Bedrift VoIP

Hva er bedrift VoIP?

Denne løsningen gjør det enkelt for bedriftseiere å ringe kunder, foreta salgssamtaler og samarbeide med teamet deres om forretningssamtaler. Business VoIP-telefontjenester tilbyr vanligvis avanserte funksjoner som skjermdeling, videomøter og transkripsjon av talepost i tillegg til grunnleggende taleanrop. Siden bedriftens VoIP-tjenester har mange forskjellige funksjoner, er det vanlig å betale for ekstra spesialfunksjoner.

I motsetning til forbrukertjenester, kan en VoIP-leverandør investere mer i å bygge og vedlikeholde et sikkert VoIP-nettverk. I tillegg har de beste VoIP-tjenestene for bedrifter en tendens til å tilby et høyt nivå av kundestøtte. Tross alt har bedriftseiere ikke råd til å miste kontakten med ansatte, spesielt når de jobber eksternt.

Hvordan vite om bedriften din passer for VoIP-virksomhet?

Før du bruker VoIP-tjenester for bedrifter til å håndtere alle telefonsamtalene dine, er det noen punkter du bør huske på. Først må du kontrollere at du har tilgang til en høyhastighets Internett-tilkobling. Du kan ha en kabel-, DSL-, satellitt- eller fiberinternettforbindelse i tradisjonelle kontormiljøer. Det er imidlertid også viktig å sjekke med de eksterne teamene dine. Spør dem om de har Internett-tjeneste med minst 5 Megabit nedlastings- og opplastingshastighet slik at du kan bruke videomøter.

Bedrift VoIP

Nå kan du vurdere noen av fordelene som er tilgjengelige fra bedriftens VoIP-leverandører sammenlignet med tradisjonelle bedriftstelefontjenester.

  • funksjoner – VoIP-leverandører for bedrifter er kjent for å tilby ubegrensede samtaler over hele landet. Det er imidlertid mange andre avanserte funksjoner å vurdere. For eksempel gjør en auto-attendant-funksjon det enklere å svare på anrop som kommer inn på kvelder og i helger. Noen leverandører leverer også transkripsjon av talepost (dvs. systemet konverterer en talemelding til tekst).
  • kostnadsbesparelser – Avhengig av funksjonene du velger, kan VoIP-leverandører tilby betydelige kostnadsbesparelser. Sammenlignet med tradisjonelle forretningstjenester kan du spare 20-50 %. Kostnadsbesparelsene kan bli enda høyere hvis du ringer mange internasjonale samtaler.
  • alternativer for små bedrifter – Noen tjenesteleverandører for bedriftstelefoner tilbyr enhetlig kommunikasjon, videomøter og teammeldinger. Disse avanserte funksjonene er vanligvis tilgjengelige gjennom dyre planer. En bedriftstelefontjeneste passer ikke godt for en liten bedrift som fokuserer på kostnadsbesparelser. Når det er sagt, er VoIP-telefonsystemer for bedrifter fortsatt et utmerket valg for mange små bedrifter på grunn av deres lave kostnader og fleksibilitet.

Hvordan kan bedrifter dra nytte av VoIP-tjenester for bedrifter?

Det er ni aspekter som bedrifter drar nytte av å bruke en VoIP-tjeneste for bedrifter. Noen av disse fordelene er tilgjengelige gjennom tradisjonelle analoge telefoner, men de fleste er kun tilgjengelige på VoIP-samtaler.

