Hva er en oppløsningstid?
Oppløsningstid er tiden da en billett blir løst. Den starter når en billett kommer inn til helpdesk og slutter når agenten eller kunden trykker på Løs-knappen. Noen ganger løses billetter automatisk av en regel som kjører i bakgrunnen.
Den mest typiske situasjonen når en billett blir løst automatisk er når en kunde skriver inn om et spørsmål, kundestøtteagenten svarer på billetten og kunden aldri svarer tilbake. Vanligvis utløses en regel etter et par dager med inaktivitet som i dette scenariet vil løse en billett.
Frequently Asked Questions
Hva er oppløsningstid?
Løsningstiden er tiden fra kundens forespørsel til saken er fullstendig løst når agenten trykker på Løs-knappen (noen ganger kan dette løses automatisk med en regel som kjører i bakgrunnen).
Hvordan kan du beregne oppløsningstid?
For å beregne løsningstiden din, del den totale tiden for alle anrop med antall behandlede forespørsler.
Hvordan forbedre oppløsningstiden?
For å forbedre løsningstiden må du først og fremst sikre kundeservice av høy kvalitet. Begge agenter bør være godt forberedt på sitt arbeid og bør ha de riktige verktøyene til å hjelpe i arbeidet. Takket være LiveAgent-programvaren kan arbeidet automatiseres, agenten kan administrere alle kommunikasjonskanaler fra ett sted, og har tilgang til rapporter.
Ekspertnotat
Oppløsningstid er tiden fra kundens forespørsel til saken er fullstendig løst når agenten trykker på Løs-knappen. For å forbedre løsningstiden må man sikre kundeservice av høy kvalitet.

Billettprogramvare Dybdeundersøkelse
Verktøyet LiveAgent er et effektivt system for administrering og effektivisering av kundehenvendelser, som gir bedrifter fordeler som reduserte svartider og forbedret kundetilfredshet.