Kundeservicefilosofi

Hva er kundeservicefilosofi?

Kundeservicefilosofi er en strategi. Den er designet for agenter som yter kundeservice. Alt handler om å betjene kundene. Hvis kundeservice ikke er opp til målet, vil ikke virksomheten blomstre. Det er et av målene for enhver organisasjon å betjene sine kunder på sitt aller beste. Det må være en sterk strategi for at det skal skje.

Fordeler med å implementere kundeservicefilosofi:

  • Kundelojalitet
  • Kundelojalitet
  • kundedeltakelse
  • Effektive arbeidsflyter
  • Økt fortjeneste

Hvordan skriver du en kundeservicefilosofiuttalelse?

Start med et oppdrag, visjon og verdier

Å forstå/skrive disse pilarene vil hjelpe bedriften din med å utarbeide erklæringen din nøyaktig. Kundeservicen din representerer din bedrift. De er vanligvis personene som kommer i første kontakt med kundene. Kunderepresentantene er selskapets stemme. Dermed kan det å ha et klart oppdrag, visjon og verdier hjelpe deg med å utdanne dem deretter.

Misjon – er grunnen til at et selskap eksisterer. Det skal være tydelig, gjerne noen få setninger. Dette hjelper dine ansatte og til syvende og sist dine kunder å forstå hvem du er som selskap.

Visjon – er det bedriften din ønsker å nå. Dine mål for fremtiden.

Verdier – det ene aspektet som vil hjelpe deg med å skrive ned bedriftens verdier er markedsundersøkelser. Å forstå kundene dine er en nøkkelfaktor når du skriver uttalelsen din. Markedsundersøkelsen kan hjelpe deg med å målrette mulige forbedringer samt bestemme kundeverdiene. Husk at selskapets og kundens verdier bør være på linje.

Gi selvhjelpsalternativ som en del av filosofien

Et viktig mål for hvert selskap er å yte eksepsjonell kundeservice. Men sørg for å skrive ned HVORDAN du gjør det. En måte å yte god kundeservice på er et selvhjelpsalternativ. For eksempel Kunnskapsbase-artikler eller vanlige spørsmål. Dette hjelper kundene med å finne svar/veiledninger enkelt, noe som er et lite anstrengende alternativ. Det skaper færre kundehenvendelser for agentene dine. Dette kan også forhindre muligheten for dårlig kundeopplevelse. Øker dermed kundebevaringen.

The best customer service is if the customer doesn't need to call you, doesn't need to talk to you. It just works ú>

Jeff Bezos

Vær ærlig

Den viktigste faktoren når du skriver en slik uttalelse er ærlighet. Hvis du vet at bedriften din har noen begrensninger, må du ta det. Lag en visjon for å forbedre eller fremheve de gode tingene du tilbyr. Men ikke lov det du ikke kan levere. På denne måten setter din bedrift riktige forventninger.

Hvordan kan kundeserviceprogramvare hjelpe deg med å oppfylle kundeservicefilosofien?

En måte å forbedre kundeservicen på er å gjøre kundeopplevelsen rask og enkel. Mange ganger kan dette være vanskelig på grunn av antallet plattformer agentene dine bruker for å svare kundene dine. Å ha programvare, for eksempel LiveAgent , hjelper deg med å håndtere alle forespørsler fra ett grensesnitt.

Her er andre nyttige LiveAgent-funksjoner:

  • Live Chat, e-post, kundesenter og sosiale medier forespørsler alt i ett grensesnitt
  • Opprett kunnskapsbase artikler (kundeservicesenter)
  • Alle kundedata på ett sted
  • Evne til å slå sammen kundehenvendelser
  • Automatiser distribusjonen av dine kundehenvendelser
  • Spor agentens arbeid
  • Lag sømløse arbeidsflyter for agenter med SLAer og tidsregler

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Hvilken kundeservicefilosofi handler om?

Kundeservicefilosofien er oppdraget som kundeserviceteamet skal følge. Det presenteres vanligvis som et sett med regler som sikrer at verdier respekteres i samspillet mellom kunde og kundeservice. Oftest består den av to deler: visjon og verdier.

Hva er det grunnleggende i kundeservicefilosofien?

Grunnlaget for kundeservicefilosofien er å styrke kundenes positive følelser overfor selskapet. Når du lager en filosofi om kundeservice, bør selskapet analysere nøye hva kundene er, og hvilke forventninger de har til din bedrift. Vær basert på måten kundene dine tenker på, og fokuser også på dem. Dette er det viktigste prinsippet i filosofien om kundeservice.

Bør bedrifter følge prinsippene for kundeservicefilosofi?

Hvis et selskap setter regler for en kundeservicefilosofi, må det følge dem. Takket være dette kommer kundeservice inn på et høyere nivå, takket være at selskapet er bedre i stand til å samarbeide med kunder, samt bygge relasjoner med dem og styrke deres tillit. Et selskap som ikke følger disse reglene anses ikke som pålitelig og kunder kan ikke stole på det lenger.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo