Hva er en forhåndsvisningsoppringer?
En forhåndsvisningsoppringer er et av systemene for automatisk oppringing som brukes i utgående telefonsentre sammen med andre typer automatiske oppringere. Forhåndsvisningsoppringingssystemet velger automatisk en kontaktpost fra anropslisten basert på dine utgående kampanjeinnstillinger og sender den til en agent som kan se gjennom kontaktdetaljene, inkludert kontakthistorikk og annen tilgjengelig kontekstuell informasjon før du ringer. Etter å ha forhåndsvist kundeposten, kan callsenteragenten enten fortsette anropet eller avvise det og gå til neste nummer på kontaktlisten.
I motsetning til progressive og prediktive oppringere som ikke gir agenten muligheten til å enten fortsette med anropet eller hoppe over det, med forhåndsvisningsoppringere har agenter full kontroll over oppringingen prosess og kan administrere kontaktgjennomgangstid. Siden agenter kan forhåndskontrollere nøyaktig informasjon om potensielle kunder eller kunder og bli bedre forberedt på interaksjonen før de ringer, sikrer det mer vellykkede samtaler med et positivt forretningsresultat og kraftigere kundeforbindelser.
Selv om alle virksomheter (små, mellomstore og store) kan dra nytte av å bruke forhåndsvisningsoppringere, kan de være spesielt nyttige for utgående kontaktsentre med komplekse salgskampanjer der kundeundersøkelser vanligvis kreves før du ringer.
Fordeler med forhåndsvisningsoppringere
Færre tapte anrop
Med forhåndsvisningsoppringingsmodus er det ingen forsinkelser i å koble til samtaler som er ganske vanlige når du bruker andre typer automatiske oppringere (for eksempel prediktiv oppringer og progressiv oppringer). Kunder eller prospekter kan snakke med agenter umiddelbart når samtalen er koblet til, noe som betyr reduserte avbrudd.
Økt agentytelse og effektivitet
Gi anropssenter-agenter den viktige bakgrunnsinformasjonen om prospektet eller kunden i den andre enden før de samtalen lar dem føre mer meningsfylte samtaler, bidrar til å øke agentytelsen og produktiviteten og til slutt avslutte flere avtaler.
Forbedret kundeengasjement
Siden agenter er bevæpnet med den omfattende informasjonen om hver kontakt før de ringer, er de bedre rustet til å håndtere potensielle kunder eller kunder på et mer personlig nivå som bidrar til å forbedre kundeengasjementet.
Start your free trial today
Learn all about LiveAgent and how it can help you improve your call center customer service.
Frequently asked questions
Hvordan fungerer en forhåndsvisningsoppringer i et kundesenter?
I forhåndsvisning av utgående oppringingsmodus velges den utgående kampanjeanropsforespørselen automatisk fra kontaktfilen basert på anropskampanjeinnstillingene og rutes til agentskjermen. Agenten kan forhåndsvise kundeemneposten og bestemme om han vil ringe ved å klikke på telefonsamtaleikonet eller hoppe over det og gå videre til neste nummer på kampanjeanropslisten. Når agenten har fullført den gjeldende samtalen, dirigerer forhåndsvisningsoppringingsprogramvaren neste anropsforespørsel til agentskjermen.
Hva er fordelene med forhåndsvisningsoppringere?
Når du bruker forhåndsvisningsprogramvare for automatisk oppringing, kobles potensielle kunder eller kunder umiddelbart til agenter, noe som eliminerer potensielt lange ventetider og resulterer i færre avbrutt anrop. I tillegg, siden agenter får innsikt om hver kontakt før de ringer, gir det bedre engasjement og forbedrer agenteffektiviteten.
Er forhåndsvisningsoppringer en del av LiveAgent?
Som en kompleks kontaktsenter-programvareløsning kommer LiveAgent med innebygde funksjoner for innkommende kundesenter og utgående kundesenter. Selv om forhåndsvisningsoppringeren ikke er en del av LiveAgents system, tilbyr den klikk-for-å-ringe-oppringingsmodusen som lar agenter foreta utgående anrop rett når de besøker potensielle kunders nettsteder.
Expert note
Forhåndsvisningsoppringer gir agenter full kontroll over oppringingsprosessen og sikrer mer vellykkede samtaler. Det kan være spesielt nyttig for utgående kontaktsentre med komplekse salgskampanjer.

Automatiserte anropssystemer er skybaserte løsninger for å automatisere anrop til potensielle kunder, prospekter, kunder og teammedlemmer og svare på kundestøtteanrop med forhåndsinnspilte talemeldinger. Disse systemene lar deg tilpasse anrops-ID, firmahilsen og rutingsregler, kringkaste bulktalemeldinger, planlegge samtaler, ta opp samtaler, generere sanntidsrapporter, foreta videokonferansesamtaler og mer. Det er viktig å unngå en komplisert meny med for mange valgmuligheter, uegnede alternativer, dempet musikk og et klønete brukergrensesnitt, siden de har en tendens til å irritere kundene. Fordelene med å bruke automatiserte samtalesystemer inkluderer å spare tid og penger, forbedre agenters effektivitet og produktivitet, øke teamkommunikasjon og samarbeid, redusere respons- og løsningstider, forbedre kundetilfredsheten og øke konverteringsfrekvenser og salg. Prisene for automatiserte samtalesystemer varierer, men LiveAgent tilbyr 180+ funksjoner til kun $49/agent/måned (ingen registreringsavgift), og du betaler mens du går.
Enhetsplanlegging er en samtalesenterfunksjon som lar agenter velge tider og datoer for tilgjengelighet av samtaler, og som automatisk slår anropstilgjengelighet på og av bestemte enheter etter valgte tider og datoer. Dette hjelper med bedre administrasjon av kundesentre og forbedret anropsorganisering og tidsstyring. Brukere kan aktivere funksjonen i LiveAgent-appen og velge tilpassede alternativer på forskjellige enheter.