Hva er en kundetilfredshetsscore?
Kundetilfredshet er et verktøy som brukes til å måle om kunden var fornøyd med produktet han/hun kjøpte eller ikke.
Kunder i dagens tid legger igjen kommentarer på sosiale apper om hvordan deres interaksjon med et produkt har vært. Det kan være bedre enn deres forventninger, helt ok, eller langt under det de forventet. Organisasjoner kan overvåke tilfredshetsnivået til kundene sine via telefonsamtaler eller online undersøkelser. Dette vil hjelpe dem å gjøre endringer tilsvarende slik at kundene blir fornøyde med det de kjøper og selskapet ikke mister kundene sine.
Frequently asked questions
Hva er definisjonen på kundetilfredshetspoeng?
Kundetilfredshetspoengene er en indikator som viser oss graden av kundelojalitet. Bedrifter bruker den til å vurdere graden av kundetilfredshet med opplevelsen med et gitt selskap (kjøp, interaksjon, levert produkt eller tjeneste).
Hvordan beregne kundetilfredshetspoeng?
Hvis du ønsker å måle kundetilfredshetspoeng, må du sende kundene dine et kort spørreskjema, og de vil kunne svare på et tjenestevurderingsspørsmål som "Hvordan vil du rangere tjenesten/produktet du mottok?" Kunder bør svarer på en skala fra 1 til 5, hvor 1 er veldig misfornøyd og 5 er veldig fornøyd. Men hvis du trenger å utvide undersøkelsen din, kan du også bruke en 10-punkts skala.
Kan du måle kundetilfredshet ved å bruke LiveAgent?
LiveAgent-brukere kan måle kundetilfredshet ved å bruke innebygd integrasjon med Nicereply. Det er et verktøy for kundetilfredshetsundersøkelse. Integrasjonen gir en undersøkelsesmal som kan sendes til kundebasen din via e-post, bygget inn som en undersøkelseslenke i e-postsignaturen din eller via live chat.
Expert note
Kundetilfredshetspoeng er en indikator på graden av kundetilfredshet med et selskap. Det kan måles ved å be kundene svare på spørsmål om deres erfaringer med produktet eller tjenesten, vanligvis på en skala fra 1 til 5.

LiveAgent er en programvare for kundeservice med flere funksjoner og integrasjonsalternativer, samt ulike supportmuligheter. Selskapet tilbyr også ulike kurs og webinarene for å lære mer om systemet. Det er også mulig å abonnere på nyhetsbrevet for å motta gode tilbud og oppdateringer. Under innstallasjonen av LiveAgent vil innloggingsdetaljene sendes til din e-postadresse. Våre nettsider bruker cookies, og vi tilbyr en-mot-en samtaler for å utforske systemet nærmere.
Kundeserviceundersøkelser kan hjelpe bedrifter med å forstå hvordan kunder opplever deres merkevare, produkter og tjenester. Det finnes fire hovedtyper undersøkelser, inkludert Customer Satisfaction Index (CSAT) og Net Promoter Score. Kundeserviceundersøkelser kan distribueres via e-post, nyhetsbrev, chat eller sosiale medier. Valg av distribusjonskanal krever spesifikk analyse.
Kundetilfredshet er avgjørende for en suksessfull virksomhet, med hovedmålet å oppnå kundeglede. Dette kan oppnås gjennom god service, relevant kundesupport og en sømløs kjøpsprosess. Motsatt av kundeglede er kundemisnøye, som kan oppstå når kunden ikke får oppfylt sine forventninger og behov i kjøpsprosessen.