Hva er cold calling-programvare?
Cold calling-programvare er en plattform bygget for å gjøre det enklere å ringe de kundene som ikke har noen tidligere interaksjon med en selger. Et annet navn på programvare for kalderinger er dialer og salgsengasjementplattform. Definisjonen av programvare for kalde ringer plasserer den i kategorien automatiserte system fordi den kan automatisere samtaler og spare massevis av tid for selgerne dine.
Den banebrytende programvaren for kalde anrop integreres sømløst med administrasjonen av kunderelasjoner, CRM. Med umiddelbar tilgang til kundedetaljer vil verktøyet hjelpe deg med å øke effektiviteten og gjøre arbeidet mer praktisk for selgere. Over tid har programvareløsninger for kalde ringer blitt mer robuste, noe som gjør det mulig for bedrifter å bruke dem til kundestøtte også.
Programvare for kalde anrop automatiserer ikke bare samtaler, men kommer med noen nyttige tilleggsfordeler. Du kan for eksempel bruke den til å gjennomgå samtalestatistikk på forespørsel.
Hvordan fungerer cold calling-programvare?
Cold calling-programvare har en intrikat design, men det er ikke så vanskelig å forstå hvordan det fungerer. Først av alt bør du forstå at den utnytter VoIP og telefoniteknologier for å aktivere agenter for å foreta faktiske anrop. Agentene trenger ikke å skrive inn prospektdetaljer manuelt.

Cold calling-programvare støtter integrasjon med CRM, og introduserer agentanropsfunksjoner til CRM-dashbordet. Selv om det er nyttig for utgående samtaler, kan det også bidra til å strømlinjeforme innkommende samtaler. Cold calling-programvaren hjelper deg også med å sortere alle typer samtaler.
Selgere kan se hvilken type samtale prospektet eller kundeemnet er kvalifisert for. Når det gjelder typer samtaler, inkluderer det både kalde samtaler og oppfølgingssamtaler. Slik lar ett verktøy teamet ditt administrere potensielle kunder og ringe fra ett dashbord.
De beste cold calling-programvareplattformene er i stand til å levere mer funksjonalitet og fungere bedre. Du kan for eksempel sette opp forskjellige kampanjer for kalde anrop og overvåke dem i sanntid. Analytics og rapportering hjelper deg også med å vurdere omfanget av cold calling-suksess og hva du kan gjøre for å forbedre den.
Hva er fordelene med å bruke cold calling-programvare?
En av hovedfordelene med å bruke programvare for coldcalling er å ha dette ultrapålitelige, enkeltautomatiserte ringeverktøyet. Uten nedetid og minimal onboarding vil selgerne dine kunne oppnå enestående resultater.
Cold calling programvare hjelper deg også å ha ett sted for hele kommunikasjonen. Se for deg at alle dine salgsagenter, ledere og til og med markedsføringsteamet kan kommunisere via én plattform – et sted hvor du kan ha et salgsmøte med all data som er tilgjengelig for deg.

