Hva er et helpdesk-system?
En helpdesk er et sted som er ansvarlig for å løse ulike problemer og spørsmål. Det kan drives av enkeltpersoner eller ekspertgrupper. De bruker en helpdesk-programvare for å gi assistanse og svare på tekniske spørsmål. De kommuniserer med kunder gjennom ulike kanaler som telefon, nettprat eller e-post.
Helpdesk-programvare tilbyr deg mange funksjoner og funksjoner – rapporter, gamification, live chat og mye mer.
Frequently Asked Questions
Hva er et helpdesk-system?
Helpdesk-systemet er et sted for omfattende kundeservice som sikrer at informasjon sendes til kunder som trenger hjelp. Det muliggjør raskere og mer effektiv løsning av kundeklager, takket være den automatiske prosessen med å håndtere klager. Den kan brukes både eksternt - for selskapets kunder, og internt - dedikert til ansatte.
Hva er typene helpdesk-systemer?
Det er fire hovedtyper hjelpedesker. Den første er en web helpdesk, som handler om skyhosting eller software as a service (SaaS), det vil si selskaper som kan leie en abonnementsløsning. En annen type er en lokal helpdesk. Den brukes når selskapet eier og er vert for systemet og har full kontroll over supportavdelingen. Den tredje typen er enterprise helpdesk, eller helpdesk, som går utover å svare på kundehenvendelser, men også inkluderer funksjoner som forbedrer bedriftens ytelse. Den siste typen er open source helpdesk. Denne typen helpdesk-ansatte tester ikke brukerlisenser eller tillatelser for å få tilgang til kildekoden.
Hvor lang tid tar det å implementere helpdesk-systemet?
Tiden det tar å implementere helpdesk avhenger av hvor lang tid det vil ta deg å bestemme hvordan du vil bruke teknisk støtte. Når du vurderer implementeringstiden, må du inkludere: tid til å implementere ansatte, tid til å opprette en teknisk helpdesk og planlegge hvordan du skal måle effektiviteten til helpdesk.
Expert’s note
Helpdesk-systemet gir omfattende kundeservice og finnes i fire hovedtyper. Det øker hastigheten og effektiviteten i kundeklager, både internt og eksternt.
LiveAgent Webinar 3: Live Chat og Chat Invitasjoner
LiveAgent er et klagehåndteringssystem og klientportal som tilbyr over 175 funksjoner og 40+ integrasjoner. Prøv gratis eller betalt versjon. Tidio og HubSpot Service Hub er også populære alternativer.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.