Internett-telefonileverandører vet at bedriftsbrukere vil ha raske og billige kommunikasjonsløsninger. Det er derfor Mobile VoIP har blitt så populært. Fortsett å lese for å finne ut hvordan mobil VoIP bruker WiFi-nettverk og trådløs Internett-tjeneste.
Hva er mobil VoIP?
Mobil VoIP (også kjent som mVoIP) betyr å bruke en mobiltelefon eller en mobilenhet for å foreta VoIP-telefonsamtaler. Uten mobil VoIP må du sitte ved datamaskinen for å ringe VoIP.
Det er enkelt å komme i gang med mobil VoIP på de fleste populære mobile enheter. Last ned en VoIP-app, sett opp detaljene dine og sjekk at du har en aktiv Internett-tilkobling (Wi-Fi eller mobilnett), og du kan begynne å ringe via internettprotokoll på enten smarttelefoner eller nettbrett.
Hvordan fungerer mobil VoIP-teknologi?
Mobile VoIP-samtaler krever flere teknologier for å ringe, som kommer sammen hver gang du ringer.
- VoIP-tjenesteleverandør. Et selskap som overfører anropene dine via Internett og telefonsystemet. En VoIP-tjenesteleverandør bruker avansert teknologi for å overføre anrop via Internett-tilkoblingen din ved hjelp av datakomprimering og andre teknologier.
- Mobilenhet. Du må ha en kompatibel mobilenhet for å bruke mobile VoIP-tjenester. Generelt sett vil enhver moderne smarttelefon som kjører Android eller Apple iOS fungere godt med mobil VoIP. I tillegg til telefoner kan nettbrett også brukes til mobile VoIP-samtaler.
- En høyhastighets Internett-tilkobling. For å sikre at du har en VoIP-samtale av høy kvalitet, må du ha en rask tilkobling. Hvis Internett-tilkoblingen din tilbyr en hastighet på 3 til 5 Mbps, bør samtalene dine fungere fint. Du kan teste hastigheten på din nåværende Internett-tilkobling med Speedtest. Du kan bruke en Wi-Fi-tilkobling, en mobil Internett-tilkobling eller en kablet Internett-tilkobling.
- Mobil VoIP-programvare. Last ned appen anbefalt av VoIP-tjenesteleverandøren for å ringe. Du vil bruke denne appen for utgående og inngående VoIP-samtaler.
Begynn å ringe som mobile VoIP-brukere. Du velger hvordan og når du vil bruke din mobile VoIP-programvare for å holde kontakten med venner, kolleger og familie.
Alle disse teknologiene kommer sammen hver gang du ringer.
Hva er funksjonene til mobil VoIP?
De spesifikke funksjonene til mobil VoIP varierer avhengig av leverandøren. Det er mange VoIP-tjenesteleverandører på markedet, så du kan forvente et bredt utvalg av robuste funksjoner.
- Utgående VoIP-anrop. Enhver mobil VoIP-tjeneste lar deg angi et telefonnummer og ringe noen. Noen planer kan gi deg ubegrensede samtaler for en lav månedlig avgift, mens andre selskaper tilbyr en lav kostnad per minutt.
- Innkommende VoIP-anrop. Din mobile VoIP-tjeneste lar deg motta telefonsamtaler fra fasttelefoner, mobiltelefoner, internasjonale samtaler og samtaler fra andre VoIP-merker.
- Ring via Wi-Fi-soner. Mange mobile enheter kan koble til Wi-Fi-soner. Det er nyttig fordi bruk av Wi-Fi lar deg spare utgifter til mobiltelefontjenester fordi du ikke trenger å bruke mobilnettverket. Når du ringer via Wi-Fi, kan smarttelefonbrukere unngå å bruke mobilabonnementet sitt, som kanskje ikke har de billigste prisene.
I tillegg til de essensielle tjenestene nevnt ovenfor, tilbyr høykvalitets mobile VoIP-leverandører noen ganger tilleggstjenester som telefonsvarer, viderekobling og konferansesamtaler. Noen VoIP-leverandører tilbyr også ubegrensede langdistansetjenester slik at du kan ringe hvem som helst i verden til en lav pris.
Hva er fordelene med mobil VoIP?
Å bruke en mobil VoIP-tjeneste, i motsetning til en tradisjonell fasttelefon, kan hjelpe bedriften din med å spare penger. Mange VoIP-tjenesteleverandører tilbyr ubegrensede ringeplaner slik at du kan ringe kunder og leverandører uten å bekymre deg for å få en høy regning.
- Ubegrensede anrop. Å velge en mobil VoIP-tjenesteleverandør med et ubegrenset abonnement er ofte en god avtale. I stedet for å hele tiden lete etter de billigste prisene, kan du betale en enkelt månedlig avgift og ringe alle samtalene du trenger.
- Finn de billigste prisene. Kartlegg først ringebehovene i virksomheten din. For eksempel, hvis alle dine kunder og ansatte er lokalisert i USA og Canada, vil det ikke være fornuftig å betale for en verdensomspennende ubegrenset samtaleplan. Se i stedet etter en mobil VoIP-appleverandør som tilbyr ubegrensede oppringninger til landene du ringer til.
- Hastighet for å sette opp nye brukere. Selv om utsiktene til billige samtaler er attraktive, er det ikke den eneste grunnen til å bruke mobil VoIP. Generelt sett er mobil VoIP rask å sette opp, så nyansatte kan raskt få en bedriftstelefontjeneste. I stedet for å vente på at et nytt mobilt håndsett kommer, be dem laste ned bedriftens brukeres mobile VoIP-apper. Minutter senere vil de være klare til å begynne å ringe og motta billige samtaler ved å bruke den nye ringeappen sin uten å betale ekstra mobiltelefonkostnader.
- Støtte for mobil VoIP for forretningsreiser. Noen av dine ansatte må kanskje reise på jobb. I så fall trenger de en telefontjeneste som holder tritt med deres spesifikke krav. En mobil VoIP-telefontjeneste passer perfekt for ansatte som reiser eller ønsker muligheten til å jobbe hjemmefra.
Hva er de mobile VoIP-appene?
Det er mange forskjellige mobile VoIP-leverandører på markedet i dag. For å hjelpe deg med å ta det riktige valget, gir vi deg noen tips om hvordan du kan sortere gjennom alle smarttelefonappene som er tilgjengelige.
- Android og iOS-støtte. Selskaper som LiveAgent har laget en app for Android og iOS slik at de ansatte kan bruke hvilken enhet de foretrekker.
- Business Focus (dvs. Mobile VoIP for Business). Mange mobile VoIP-leverandører er fokusert på å betjene allmennheten i stedet for forretningsbrukere. Derfor anbefaler vi å se etter mobile VoIP-leverandører som fokuserer på å støtte forretningsbrukere. En forbruker kan tolerere sporadiske tekniske feil eller lav lydkvalitet, men disse problemene kan være utålelige i et forretningsmiljø.
- Anmeldelser. Hvis du har flere mobile VoIP-applikasjoner på listen din, velg leverandøren med de beste anmeldelsene fra bransjepublikasjoner som PC Mag.
Set up your call center anywhere
LiveAgent offers call center and plenty of other features that can come in handy with customer communication. Curious about all the opportunities?
Frequently Asked Questions
Hva er en mobil VoIP?
Mobil VoIP (også kjent som mVoIP) betyr å bruke en mobiltelefon eller en mobilenhet for å ringe. Uten mobil VoIP må du sitte ved datamaskinen for å ringe VoIP.
Hvordan fungerer mobil VoIP?
Mobil VoIP-teknologi involverer noen få forskjellige teknologier og tjenester som jobber sammen, inkludert en Internett-tjenesteleverandør, en VoIP-tjenesteleverandør og en mobilenhet.
Hva er funksjonene til mobil VoIP?
De spesifikke funksjonene til mobil VoIP varierer avhengig av leverandøren. Mobil VoIP inkluderer som et minimum muligheten til å foreta utgående anrop og motta telefonsamtaler.
Hva er fordelene med mobil VoIP?
Det er flere fordeler ved å bruke mobil VoIP. Smarttelefonbrukere kan bruke sin eksisterende telefon og ganske enkelt laste ned en VoIP-app. I tillegg kan bruk av en mobil VoIP-tjeneste hjelpe bedriften din med å spare penger sammenlignet med å bruke en tradisjonell fasttelefon.
Hva er de mobile VoIP-appene?
Det finnes mange forskjellige mobile VoIP-apper på markedet. Før du velger en, sørg for at den er kompatibel med Android- og Apple-enheter.
WYSIWYG-editoren er en enkel måte å legge inn og formatere innhold i e-poster og kunnskapsbase artikler. Den gir deg muligheten til å redigere og style innholdet mens du ser det, og du kan lage nummererte lister, legge inn bilder og bygge inn lenker. Du kan også bruke WYSIWYG-editoren til å lage fantastiske e-postmaler og kunnskapsbase artikler. Det er enkelt å bruke og du kan prøve det i 14 dager gratis uten kredittkort. LiveAgent tilbyr også et bredt utvalg av programvare for kundeservice og innkommende kundesentre, samt populære VoIP-telefonsystemer og klientportalprogramvare.
Teksten inneholder informasjon om LiveAgent, inkludert kontakter og abonnementsmuligheter. Det nevnes også at en LiveAgent er under bygging når du registrerer deg, og at nettsiden bruker informasjonskapsler. Det tilbys muligheter for en-mot-en-samtaler og kontakt gjennom chat, kontaktformular eller WhatsApp.
Galleri for chatteinvitasjoner
Teksten gir informasjon om LiveAgent-oppdateringer og rabatter, samt kontaktdetaljer for salg og muligheten for å avtale en demo. Det er også informasjon om at LiveAgent skrivebordet er under bygging og en statusindikator for denne prosessen. Nettsidene bruker informasjonskapsler og det er en mulighet for å kontakte LiveAgent via en chat eller et kontaktskjema.