Hva er en kundedatabase?
Lagre all informasjon og data om kunder i kundedatabase i LiveAgent. Du kan lagre grunnleggende kontaktinformasjon som telefonnummer, e-post, firmaadresse eller språkpreferanser og mye mer. Finn ut hva selskaper ber om og lagre denne informasjonen. Du kan også se tidligere støttesamtaler i denne databasen.


Frequently asked questions
Hva er en kundedatabase?
Kundedatabasen er stedet i LiveAgent hvor du kan lagre all informasjon og kundedata. Dette kan være grunnleggende informasjon, som telefonnummer, e-postadresse, men også mer detaljert og individuell.
er det viktig for din bedrift å ha en kundedatabase?
Å ha en kundebase er viktig for bedriften din, siden den viser informasjon om personene som samhandler med bedriften din, slik at de er interessert i tjenestene du tilbyr eller produktene du tilbyr. Takket være dette kan du for eksempel definere din målgruppe tydeligere.
Hvordan organisere en kundedatabase?
Hvordan du organiserer kundebasen din avhenger av deg. Du kan kun samle grunnleggende kontaktinformasjon der, det vil si navn og etternavn, e-post, telefonnummer, adresse, språk. Men du kan også samle mer detaljert informasjon som du kan finne nyttig.
Expert note
En kundedatabase er et viktig verktøy for bedriftene å samle og organisere all informasjon om kunder. Det kan inneholde grunnleggende kontaktinformasjon og mer detaljert informasjon som kan være nyttig.

Kundelister er en gruppe av kunder som er definert basert på spesifikke kriterier, og kan brukes til promotering eller for å holde tritt med kunder. I LiveAgent kan du lage dine egne kundelister basert på ditt sett med kriterier, og du kan redigere dem etter behov. Agenter med passende tillatelser har tilgang til spesifikke kundelister i LiveAgent.
LiveAgent er ansett som et flott verktøy for å kommunisere med kunder. Flere kunder har opplevd økt tilfredshet og salg, samt en betydelig reduksjon i tilbakesvars tid, ved å bruke LiveAgent. Kundene mener også at verktøyet er enkelt å bruke og forbedrer produktiviteten. LiveAgent gir agenter muligheten til å gi bedre, raskere og mer nøyaktig kundestøtte, og brukerne har aldri opplevd en så profesjonell kundetilnærming før. Enkelte mener at LiveAgent overgår alt når det gjelder prispoeng og økning av kundetilfredshet.
Teksten beskriver forskjellige verktøy som kan brukes for å kommunisere med kunder og styrke relasjoner. Disse verktøyene inkluderer chat, e-post, sosiale medier, telefonstøtte og CRM-programvare. Det nevnes også en kunnskapsbaseprogramvare som kan brukes til å utveksle nøkkelinformasjon. Teksten oppgir også informasjon om LiveAgent-programvaren, som tilbyr verktøy for kundeservice, selvbetjening og klagehåndtering. Det gis kontaktinformasjon for å avtale en demo. Teksten er kanskje fra firmaets nettsted.
LiveAgent er et flott verktøy for å kommunisere med kunder og øke kundetilfredshet og salg. Det er dessverre ikke mulig å legge til mer enn ett selskap til en kontakt, men organisering av kontakter i selskaper kan forbedre arbeidsflyten. LiveAgent kan hjelpe deg med å administrere bedriftskontakter enkelt og effektivt. Prøv tjenesten i dag med en gratis 14-dagers prøveperiode.