Hva er en kundeinformasjon?
Navn, telefonnummer, e-postadresse, firmaadresse, bestillinger og mye mer. Dette er kundeinformasjon som hvert selskap må lagre for å gi en perfekt kundestøtte. Bedrifter kan spore forskjellig informasjon om kunder.
Hvert selskap må også vite hva kundene etterspør eller hvordan selskapet kan overgå kundenes forventninger. Dette kan øke salg, inntekter og bygge kundetilfredshet. Mer informasjon har en tendens til å gi bedre kundeservice og vekst av virksomheten din.
Finn ut mer om kontakter og Kontaktfelt i LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Hva er kundeinformasjon?
Informasjon om kunden er dataene vi har om ham i systemet. Vanligvis er disse for- og etternavn, telefonnummer, e-postadresse, firmaadresse, ordrehistorikk osv. Denne informasjonen kreves av hvert enkelt firma.
Hvor lagres kundeinformasjon i LiveAgent?
Informasjon om klienter i LiveAgent lagres i databasen i agentens panel. For å sjekke dem kan du gå til 'Kunder'-delen. Der finner du all informasjon du trenger om de tilgjengelige kundene. På denne måten kan du forbedre kundeservicen din.
Hvordan sikre kundeinformasjon?
Oppbevaring av sensitiv kundedata betyr at den må være forsvarlig sikret. For å beskytte dem godt, husk å samle inn bare dataene du trenger. Hold programvaren du bruker for å kommunisere med klienten oppdatert – de har vanligvis de riktige krypteringsteknologiene innebygd. Neste trinn er å begrense tilgjengeligheten av kundeinformasjon kun til personer som virkelig trenger det. Teambevissthet om hvordan man håndterer data er også ekstremt viktig.
Kundeservicebedrifter tilbyr 24/7 kundestøtte og hjelper med å håndtere kundevolumer. Kundesentrisk tilnærming øker kundelojalitet. Sluttbrukere spiller en viktig rolle i å finne feil og foreslå forbedringer. Customer Effort Score (CES) måler kundenes oppfatning av innsatsen de må legge ned for å samhandle med kundeserviceteamet.