Free Trial

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Jungeltelegraf

Word of mouth is the process of telling people you know a particular product or service, usually because you think it is good and want to encourage them to try it.

Cambridge dictionary

Hva betyr jungeltelegraf?

jungeltelegraf er en måte og kommunisere gjennom og snakke. Med andre ord, er WOM overføring av informasjon fra en person til en annen.

Eksempel: Brukere av produkt/service snakker om produktet til noen i venne sirkelen deres. Vis brukeren hadde en Dårlig kundeservice opplevelse, kan den bli overført til personene han/henne møter. Som et resultat, vil de mest sannsynlig ikke kjøpe noen produkter av selskapet.

Hvor viktig er jungeltelegraf?

Formålet til WOM er å skaffe tilliten og lojaliteten til kundene. Siden vi bor i en verden, hvor alle prøver og selge oss noe, kan det være vanskelig og skaffe tillit. Folk søker etter vurderinger eller anbefalinger. derfor, om du har en bra kundeopplevelse oppmuntrer du kundene til og snakke om produktet ditt. Dette lager lojale kunder, noe som tilslutt øker salg, kundefornøydhet.

WOM er en veldig billig og verdifull markedsstrategi for alle typer merker. Den kan lett bli oversett. Derfor, burde fokuset være på og bygge forhold som varer og lage et samfunn. Dette er en viktig og gunstig lang tids strategi.

Hvordan virker WOM?

Først, får kunden tradisjonell sett anbefalingen/anmeldelsen fra jungeltelegrafen. For eksempel fra en venn eller et familie medlem.

Den andre alternativet er at folk finner anbefalinger/attester gjennom sosiale media. I disse dager, er utforskning på nett en mer foretrukket måte og bestemme seg for om man skal kjøpe et produkt/tjeneste. Dette blir kalt WOMM, som er Jungeltelegraf markedsføring.

Eksempel: Ben og Sarah er interessert i og ansette et rengjørings selskap for hjemme deres. Begge starter og utforske rengjørings selskap som er i byen. Ben fant et par rengjørings selskap på nett basert på en god anmeldelse fra Trustpilot. Derfor, bestemmer de seg for og kontakte en av dem for tjenesten. Etter å ha hatt en god erfaring, deler de dette med andre personer innenfor sin tette sirkel. Dette er hvordan WOM fungerer gjennom anbefalinger.

Hva er Jungeltelegraf markedsføring?

Kort forklart, er WOMM den samme strategien som en tradisjonell jungeltelegraf. Hovedforskjellen er at WOMM er oppmuntret av merke/selskapet. Mens den tradisjonelle jungeltelegrafen skjer naturlig. Jungeltelegraf markedsføringen sin hensikt er å markedsføre produktet/tjenesten for å skaffe seg mer eksponering.

Hva er de andre fordelene med Jungeltelegraf markedsføring?

  • Kundenes tillit
  • Å bygge et samfunn rundt merke ditt
  • Lang-tids forhold med kundene (lojale kunder)
  • Bruke mindre penger på markedsføring
  • Høyere inntekter
  • kundedeltakelse

Hvordan bygge Jungeltelegraf markedsføring 

  • Gi en god kundeopplevelse 

  • Inspirer kunder til og generere innhold om ditt merke
  • Oppmuntre anmeldelser/attester av din tjeneste/produkter
  • Motiver med noen spesielle rabatter/produkter
  • Nå ut til relevante influensere

Would you like to know how to manage your customer's inquiries smoothly?

Get a Help desk software that allows you to handle all customer inquiries effectively from one interface.

Learn more

FAQ

Hva er jungeltelegraf markedsføring?

Jungeltelegraf markedsføring er en form av markedsføring som involverer "hvisking" til forbruker om et gitt produkt eller merke. Dens hensikt er å utløse en diskusjon om et gitt tema på en etisk og ikke-pressende måte. Det siste effekten bør være diskusjoner om merket eller produktet, som fører til økt merke anerkjennelse eller kjøp. Sånn markedsføring får kundene til å ikke føle seg presset eller angrepet av merket.

Hvordan generere jungeltelegraf?

Jungeltelegraf markedsføring kan bli generert på flere måter. Det beste verktøyet for positiv markedsføring er, så klart, dine kunder. Så hva skal man gjøre for at kundene skal utnytte jungeltelegraf? Spør dem om å prøve ut nye produkter og så fortell dem om det; få de til å føle at deres mening betyr noe og skill dem med, f.eks., dedikerte kampanjer; lag en plass for diskusjon - det kan være et forum, Facebook gruppe eller enkelt muligheten til å legge til kommentarer på innlegg eller innganger til websider og portaler; hold konstant kontakt med dine klienter; ansett en person som vill utføre jungeltelegraf markedsførings aktiviteter.

Hvorfor er jungeltelegraf markedsføring effektivt?

Jungeltelegraf markedsføring er veldig effektivt fordi internettet gir den mange verktøy. Dette lar informasjon bli kommunisert, og vi kan bygge sosiale forhold. Jungeltelegraf markedsføring bør starte med å utløse en diskusjon om et gitt tema. Bare i diskusjonen bør vi mykt nevne merket eller produktet vi ønsker og reklamere for. Først og fremst, må du huske å være naturlig og ikke-påtrengende.

Back to Glossary Create account for FREE

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×

Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

We’re available on multiple dates

Avtal en demo