What is call center scripting
Callsenter-skripting er en viktig del av enhver kundesenterdrift. Det er et verdifullt dokument omhyggelig designet av enten en profesjonell eller en kundesenter-skriptprogramvare.
Det kan være mange forskjellige anropssenterskript, som alle skisserer forskjellige scenarier. Et eksempel kan være det første pitch-skriptet, et kundeserviceskript, et salgsskript og et skript for sinte kunder.
Å holde alt “etter boken” er en sikker måte å legge til mye profesjonalitet og enhetlighet til alle pågående kundeanrop i et kundesenter. Det er også en fin måte å holde alle kundesenteragenter oppdatert på hva de bør gjøre og hvordan de bør gjøre det.
Hva er skriptprogramvare for kundesenter?
kundesenter scripting-programvare er toppen av kundeserviceteknologi. Det er et dataprogram som genererer kundesenterskript for agenter, og tar hensyn til alle beregningene som må presenteres og kravene til personene du presenterer dem for.
Several call center scripting solutions such as software, reference tools, and even tools such as LiveAgent are used to streamline communication between customer service agents and clients.
Start your free trial today
Improve your call center customer service with LiveAgent.
Hvordan skriver du et effektivt kundesenterskript?
Nå kan du ikke forvente at programvaren skal gjøre alt arbeidet. Hvis du vil lage callsenterskriptet selv, kan du ofte gjøre det bedre enn programmet, men du må legge ned mye tid og krefter.
Det første du trenger er en god introduksjon. Førsteinntrykket betyr noe, og avhengig av introduksjonen kan du enten få et prospekt eller en død telefonlinje.
Etter at du har laget en god introduksjon, er det på tide å lage et rammeverk for kundeinteraksjoner. Det vil hjelpe agentene dine med å holde seg på toppen av spillet, uansett hva situasjonen måtte være, og gi verdifulle instruksjoner om hva de bør gjøre eller si til enhver tid.
Innholdet er betydelig, så sørg for at du skreddersyr det til måldemografien din. Til slutt må du gi råd til kundeservicerepresentantene om hvordan de skal samhandle med prospektet. Gi dem et godt manus, foreslå en skikkelig tone og gi dem noen klare løsninger for ekstraordinære situasjoner.
Hvordan øker kundesenterskript produktiviteten?
Det perfekte kundesenterskriptet er ikke bare en guide for agentene dine – det er et verktøy som lærer dem alt de trenger å vite om virksomheten.
Agentopplæring er et av de grunnleggende kravene i ethvert kundesenter. Det velutviklede manuset bidrar til å redusere treningstiden som trengs for at rekrutter skal komme på jobb. Å ha den riktige tilnærmingen til kundeserviceopplæring er avgjørende, og det er derfor mange selskaper velger en kundestøtteløsning som LiveAgent.
En godt trent agent vil gi en konsistent kundeopplevelse for kunden, noe som resulterer i en større omsetningshastighet.
Når bør kundesenter-skript brukes?
Just because call center scripts provide a fantastic way to steer your agents, it doesn’t mean that there won’t be unpredicted situations that the scripts don’t cover. You should use call center scripts as much as possible, but give your professional agents some wiggle room.
Det vil til slutt redusere menneskelige feil i samtalen mellom agenten og kunden og effektivisere kundereisen.
En annen flott måte å bruke kundesenterskript på er i omnikanals kundeopplevelsesplattformer som LiveAgent. Det gir deg en bedre måte å håndtere kundespørsmål og kundene selv.
Hvor effektive er kundesenter-skript?
Kundesenter-skript er svært effektive når det gjelder å håndtere kundeklager. Et godt skript kan drastisk redusere menneskelige feil, forbedre den generelle kontakten med kunder og minimere oppløsningstiden som trengs for å fikse eventuelle kundeproblemer.
De er ekstra effektive når de kombineres med programvareløsninger i resepsjonen som LiveAgent.
Hva bør et godt kundesenterskript inneholde?
Alt handler om effektiviteten til et kundesenterskript. Du bør alltid bruke et enkelt skript for å gjøre det enkelt for både kundene og agenten. Ikke bruk for mye teknologisk sjargong, fremme en positiv tone gjennom hele manuset, og skisser kortfattede og nøyaktige svar på kundespørsmål.
Hvis du holder skriptet enkelt, kort og godt – vil du lage en flott guide som vil maksimere kundesenterets produktivitet, forbedre forbindelsen mellom agenten og kunden, og maksimer din omsetningshastighet.
Try LiveAgent Today
Provide an omnichannel customer experience with LiveAgent's call center software.
Frequently Asked Questions
Hva er kundesenter scripting?
Kundesenter scripting er prosessen med å lage et manus som agentene dine kan følge når de kommuniserer med kundene dine på noen måte.
Hva er skriptprogramvare for kundesenter?
Skriptprogramvare for kundesenter er et dataprogram som optimaliserer eller genererer manus for kundesenter. Selv om de er nyttige, bør de alltid tas med en klype salt og krever ytterligere menneskelig interaksjon og foredling.
Hvordan skriver du et effektivt kundesenterskript?
Å skrive et kundesenterskript på egen hånd er en utfordrende oppgave som innebærer å organisere all informasjonen i ett raskt skript, gjøre det overbevisende og enkelt å forstå, og gi klare instruksjoner til agentene dine.
Hvordan øker kundesenterskript produktiviteten?
Kundesenter-manus sikrer at kommunikasjonen mellom agenten og kunden er strømlinjeformet, noe som gir agenten mer tillit til det de gjør, og dermed maksimerer produktiviteten.
Når bør kundesenter-skript brukes?
Du bør bruke kundesenterskript så mye som mulig. Selv om det er praktisk talt umulig å gjøre rede for alle situasjonene som kan oppstå, kan kundesenter-skript vise agentene dine hvordan de kan dekke vanlige problemer og krevende kunder uten å forverre situasjonen.
Hvor effektive er kundesenter-skript?
Kundesenter-skript kan være svært effektive, men bare hvis de er basert på realistiske scenarier og er godt skrevet. Så lenge kundesenterskriptet ditt dekker alt det grunnleggende, har et godt innholdsrammeverk og er lett å forstå, vil det være svært effektivt.
Hva bør et godt kundesenterskript inneholde?
Et godt kundesenterskript bør inneholde et detaljert sett med instruksjoner som agentene dine kan følge. Innholdet må gi agentene klare retningslinjer for kundeinteraksjoner, problemer, spørsmål og andre forespørsler.
Programvare for samtaleovervåking brukes av salgsavdelinger og personer i nøkkelposisjoner for å levere eksepsjonell kundestøtte. Det er viktig å se etter tredjeparts integrasjonsstøtte, tilpasningsfunksjoner og prediktiv oppringing i et slikt verktøy. Gjennomsnittlig kostnad er $50 per bruker per måned, men LiveAgent tilbyr dette for $39. Anropsovervåkingsprogramvare forbedrer kundesenterytelsen og kvalitetssikring.