Hva er en live nettchat?
Live nett-chat er en type nettbasert kommunikasjon som skjer i sanntid. Folk som bruker live nettchat kan utveksle tekstmeldinger, bilder, videoer, lenker, GIF-er og emojier.

Hvordan kan jeg få live chat på nettstedet mitt?
Live nettchat krever ingen ekstra chat programvare for å bli brukt, og brukere trenger derfor ikke å kaste bort tid med å installere noen form for programvare for å begynne å chatte. Live nettchat er enkel å bruke og tilgjengelig for alle. Men for å få live chat på nettstedet ditt, må du investere i live chat-programvare. For å lære mer om fordelene ved å bruke live chat-programvare, sjekk ut denne linken.
Hvordan oppretter jeg en live chat?
Hvis du vil gjøre det mulig for besøkende på nettstedet ditt å begynne å chatte med støtteagentene dine, må du plassere en live chatknapp/widget på nettstedet ditt. Ta en titt på denne trinnvise veiledningen for å komme i gang.
Hvorfor er live chat viktig?
De fleste bedrifter bruker i disse dager live nettchat som en kanal for umiddelbar kommunikasjon med kunder fordi det er en rask, effektiv og kostnadseffektiv metode for å konvertere besøkende på nettstedet til betalende kunder.
Hva er fordelene med live chat?
Ikke bare elsker bedrifter å bruke live nettchat, men kunder gjør det også! Kunder elsker å bruke live chat fordi de vanligvis vil få svar på spørsmålene sine mye raskere enn om de ringte eller sendte e-post til bedriften din. Derfor er den største fordelen med live chat hastighet og effektivitet i kundeservice. Hvis du trenger ytterligere hjelp med å forbedre kundeservicen din, bør du vurdere å investere i brukerstøtteprogramvare.
Frequently Asked Questions
Hva betyr live nettchat?
Nettchat er programvare som lar besøkende på et selskaps nettsted raskt kommunisere med støtteteamet. Det er praktisk både for et selskap som enkelt kan implementere en chat på nettsiden sin, og for kunder som enkelt kan. Du trenger ikke bruke ekstra nedlastbar programvare for å aktivere en live nettchat – alt skjer på nettstedet, så en nettleser er nok.
Hva er typene live nettchat?
Det er tre hovedtyper av live nettchat. Den første er den informative chatten som er den mest grunnleggende typen. Dens jobb er å gi informasjon og svare på spørsmål fra besøkende på nettstedet. Den andre typen er en salgsprat hvor kunden kan få en produktanbefaling. Agenter bør da være preget av kunnskap og salgsferdigheter. Den siste typen chat er kundeservice, det vil si at den er basert på å hjelpe kunder med deres problemer knyttet til kjøp av produktet, eller med selve produktet og tjenesten.
Kan du bruke live nettchat ved å bruke LiveAgent?
Med LiveAgent kan du bruke live nettchat. Takket være dette kan klienter kontakte agenter i sanntid og få svar på spørsmålet deres. LiveAgents live chat er fritt konfigurerbar og har også en mulighet for å laste opp filer som lar kunden bedre visualisere problemet.
Ekspertnotat
<p>Live nettchat er en viktig og effektiv måte for bedrifter å kommunisere med kundene sine i sanntid. Det er enkelt å bruke og kan hjelpe bedriften med å konvertere besøkende til betalende kunder.</p>

LiveAgent | Rask oversikt over helpdesk-programvare
LiveAgent er et klagehåndteringssystem og klientportalprogramvare som tilbyr en rekke funksjoner og integrasjoner. De tilbyr også gratis prøveperiode.
Leter du etter et HelpCrunch-alternativ?
Få rask kundesupport med LiveAgent! Den raskeste live chat-widgeten på markedet, med chat-hastigheter på 2,5 sekunder. Over 175+ funksjoner og rimelig pris.