Hva er en postsløyfe?
Mail loop er en uønsket kjedereaksjon, som kan oppstå under postkommunikasjon. Årsaken til dette er automatisk bekreftelse av e-poster som er konfigurert på programvaren din. Hver gang en maskin med forhåndskonfigurert e-postsvar mottar en e-post, sender den et automatisk svar til avsenderen. Men hvis avsenderen også har denne funksjonen, opprettes en endeløs postsløyfe mellom disse to maskinene.
Frequently Asked Questions
Hva betyr en postsløyfe?
E-postsløyfe er en avsluttet sløyfe forårsaket av e-postservere, skript eller e-postklienter som genererer automatiske svar. Måten dette fungerer på er at hvis ett autosvar utløser et annet autosvar på den andre siden, opprettes en e-postløkke. Denne prosessen kan fortsette til postkassen er låst eller grensen for e-postsending er nådd.
Hvordan unngå postsløyfer?
For å unngå meldingsløkker kan du legge til passende tagger for å la systemet gjenkjenne meldingen og stoppe løkken. Dette kan også gjøres manuelt hvis noen har tilgang til boksen.
Hvorfor er e-postsløyfer skadelig for effektiviteten av selskapets kommunikasjon?
Mail sløyfer sløsing med systemressurser, spiser opp mengden e-post i organisasjonen din, og sender også feil-NDR-er eller returmeldinger til de opprinnelige avsenderne. Dette påvirker både bedriftens kommunikasjonsresultater og kan overbelaste systemet som er ansvarlig for kommunikasjon.
Ekspertnotat
En postsløyfe oppstår når to datamaskiner sender automatiske svar til hverandre i en endeløs kjede, noe som kan skape unødvendig press på systemressurser og kommunikasjonseffektivitet.

Programvaren forbedrer kundetilfredsheten ved direkte assistanse og automatisering av oppgaver. LiveAgent tilbyr en gratis helpdeskportal for teknisk support og hjelp til kunder. Mulighet for tilpasning. Prøv det i dag! Nettbasert chatte-app lar brukere sende og motta meldinger online. LiveAgent tilbyr flere kommunikasjonskanaler som chat, telefonsamtaler, videoer med mer. Prøv det i dag!
En dedikert hub med kundeportal programvare
Opprett en kundeportal og kunnskapsbase for selvbetjening. Sammenlign LiveAgent Selvbetjening pris med konkurrenter: LiveAgent $9, Crisp ubegrenset, Kustomer $89, Genesys $75, Dashly $70, Zendesk $69, Zendesk Talk $69, Zopim $69, HubSpot Service Hub $50, TeamSupport $50, Bitrix24 $49.