Hva er et hjelpesenter?
Et hjelpesenter (også kalt Kunnskapsbase/Kundeportal) er en nettside som er designet av selskapet for å hjelpe kundene deres med problemene de står overfor.
Når en kunde har problemer med et produkt eller en tjeneste, besøker han/hun hjelpesenteret som har et panel for ofte besvarte spørsmål (FAQs). De fleste problemene kundene står overfor er løst, og det gis svar på hvordan du kan fikse et bestemt problem. Det er klart at noen kunder kan ha forskjellige problemer som de ikke finner svar på i brukerstøtten. I så fall ringer de kundeservice. Hjelpesenteret har også paneler for kontaktinformasjon, artikler om problemer og tilbakemeldingsskjemaer.
Lær mer om kundeportal i LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Hva er definisjonen på hjelpesenter?
Hjelpesenteret er vanligvis et nettsted som lar kunder finne svar på spørsmålene sine. Avhengig av selskapet, kan det inkludere en kunnskapsbase, problemrapportskjema, live supportchat, brukermanualer og artikler.
Hva er hjelpesenterets rolle?
Hjelpesenterets rolle er å gi svar til kunder som trenger støtte. Dette kan være problemer med et produkt eller en tjeneste, på jakt etter detaljerte bruksanvisninger, de vil kanskje rapportere en feil eller klage på tjenestene som tilbys, samt lære mer om individuelle produkter for å hjelpe dem med å ta vare på det.
Tilbyr LiveAgent et hjelpesenter?
LiveAgent tilbyr et hjelpesenter. Den er innebygd i LiveAgent og ganske enkel å bruke. Når du oppretter en konto, er det en bruksanvisning som veileder deg gjennom aktivitetene til hjelpesenteret. Ved å klikke på Knowledge Base kan du enkelt begynne å lage. Du har muligheten til å legge til kategorier, artikler, FAQ eller forum.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert salgskontaktinformasjon og muligheter for å abonnere på nyhetsbrev, samt installasjonsstatus for en konto. Den inneholder også informasjon om at nettsiden bruker informasjonskapsler og muligheter for å avtale en demonstrasjon eller kontakte kundeservice.
LiveAgent hjelper bedrifter med å øke produktiviteten ved å doble mengden løste klientspørsmål og redusere arbeidstiden. Implementering av sanntidstjenester og live chat kan øke kundetilfredsheten med opptil 29% og gi muligheter for kryssalg og oppsalg. Det anbefales å møte John Gordon og diskutere samarbeidsmulighetene for å forbedre kundeservice og påvirke positivt merkevaren og selskapet.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent og hvordan man kan kontakte dem for å avtale en demo eller få oppdateringer og rabatter. Det står også at de bygger LiveAgent skrivebordet til kunder som nylig har registrert seg, og at man kan kontakte dem gjennom et kontaktskjema, Messenger, Whatsapp eller live-chat. Teksten nevner også at nettsidene bruker informasjonskapsler og at man må godta dette før man kan benytte noen av tjenestene.