Hva er en kundedatabase?
Lagre all informasjon og data om kunder i kundedatabase i LiveAgent. Du kan lagre grunnleggende kontaktinformasjon som telefonnummer, e-post, firmaadresse eller språkpreferanser og mye mer. Finn ut hva selskaper ber om og lagre denne informasjonen. Du kan også se tidligere støttesamtaler i denne databasen.
Frequently Asked Questions
Hva er en kundedatabase?
Kundedatabasen er stedet i LiveAgent hvor du kan lagre all informasjon og kundedata. Dette kan være grunnleggende informasjon, som telefonnummer, e-postadresse, men også mer detaljert og individuell.
er det viktig for din bedrift å ha en kundedatabase?
Å ha en kundebase er viktig for bedriften din, siden den viser informasjon om personene som samhandler med bedriften din, slik at de er interessert i tjenestene du tilbyr eller produktene du tilbyr. Takket være dette kan du for eksempel definere din målgruppe tydeligere.
Hvordan organisere en kundedatabase?
Hvordan du organiserer kundebasen din avhenger av deg. Du kan kun samle grunnleggende kontaktinformasjon der, det vil si navn og etternavn, e-post, telefonnummer, adresse, språk. Men du kan også samle mer detaljert informasjon som du kan finne nyttig.
Expert’s note
En kundedatabase er et viktig verktøy for bedriftene å samle og organisere all informasjon om kunder. Det kan inneholde grunnleggende kontaktinformasjon og mer detaljert informasjon som kan være nyttig.
Kundesentrisk tilnærming er en forretningsstrategi som fokuserer på å sette kunden i hjertet av virksomheten for å bygge langsiktige relasjoner og øke kundetilfredshet, lojalitet og salg. Grunnlaget for en kundeorientert tilnærming bør være omfattende kundeservice og riktig tilpassing av alle prosesser som klienten går gjennom. Det anbefales at hvert selskap bør være kundeorientert for å øke fortjeneste og bygge varige kunderelasjoner.