Hva er en kundetilfredshetsscore?
Kundetilfredshet er et verktøy som brukes til å måle om kunden var fornøyd med produktet han/hun kjøpte eller ikke.
Kunder i dagens tid legger igjen kommentarer på sosiale apper om hvordan deres interaksjon med et produkt har vært. Det kan være bedre enn deres forventninger, helt ok, eller langt under det de forventet. Organisasjoner kan overvåke tilfredshetsnivået til kundene sine via telefonsamtaler eller online undersøkelser. Dette vil hjelpe dem å gjøre endringer tilsvarende slik at kundene blir fornøyde med det de kjøper og selskapet ikke mister kundene sine.
Frequently Asked Questions
Hva er definisjonen på kundetilfredshetspoeng?
Kundetilfredshetspoengene er en indikator som viser oss graden av kundelojalitet. Bedrifter bruker den til å vurdere graden av kundetilfredshet med opplevelsen med et gitt selskap (kjøp, interaksjon, levert produkt eller tjeneste).
Hvordan beregne kundetilfredshetspoeng?
Hvis du ønsker å måle kundetilfredshetspoeng, må du sende kundene dine et kort spørreskjema, og de vil kunne svare på et tjenestevurderingsspørsmål som "Hvordan vil du rangere tjenesten/produktet du mottok?" Kunder bør svarer på en skala fra 1 til 5, hvor 1 er veldig misfornøyd og 5 er veldig fornøyd. Men hvis du trenger å utvide undersøkelsen din, kan du også bruke en 10-punkts skala.
Kan du måle kundetilfredshet ved å bruke LiveAgent?
LiveAgent-brukere kan måle kundetilfredshet ved å bruke innebygd integrasjon med Nicereply. Det er et verktøy for kundetilfredshetsundersøkelse. Integrasjonen gir en undersøkelsesmal som kan sendes til kundebasen din via e-post, bygget inn som en undersøkelseslenke i e-postsignaturen din eller via live chat.
This text discusses customer surveys and how to conduct them effectively. It emphasizes the importance of defining specific goals before creating a survey and using closed-ended questions to get accurate responses. LiveAgent is a customer service software that can assist in collecting feedback through its Nicereply integration, which can improve response time and increase productivity. Overall, the text provides advice on improving customer satisfaction through better surveying practices and the use of useful tools like LiveAgent.