Hva er kundens mening?
Kundens mening er en prosess der forventningene og preferansene til en kunde blir fanget opp. Det er en form for tilbakemelding fra kunden om opplevelsen de har hatt mens de har jobbet med selskapets produkt.
Tilbakemeldingen mottas via telefonsamtaler eller e-poster som vanligvis genereres av selskapets markedsføringsteam. Denne prosessen hjelper selskapet med å forbedre omdømme og produkter for å leve opp til forventningene til kundene. Det gir kundene en tilfredsstillende følelse av produktet de kjøper ettersom selskapet er klar til å ta initiativ for å betjene dem bedre.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “Ofte stilte spørsmål”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Spørsmål”, “name”: “Hva er kundens mening?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Kundens mening er prosessen med å oppnå kundens forventninger, preferanser og opplevelser – både positive og negative – med dine tjenester. Takket være det kan vi samle inn både numerisk og kvalitativ data.” } }, { “@type”: “Spørsmål”, “name”: “Hvorfor er kundens mening viktig?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Klientens mening er ekstremt viktig, om ikke den viktigste. Ved å lytte til klientens mening, sørger du for at: klienten holdt seg til varen din så lenge som mulig, han kunne dermed se at hans mening var viktig. Din fortjeneste blir større og skiller seg ut fra konkurrentene, en fornøyd kunde vil også markedsføre merkevaren” } }, { “@type”: “Spørsmål”, “name”: “Hvordan kan du forbedre din kundescore?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “For å forbedre kundescorene dine, kan du introdusere flere prosesser eller begynne å bruke verktøy som gjør arbeidet ditt enklere. Først kan du automatisere kundeservicen. Takket være dette er større effektivitet mulig, da repetitive aktiviteter ikke lenger tar tid. Hvis en stor andel kunder kommer med ett spørsmål, kan de få svar automatisk, eller i det minste kan de henvises til «Ofte stilte spørsmål». For det andre – kunden har mange kontaktkanaler å velge mellom. Derfor er det verdt å bruke omnichannel-verktøyet som lar deg overvåke kommunikasjonshistorikken på ett sted. Det tredje viktige punktet er god kundeserviceledelse. Du bør se etter løsninger som muliggjør menneskelig ressursadministrasjon i kombinasjon med KPI-definisjon og presentasjon av resultater. Det siste punktet er uavhengighet fra IT-avdelingen. Tanken er at alle aktivitetene som er relativt enkle og ikke krever spesialkunnskap, kan utføres av kundeserviceavdelingen.” } }, { “@type”: “Spørsmål”, “name”: “Hvordan få kundens mening? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Svar”, “text”: “Du kan bruke forskjellige verktøy for å få meningen til kundene. Eksempler på verktøy er: 1. en kundeundersøkelse der du stiller spørsmål som er viktige for merkevaren din. Undersøkelser kan være mer forseggjorte og bestå av flere deler. Alt avhenger av hvilken informasjon du trenger. 2. filtre som vil sortere informasjonen. Disse kan for eksempel være: misfornøyd kunde, resultatene av en samtale med kunden. 3. Kundevarsel. Takket være dette vil du motta varsler om Kundens Mening 4. lage rapporter. Rapporter lar deg overvåke og analysere hva som skjer. ” } }] }Ofte stile spørsmål
Hva er kundens mening?
Kundens mening betyr prosessen med å oppnå kundens forventninger, preferanser og opplevelser – både positive og negative – med dine tjenester. Takket være det kan vi samle inn både numerisk og kvalitativ data.
Hvorfor er kundens mening så viktig?
Klientens mening er ekstremt viktig, om ikke den viktigste. Ved å lytte til klientens mening, sørger du for at: klienten holder seg til varen din så lenge som mulig, han ser se at hans mening gjaldt, din fortjeneste blir større og du skiller deg ut fra konkurrentene, en fornøyd kunde vil markedsføre merkevaren
Hvordan kan du få bedre kundescore?
For å forbedre kundescoren din, kan du introdusere flere prosesser eller begynne å bruke verktøy som gjør arbeidet ditt enklere. Først kan du automatisere kundeservicen. Takket være dette er større effektivitet mulig, da repetitive aktiviteter ikke lenger tar tid. Hvis en stor andel kunder kommer med ett spørsmål, kan de få svar automatisk, eller i det minste kan de henvises til «Ofte stilte spørsmål». For det andre – kunden har mange kontaktkanaler å velge mellom. Derfor er det verdt å bruke omnichannel-verktøyet som lar deg overvåke kommunikasjonshistorikken på ett sted. Det tredje viktige punktet er god kundeserviceledelse. Du bør se etter løsninger som muliggjør menneskelig ressursadministrasjon i kombinasjon med KPI-definisjon og presentasjon av resultater. Det siste punktet er uavhengighet fra IT-avdelingen. Tanken er at alle aktivitetene som er relativt enkle og ikke krever spesialkunnskap, kan utføres av kundeserviceavdelingen.
Hvordan få kundens mening?
Du kan bruke forskjellige verktøy for å få meningen til kundene. Eksempler på verktøy er: 1. en kundeundersøkelse der du stiller spørsmål som er viktige for merkevaren din. Undersøkelser kan være mer forseggjorte og bestå av flere deler. Alt avhenger av hvilken informasjon du trenger. 2. filtre som vil sortere informasjonen. Disse kan for eksempel være: misfornøyd kunde, resultatene av en samtale med kunden. 3. Kundevarsel. Takket være dette vil du motta varsler om Kundens Mening 4. lage rapporter. Rapporter lar deg overvåke og analysere hva som skjer.
Expert’s note
Kundens mening er en viktig prosess for å få tilbakemelding fra kunder om deres opplevelser med selskapets produkter og tjenester. Det hjelper selskapet med å forbedre seg og imøtekomme kundenes forventninger.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.