Hva er tidsoppløsning?
Rettidig oppløsning betyr at en billett ble løst i henhold til en tidsbegrensning satt i SLA. Å løse billetter i tide er viktig for å holde kundene fornøyde. Alle agenter må prøve å alltid løse billettene sine så snart som mulig.
Det motsatte av oppløsning i tide er en forfalt billett. Dette betyr at det ikke ble løst innen tid angitt i SLA. Forsinkede billetter kan ha negativ innvirkning på virksomheten din og bør unngås.
Frequently Asked Questions
Hva betyr tidsoppløsning?
Tidlig løsning, også kjent som gjennomsnittlig tid til løsning eller løsningstid, er den gjennomsnittlige tiden som trengs av kundeserviceteamet for å løse en sak etter åpningen. Vanligvis målt i åpningstider, så når du beregner tidsoppløsning, må du ikke ta med tiden når serviceteamet ditt er utenfor åpningstidene.
Er tidsoppløsning viktig?
Tidlig oppløsning er direkte relatert til kundetilfredshet, og derfor er det en viktig indikator. Jo raskere teamet er i stand til å løse kundeproblemer, desto høyere er tilfredshetsnivået. Hvis en sak tar lang tid å løse, blir kundene nervøse og misfornøyde.
Hvor kan du sjekke oppløsningstid i LiveAgent?
Du kan sjekke tidsoppløsningen i LiveAgent-rapporter. Det er verdt å følge denne indikatoren og prøve å holde den på best mulig nivå.
Expert’s note
Oppløsning i tide er viktig for å holde kundene fornøyde. Forsinkede billetter kan ha negativ innvirkning på virksomheten. Sjekk tidsoppløsning i LiveAgent-rapporter for å optimalisere kundetilfredshet.
Kundeservice ferdigheter sjekkliste
Hva slags person bør du være for å jobbe i kundeservice? Hvilke ferdigheter bør du ha? Bruk denne sjekklisten for kundeserviceferdigheter for å se om du har lyst til denne jobben.
Kundesenter veileder daglig sjekkliste
Dokumenter mål og oppgaver med verktøy som Asana, Trello eller Jira. Orienter den innkommende veilederen og dokumenter hendelser for effektivt samarbeid. Sett daglige mål og spor fremgangen.