Hva er en kundeservice?
Kundeservice er en prosess av en interaksjon mellom kunde og produkt- eller tjenesteleverandør. Kundeservice hjelper folk med å løse sine problemer eller spørsmål, og den bygger relasjoner med kunder.
En god kundeservice kan tilføre produkter eller tjenester en stor verdi. Så det er en veldig viktig del av ethvert selskap. Hovedmålet er en fornøyd kunde. Kundebehandlere bør være dyktige og ha stor kunnskap om produkter og tjenester. De bør også være tålmodige, positive og ha kommunikasjonsevner.
Frequently asked questions
Hva er definisjonen på kundeservice?
Kundeservice er en direkte interaksjon mellom kunden som foretar et kjøp, er interessert i noe eller har et problem med kjøpet, og en representant for selskapet som produktet eller tjenesten kommer fra. Dette er et nøkkelaspekt som sikrer forbrukertilfredshet, som har som mål å sikre kundetilfredshet samt bygge relasjoner og lojalitet til merkevaren.
Hva er det grunnleggende om kundeservice?
Kundeservice skal primært være kundefokusert. Derfor er empati og tålmodighet ekstremt viktige egenskaper som bør prege serviceteamet. Da er det lettere å forstå kundens holdning, som ikke alltid trenger å være «høflig». I tillegg er grunnlaget for kundeservice effektiv og tydelig kommunikasjon og kunnskap om produkter og tjenester.
Hvordan forbedre kundeservicen?
Hvis du vil forbedre kundeservicen din, må du fokusere på noen få ting. Først må du hele tiden utvikle teamets kommunikasjonsevner. Agenter bør uttrykke seg i klartekst, uten kompliserte fraser, og bør ha detaljert kunnskap om produkter, tjenester og selskapet. I tillegg bør tjenesten være flerkanals og tillate kunder å kontakte gjennom den valgte kanalen. Derfor er det verdt å bruke et kundeservicesystem som vil lette arbeidet til agenter og automatisere mange aktiviteter.
Ekspertnotat
<p>Kundeservice er en viktig del av ethvert selskap og bør være kundefokusert med empati og tydelig kommunikasjon. En god kundeservice kan tilføre produkter og tjenester stor verdi.</p>

En god kundeserviceprogramvare bør støtte billettsortering, samtaleopptak og generering av tilbakemeldingsskjema for å forbedre kundestøtten. Det er også viktig å kunne integrere med markedsførings- og salgsprogramvare, og tilby 24/7 kundestøtte. Moderne virksomheter fokuserer på å bygge positive kunderelasjoner gjennom god kundeserviceprogramvare.