Hva er en programfeil?
Et avvik, svikt eller feil i et dataprogram som skaper utilsiktede resultater, kalles også en programfeil. Det skaper problemer for brukere og kunder. Programfeil kommer av feil i programmets kildekode og design eller ved en ugyldig operasjon. Programfeil kan fryse programmet eller hele systemet. Noen programfeil kan være falske, så det er viktig å få mer informasjon om feilen for å følge den opp.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hva er en programfeil?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “En programfeil, i IT, betyr en feil eller et avvik i et program eller maskinvare. Uønskede systemhendelser oppstår som følge av en programfeil. Det er alle hendelser eller resultater som ikke oppfører seg slik programmet eller systemet er designet.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvorfor bør man unngå programfeil?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ikke alle feil kan unngås. Noen ganger er det utenfor kontroll, men mange feil kan unngås. Hvorfor et dette viktig? Feil som dukker opp på systemet eller nettsiden kan gjøre at data går tapt. Selv om en enkelt feil ikke vil påvirke bedriften i stor grad, kan en større eller pågående feil påføre økonomiske tap og tap av kunder.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hvor kan man finne oversikt over kjente programfeil i LiveAgent?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “En liste over nye endringer og løste programfeil kan finnes endringsloggen på: https://dev.ladesk.com/all/. Den er verdt å følge med på for å sjekke om det er noen kjente feil.” } }] }FAQ
Hva er en programfeil?
En programfeil, i IT, betyr en feil eller et avvik i et program eller maskinvare. Uønskede systemhendelser oppstår som følge av en programfeil. Det er alle hendelser eller resultater som ikke oppfører seg slik programmet eller systemet er designet.
Hvorfor bør man unngå programfeil?
Ikke alle feil kan unngås. Noen ganger er det utenfor kontroll, men mange feil kan unngås. Hvorfor et dette viktig? Feil som dukker opp på systemet eller nettsiden kan gjøre at data går tapt. Og selv om en enkelt feil ikke vil påvirke bedriften i stor grad, kan en større eller pågående feil påføre økonomiske tap og tap av kunder.
Hvor kan man finne oversikt over kjente programfeil i LiveAgent?
En liste over nye endringer og løste programfeil kan finnes endringsloggen på: https://dev.ladesk.com/all/. Den er verdt å følge med på for å sjekke om det er noen kjente feil.
Expert note
Programfeil kan føre til økonomiske tap og tap av kunder. Sjekk LiveAgent endringsloggen for kjente feil.

Teksten omhandler et selskap kalt LiveAgent, som tilbyr programvare for kundeservice, blant annet VoIP-telefonsystemer og klagehåndteringssystem. De tilbyr også andre tjenester som klientportalprogramvare og programvare for e-post behandling. Teksten oppfordrer også til å bli partner med LiveAgent og å følge med på nyhetsbrev om oppdateringer og rabatter. En demo kan også avtales. Til slutt nevnes at LiveAgent benytter cookies på sine nettsider.
Kontaktsenterprogramvare øker effektiviteten til kundeserviceteamet ved å forenkle og forbedre kommunikasjonen med kunder. LiveAgent tilbyr flerkanalsløsninger for helpdesk og støtter telefonsamtaler, postbokser, chatter og sosiale medier. Nødvendig programvare bør ha funksjoner som automatisk anropsdistributør, multi-level IVR og tilpassede tilkoblingskøer. LiveAgent tilbyr også synkronisering med CRM og andre forretningsverktøy. Programvare for overvåking av telefonsenter og chat er også tilgjengelig.
Teksten beskriver forskjellige verktøy som kan brukes for å kommunisere med kunder og styrke relasjoner. Disse verktøyene inkluderer chat, e-post, sosiale medier, telefonstøtte og CRM-programvare. Det nevnes også en kunnskapsbaseprogramvare som kan brukes til å utveksle nøkkelinformasjon. Teksten oppgir også informasjon om LiveAgent-programvaren, som tilbyr verktøy for kundeservice, selvbetjening og klagehåndtering. Det gis kontaktinformasjon for å avtale en demo. Teksten er kanskje fra firmaets nettsted.
Programvare for overvåking av telefonsenter lar bedrifter overvåke samtaler og forbedre kundeservicen. Veiledere kan lytte til samtaler og tilby opplæring til agenter. LiveAgent tilbyr også skybasert kundesenterprogramvare med samtaleovervåking. Administratorer og personer med roller som har rettigheter har tilgang til dette verktøyet. Gjennomsnittskostnaden er $50 per bruker per måned, men LiveAgent har en billigere løsning på $39 per bruker per måned.