Den neste fordelen i kø er økt produktivitet. Cold calling-programvare automatiserer tidkrevende og repeterende oppgaver og gjør salgsprosessen mer effektiv. Med andre ord, det forbedrer salgseffektiviteten og tar produktiviteten til et helt nytt nivå. De automatiske datasynkroniseringene mellom oppringingsprogramvare og CRM fjerner den kjedelige copy-paste fra arbeidsflyten.
Konsekvent meldingsutveksling er også noe programvare for kalderinger har å tilby deg. Med funksjoner for analyse, overvåking og kaldt opptak vil du kunne analysere samtaler og få umiddelbar innsikt i salgsaktivitet.
Hva er de mest populære funksjonene i programvaren for coldcalling?
Selv om programvareverktøy for kalde ringer har en rekke funksjoner, fremstår noen som mer populære enn andre. La oss starte med en av de viktigste, om ikke DEN viktigste funksjonen for samtaleprogramvare – CRM-integrasjon. Integrering av CRM med cold calling-programvare er viktig fordi:
- Du kan automatisere samtaler og aktivere automatisk datasynkronisering mellom plattformer;
- Du kan prioritere dagens salgssamtaler med data fra CRM-en din;
- Du kan få tilgang til den komplette listen over kontakter, kontakthistorikk, kontaktpriser og kontaktoppføringer;
- Du kan automatisk spore og logge salgsanrop i CRM-en din;
- Det kan hjelpe deg med å bygge informative kundeprofiler og en liste over potensielle kunder.
For ikke å nevne at med CRM og cold calling-programvare kan du også aktivere kundereisesporing.
Progressiv oppringing er et must fordi det automatiserer hele det utgående kundesenteret. Agenter trenger ikke å slå numre manuelt da systemet gjør det på autopilot. Justerbare oppringingsmoduser er et utmerket tillegg siden hver virksomhet er forskjellig, og det er flott å ha muligheten til å sette opp din egen oppringer.
Den kalde e-postfunksjonen er neste. Det er mer praktisk å sende e-post fra ett dashbord i stedet for å måtte gå mellom et par apper. Denne funksjonen lar deg bruke e-postmaler og automatisk legge til e-postsignaturer for økt effektivitet.
Distribusjonsfunksjonen er også et populært valg, spesielt hvis du planlegger å bruke programvaren for utgående samtaler også.
Fungerer kaldoppringingsprogramvare for telefonkontakter?
Ja det gjør det. Du investerer i forretningsprogramvare, og det er logisk å se etter den mest allsidige løsningen. Jo færre apper i teknologistabelen, desto lettere blir det å administrere. Noe av det beste med programvare for kalderinger er at den også fungerer for telefonkontakter.
Når du kjøper programvare med cold calling, sørg for at plattformen leveres med telefoniteknologi eller VoIP. Disse to teknologiene vil hjelpe deg med å ringe og snakke med potensielle kunder fra ett dashbord.
Må vi ha en CRM-integrasjon for ringeprogramvaren?
Det avhenger av forretningsmålene dine og hvordan du ønsker å ta vare på samtaler i fremtiden. Bedrifter på tvers av bransjer bruker CRM som et verktøy for håndtering av potensielle kunder. Det er her kontaktinformasjonen din lagres, inkludert hver kundes historie.

Cold calling-programvare med CRM-integrasjon kan hjelpe deg med å drive en effektiv drift. Du kan for eksempel ringe direkte fra CRM-verktøyet ditt. Det vil også gjøre det enklere å holde all kundeinteraksjonshistorikk med merkevaren din på ett sted. Du vil kunne ta informerte beslutninger og drive en bedre drift.
Create a call center software that fits your needs
LiveAgent, the omnichannel cloud-based call center software, is all you’ll ever need to provide reliable and personalized service to your customers.
Frequently asked questions
Hva er cold calling-programvare?
Cold calling-programvare er et automatisert system bygget for å hjelpe selgere med å utmerke seg med cold calling. Cold calling-programvare leveres med mange funksjoner som er ansvarlige for unik funksjonalitet. Den kan for eksempel integreres i CRM, gi innsiktsfulle rapporter og ringe kontakter automatisk for selgere.
Hvordan fungerer cold calling-programvare?
Cold calling-programvare fungerer takket være banebrytende teknologi. I kjernen har vi telefoni- og VoIP-teknologier. Ytterligere programvaremoduler muliggjør integrasjon med eksterne verktøy som CRM og kraftige analyser og rapportering. Kombinert gjør disse funksjonene det mulig for selgere sømløst å ringe, chatte med kolleger i teamet og fange flere potensielle kunder.
Hva er fordelene med å bruke cold calling-programvare?
De mest bemerkelsesverdige fordelene med å bruke programvare for cold calling er økt effektivitet og produktivitet og forbedret kommunikasjon. I tillegg, med analyser og overvåking, vil du også være i stand til å fange opp flere potensielle kunder og gjøre KPI over hele linja mer konsistent.
Hva er de mest populære funksjonene i programvaren for kalderinger?
Hver kaldoppringingsprogramvare er unik, og den kommer med en rekke funksjoner. Over tid dukket noen funksjoner opp som de mest populære. Disse funksjonene inkluderer CRM-integrasjon, progressiv oppringing, justerbare oppringingsmoduser, automatiske kalde e-poster og distribusjonsfunksjoner.
Fungerer kaldoppringingsprogramvare for telefonkontakter?
Cold calling-programvare utnytter telefoni- og VoIP-teknologier for å fungere for telefonkontakter også. Sørg for at programvaren du vurderer å investere i har disse to teknologiene.
Må vi ha en CRM-integrasjon for å ringe programvare?
Det er bedre å ha en CRM-integrasjon for oppringingsprogramvare fordi den hjelper deg å strømlinjeforme og automatisere så mange prosesser som sporing av kundereiser, automatisk oppringing, automatisk salgssporing og -logging og prioritering av kalde anrop.
Ekspertnotat
<p>Programvare for kalde anrop er avgjørende for å effektivisere kommunikasjonen med kunder og forbedre kundetilfredsheten.</p>
