Hva er et eksternt e-postdomene?
Og eksternt e-postdomene er en e-postadresse som er knyttet til selskapet du jobber for. For eksempel vil en person som jobber for Shell Global Solutions ha en e-post som «thename@shell.com». Dette viser at personen du sender e-post til, er en ansatt i Shell Global Solutions.
Dette hjelper folk med å gjenkjenne autorisasjonen til personen, siden du ikke kan ha et eksternt e-postdomene med mindre det er autorisert av selskapet du jobber for. Det gjør deg automatisk til en pålitelig person hvis du jobber for en god multinasjonal organisasjon, da multinasjonale selskaper ikke ansetter folk som ikke er verdt kriteriene deres.
Frequently Asked Questions
Hva er et eksternt e-postdomene?
Vanligvis, når du jobber for et bestemt firma, er e-postadressen knyttet til bedriften din. Hvis du for eksempel jobbet hos XYZ, ville e-postadressen din være abcde@XYZ.com. Da vet du at personen er ansatt i XYZ-selskapet. Et eksternt domene er et som vanligvis ikke er autorisert av bedriften din (unntak kan forekomme).
Kan du angi et eksternt e-postdomene i LiveAgent?
Du kan ikke konfigurere et eksternt e-postdomene direkte i LiveAgent. Du kan imidlertid konfigurere en regel som tillater at meldinger sendes til en ekstern e-postadresse. For å gjøre dette, gå til "Konfigurasjon", klikk deretter "Automasjon" og "Regler" og lag en ny regel.
Er eksterne e-postdomener trygge?
Et eksternt domene kan være sikkert, men alt avhenger av hvordan det er sikret. Vær imidlertid forsiktig med om et gitt domene er klarert og vurder sikkerhetsnivået.
Ekspertnotat
Et eksternt e-postdomene er en e-postadresse knyttet til en annen bedrift enn din egen. Vær forsiktig med sikkerhetsnivået.

Programvare for e-postadministrasjon
E-postadministrering kan være fordelerikt for å øke produktivitet, redusere stress og spare tid og penger. Avanserte verktøy som LiveAgent kan integrere mange e-postadresser og tilby tryggere e-postadministrering.