksjonen for å gi den beste kundeservicen og maksimere tilgjengeligheten til agentene samtidig som de reduserer kostnader. Funksjonen gir også muligheten til å opprette et unikt Interaktivt Stemmerespons-tre på bare fem minutter og inneholder mange andre avanserte funksjoner som prioritert oppdrag og interne samtaler. Anropsruting kan øke kundetilfredsheten, redusere ventetid og gi en mer personlig, effektiv og bedre kundeopplevelse.
En telefonoppringer er et programvaresystem som kan være enten manuell eller automatisert, og det brukes til å effektivisere utgående anrop i telefonsentre. Mens manuelle oppringere krever at agenter ringer telefonnummer manuelt, kan automatiske oppringere ringe et stort antall telefonnumre uten manuell interaksjon fra agentene. Systemet kan oppdage talemeldinger, og ulike typer automatiske oppringere kan strømlinjeforme utgående kampanjer. Automatiske oppringere kan betydelig øke agentens produktivitet ved å redusere nedetid og øke taletiden per time. LiveAgent tilbyr inngående og utgående ringefunksjoner, inkludert klikk-for-å-ringe-oppringer.