  • Foreta så mange anrop du vil med ubegrensede ringefunksjoner. VoIP-tjenester er et kostnadseffektivt valg for selskaper som er avhengige av å ringe, inkludert utgående anrop til kunder. Du kan ofte få ubegrenset innenlandssamtaler til hvem som helst i landet. Internasjonale ringetakster kan være så lave som noen få øre per minutt.
  • Hold kontakten med andre team. Å holde seg organisert i en alder av eksternt arbeid er mer håndterlig med VoIP-tjenester for bedrifter. Du kan bruke konferansesamtaler med kundeserviceteamene, salgsteamene og andre bedriftsdeler.
  • Bruk skjermdeling for å forbedre forståelsen. Å beskrive en prosess verbalt er ikke alltid den riktige tilnærmingen i virksomheten. Noen av dine ansatte foretrekker kanskje å se diagrammer, diagrammer eller andre visuelle hjelpemidler.
  • Utvikle forbindelsen med videomøter. Noen VoIP-forretningsplaner inkluderer støtte for videomøter med grupper og videosamtaler. Kommunikasjon via video er en effektiv måte å berike en samtale med en ansatt eller kunde. Du kan finne det lettere å forstå den andre personens tanker og følelser og få bedre kontakt med dem. Noen VoIP-planer lar deg invitere 10, 20 eller til og med 100 deltakere til en videokonferanseøkt.
Video call feature in Live chat software - LiveAgent
  • Få raske svar med teammeldinger. Nyere VoIP-planer inkluderer en teammeldingsfunksjon (også kalt direktemeldinger). Dette er en nyttig måte å kommunisere med teamet ditt på. Tross alt gir det ikke mening å bruke 10 minutter på å se på kalendere for å sette opp en konferansesamtale i alle situasjoner.
Internal chat in Customer service software - LiveAgent
  • Talepost. Det er en standardfunksjon i dagens VoIP-teknologi for bedrifter, selv på en grunnleggende plan. For å øke bedriftens produktivitet ytterligere, se etter funksjoner for talepost til e-post. Å lese en transkribert talepost kan være enklere enn å lytte til et opptak.
  • Apper med video. Disse er et godt valg hvis du har en Internett-leverandør som tilbyr raske bredbåndstjenester. Du kan for eksempel invitere de ti beste kundene dine til en videosamtale for å avsløre et nytt produkt du jobber med. Under videomøtet kan du bruke skjermdeling for å demonstrere ideen og få tilbakemeldinger fra dem. Noen apper med video lar deg til og med dele kontroll over skjermen din. Dette er et kraftig verktøy for å øke engasjementet.
  • Skalerbarhet. I motsetning til de fleste mobiltelefoner, er det enkelt å legge til eller fjerne brukere fra VoIP-tjenesten. Det er verdifullt fordi du kan legge til brukere til kontaktsentrene dine på travle tider og deretter kansellere disse kontoene senere hvis de ikke er nødvendige.
  • Routing. Mellomstore bedrifter og større bedrifter får mange innkommende samtaler å administrere hver dag. Å dirigere samtaler til rett person eller avdeling bidrar til å yte bedre service til kundene dine.
Call distribution settings in Contact center software - LiveAgent

Hvordan velge den beste VoIP-leverandøren for bedrifter?

Det er noen få faktorer du må huske på for å sikre at du får det beste tilbudet.

  • fleksibilitet – Noen leverandører kan kreve at du registrerer deg for årlige planer for å få det beste tilbudet på bedriftsnivået deres. Derimot kan det laveste nivået la deg avbryte når som helst, men gi færre funksjoner. Husk at du kan mikse og matche mellom planer. Du kan bruke et avansert alternativ (dvs. bedriftsnivået eller det profesjonelle nivået). Derimot kan det laveste nivået være et godt valg for avdelinger med færre anrop.
  • støtte for mobilenheter – Mange av de ansatte vil kanskje like muligheten til å jobbe eksternt. For å støtte dette behovet, se etter en leverandør som tilbyr telefonapper eller kan ringe fra flere steder uten å kjøpe en kontortelefon.
  • integrasjonerLiveAgent integreres med populær forretningsprogramvare som Salesflare, Pipedrive, Highrise og Gmail og mange andre. Å velge en VoIP-leverandør for bedrifter som integreres med programvaren din kan spare deg for tid hver dag.
  • månedlige minutter – Noen VoIP-leverandører tilbyr ubegrensede minutter på innenlandssamtaler. Før du registrerer deg, tenk på dine ringebehov. Hvis du regelmessig ringer kunder i andre land, kan det hende du trenger en plan med internasjonale samtaler.
  • andre kraftige funksjoner – Større selskaper kan trenge kapasiteten til å tilby nettmøter, ubegrensede utvidelser og andre funksjoner som går utover typiske VoIP-funksjoner. Dette er vanligvis tilfelle hvis du har en rekke forskjellige team (f.eks. salg, kundeservice, regnskap osv.) som alle trenger en kontortelefon.

Husk at hver VoIP-leverandør bruker forskjellige ord for å beskrive tjenesten deres. Ett selskap kan bruke uttrykket “bedriftsnivå” for den raskeste tjenesten. Et annet selskap kan tilby et “hastighetsnivå”. Siden det er mange forskjellige vilkår, er det viktig å se nøye på den månedlige prisen og de nøyaktige funksjonene.

Bedrift VoIP

For å utvikle din kortliste over VoIP-telefontjenester for bedrifter, start med bransjeanmeldelser som PC Mags anbefalte Voice Over IP-systemer. Du vil se tilbud som Ooma Office, RingCentral og Cisco.

Hvordan sette opp et VoIP-system for bedrifter?

De spesifikke trinnene for å sette opp et VoIP-system for bedrifter varierer. For eksempel vil innstilling av RingCentral MVP være annerledes enn å sette opp LiveAgent. Når det er sagt, er det noen generelle vanlige punkter som gjelder for hvert VoIP-system.

