Hvem er en lagleder?
En lagleder er en person som er ansvarlig for et team. I kundeservice leder laglederen vanligvis et team på 5-10 agenter. De er ansvarlige for daglige oppgaver, og sørger for at teamet deres holder fokus og kundene er fornøyde.
Lagleder i LiveAgent er vanligvis tildelt rollen Admin for å ha tilgang til Rapporter, oppsett og konfigurasjoner.
Frequently Asked Questions
Hvem er en lagleder?
En lagleder er en person som gir støtte til et team av agenter, deler sin kunnskap, tar seg av teamets utvikling, komforten i arbeidet og overvåker deres aktiviteter. Han er også personen som leder lagets prestasjoner og prioriterer lagets oppgaver.
Hvilket ansvar har en lagleder?
Laglederen skal primært støtte teamet i dets arbeid. Han bør gi opplæring i å nå mål og utvikle de nødvendige ferdighetene for å jobbe i en bestemt stilling i et team. Han bør utvikle styrken til laget og støtte i å rette opp svakheter. Han definerer lagets mål og evaluerer fremgangen. Han bør også løse konflikter og organisere fellesmøter og andre teaminitiativ.
Er det mulig å velge en lagleder i LiveAgent-programvare?
I LiveAgent kan laglederen utpekes som administrator. Han har da tilgang til alle agentbilletter.
Ekspertnotat
<p>En lagleder er ansvarlig for å lede et team av agenter i kundeservice, støtte deres utvikling og evaluere lagets prestasjoner.</p>

LiveAgent | Rask oversikt over helpdesk-programvare
LiveAgent er et klagehåndteringssystem og klientportalprogramvare som tilbyr en rekke funksjoner og integrasjoner. De tilbyr også gratis prøveperiode.