Hvem er kundeservicekonsulent?
I noen organisasjoner ligner kundeservicekonsulenter på ledelseskonsulenter, og de kommer med forslag for å forbedre effektiviteten til kundeservice. Kundeservicekonsulenter kan også ligne på kundeservicerepresentanter. Hovedoppgaven deres er å svare på telefoner og snakke med kunder. De identifiserer også sjanser til å tilby informasjon, og de håndterer og løser klager. De oppdaterer informasjon, dokumenterer kundeinteraksjoner og gjør endringer i kundekontoer.
Arbeidet til kundeservicekonsulenter krever sterke kommunikasjonsevner, mellommenneskelige ferdigheter og kunnskap om dataprogramvare. De trenger også salgsevner og ferdigheter for å anbefale produkter.
Frequently Asked Questions
Hva er en kundeservicekonsulent?
En kundeservicekonsulent er en person som er ansvarlig for kontakt med kunden og dens service som ledd i reklamasjoner, ordrebehandling, gi informasjon om bedriftens produkter og tjenester. De ringer, sender e-poster eller chatter.
Hvilket ansvar har kundeservicekonsulenten?
Pliktene til en kundeservicekonsulent inkluderer å lytte til kundenes bekymringer, samt hjelpe til med å løse problemene deres og gi informasjon. En annen forpliktelse er å akseptere forespørsler fra kunder. Det er også ekstremt viktig å innhente og registrere kundeinformasjon. Et av de viktigste elementene er også å møte kundenes forventninger og behov knyttet til produkter eller tjenester og kundeservice.
Hvordan kan du legge til en kundeservicekonsulent?
For å legge til en kundeservicekonsulent, gå til LiveAgent-panelet og legg til en annen person. Når du legger til en annen agent, må du definere rollen hans i systemet. Du har valget mellom agent-, administrator- og eierroller.