Internett-tilkobling

Kvaliteten og hastigheten på Internett-tilkoblingen din er avgjørende for VoIP-samtaler. Kontakt Internett-leverandøren din og fortell dem at du bytter til en Voice over Internet Protocol-tjeneste. For å oppnå best mulig stemmekvalitet, må du kanskje oppgradere Internett-tilkoblingen eller kjøpe en nyere trådløs ruter som støtter WiFi 6.

Bedrift VoIP

Planlegg Voice over Internet Protocol-installasjonen

Det neste trinnet ditt er å planlegge installasjonen av den nye Internett-telefontjenesten. Det kan ta litt testing for å oppnå best stemmekvalitet, så gi deg selv god tid. Du kan velge å planlegge installasjonen i helgen for å minimere forstyrrelser for virksomheten. Hvis du mangler intern IT-ekspertise, spør leverandøren av Internett-telefontjenester om de tilbyr installasjonstjenester. Å betale for dette alternativet er noen ganger en god idé i større selskaper.

Kommuniser med ansatte

Send en e-post til dine ansatte for å kunngjøre det nye systemet. Hvis det er betydelige nye funksjoner som forretningstekstmeldinger, merk dem i e-posten din. Planlegg noen treningsøkter for dine ansatte. Moderne IP-telefoner er fulle av ekstra funksjoner, og det tar tid å lære å bruke dem.

Oppdater opplæringsmateriell

Nå som du har bedre forretningskommunikasjonsverktøy, oppdater opplæringsdokumentene dine. Forklar for eksempel hvordan visse funksjoner fungerer (f.eks. bruker vi den automatiske sentralvakten på flere nivåer til å administrere innkommende anrop fra kunder).

Choose the right fit for your business

Among other useful features, LiveAgent also integrates with plenty of VoIP providers, giving you the option to pick the right one just for you. Want to see for yourself?

Frequently asked questions

Hva er en bedrifts VoIP?

Bedrift VoIP er et forretningskommunikasjonsverktøy som gjør det enkelt å ringe og motta anrop. I mange tilfeller er VoIP for bedrifter lavere kostnader enn et tradisjonelt telefonsystem for bedrifter. Business VoIP-planer gir ofte ubegrensede samtaler og avanserte funksjoner som skjermdeling eller videomøter.

Hvordan fungerer VoIP for bedrifter?

Bedrift VoIP fungerer ved å konvertere ordene dine til digitale signaler som overføres via Internett. Bak kulissene bruker VoIP-leverandører for bedrifter ulike metoder for å sikre at du har samtaler av høy kvalitet. Alle VoIP-brukere trenger høyhastighets Internett-tilgang for å bruke tjenesten effektivt.

Hvordan vite om bedriften din passer for VoIP-virksomhet?

Nesten alle virksomheter passer godt for VoIP-virksomhet. Det er bare to situasjoner der en bedrift kanskje ikke ønsker å bytte til VoIP. Et selskap som mangler pålitelig internettilgang, eller selskaper som ikke er klare til å implementere nyere teknologier.

Hvordan kan bedrifter dra nytte av VoIP-tjenester for bedrifter?

Det er mange fordeler tilgjengelig ved å bytte til en VoIP-tjeneste for bedrifter. Du kan for eksempel unngå tilleggskostnadene som tradisjonelle telefonselskaper krever for lange telefonsamtaler. De fleste VoIP-tjenesteleverandører inkluderer enten ubegrensede minutter eller rimelige ringetakster. Til slutt inkluderer VoIP-tjenester for bedrifter noen ganger støtte for videomøter og samtalebehandling, slik at du kan holde deg produktiv.

Hvordan velge den beste VoIP-leverandøren for bedrifter?

Start med å se på teknologien teamet ditt bruker hver dag. For eksempel, hvis du bruker Gmail og Pipedrive, passer LiveAgent godt fordi det integreres med disse teknologiene og dusinvis andre apper. Les bransjeanmeldelser og be kollegene dine om tips. Fortsett å undersøke til du identifiserer to eller tre potensielle leverandører for shortlisten din.

Hvordan setter jeg opp et VoIP-system for bedrifter?

De spesifikke tekniske trinnene varierer med hver Internett-leverandør. Det er imidlertid fire generelle trinn du kan følge etter at du har valgt et VoIP-system. Trinn én er å sjekke at Internett-tilkoblingen din kan støtte VoIP-samtaler. Trinn to er å planlegge og planlegge VoIP-installasjonen. I trinn tre vil du bekrefte dine ansatte om den nye teknologien. Det siste trinnet er å oppdatere opplæringsmaterialet.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo