Hva er oppbevaring?
Oppbevaring, i forretningsmessige termer, betyr nøyaktig som det gjør vanligvis. Oppbevaring betyr at når du gir din eksisterende kunde mer kundeservice og støtte, og i tillegg gir dem spesialtilbud, har de en tendens til å forbli kundene dine i en lang periode. Dette er hva markedsførere definerer som lojale kunder.
Lojale kunder øker ikke bare fortjenesten til bedriften din og øker inntektene dine. Gjennom anbefalinger annonserer de bedriften din. Ifølge forskning koster det nesten 5–25 % mindre å bruke mer på beholdte kunder enn å lete etter nye kunder.
Frequently Asked Questions
Hvordan definerer du oppbevaring?
Oppbevaring viser seg i det faktum at hvis du tilbyr en spesifikk person tilfredsstillende løsninger, produkter, tjenester, støtte, blir de hos deg i lang tid. Oppbevaring øker selskapets fortjeneste og inntekter.
Hva er typene oppbevaring (ansatt/kunde)?
Det finnes to typer oppbevaring i selskaper. Den første handler om kunder, det vil si kunder som er fornøyd med produktet eller tjenesten, har en god kundeserviceopplevelse, vil komme tilbake og kjøpe igjen fra selskapet. Den andre av denne oppbevaringen er oppbevaring blant ansatte, som i denne forstand betyr en endring. Jo mindre endring av ansatte er, jo bedre taler det for bedriften.
Er oppbevaring viktig for bedrifter?
Oppbevaring er veldig viktig siden det har en enorm innvirkning på selskapets bunnlinje så vel som dets image. Det er derfor ethvert selskap bør sørge for at både kunde- og ansatteoppbevaring er på riktig nivå.
Ekspertnotat
Oppbevaring er avgjørende for bedrifters suksess, da det øker både inntektene og bedriftens image. Det finnes to typer oppbevaring: blant kunder og blant ansatte.
