Hva er KPI?
Key Performance Indicators (KPI) er et mål i forretningsstudier som hjelper eieren eller administrerende direktør med å overvåke virksomheten sin. Hvert forretningsområde har sin egen KPI. Innenfor markedsføring eller kundeservice er indikatorene som følger:
- Gjennomsnittlig ventetid: det er den gjennomsnittlige tiden det tar for frontlinjen å svare på et spørsmål.
- Gjennomsnittlig oppløsningstid: tiden det tar for teamet å løse kundens problem.
- Customer Churn: når kundene slutter å forholde seg til et selskap.
- Kundetilfredshetspoeng: måler gleden til kundene dine over en kort periode.
Frequently Asked Questions
Hva står KPI for?
KPI, eller key performance indicator, er en verdi som viser oss hvor effektivt selskapet oppnår sentrale forretningsmål. Organisasjoner bruker KPIer for å evaluere suksessen deres i å nå målene sine. Takket være sporing av disse dataene vet de om handlingene deres er effektive eller ikke.
Hva er eksemplene på KPI?
KPIer avhenger av hva bedriften din ønsker å overvåke. For eksempel i markedsavdelingen kan disse være: merkekjennskap, kundeengasjement, Marketing Qualified Leads (MQL) og Customer Acquisition Cost (CAC), i salgsavdelingen vil det være: månedlig salgsøkning, gjennomsnittlig fortjenestemargin eller produkt opptreden. I SaaS kan disse derimot være: likviditetsindeks, KPI Net Promoter Score (NPS) og KPI for kundeanskaffelseskostnad (CAC).
Når skal man bruke KPI?
Vi bruker KPI når vi ønsker å spore fremdriften mot å oppnå et spesifikt mål over tid. Mål kan endres, og det samme gjør resultater og fremgang mot dem. Det er ekstremt viktig å holde styr på dem og finne ut om de er tilfredsstillende eller ikke.
Expert’s note
KPI (Key Performance Indicators) er viktige målinger som viser virksomhetens suksess mot sentrale forretningsmål.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.