Hva er en kundekontaktprogramvare?
Kundekontaktprogramvare er et program som øker effektiviteten til et kontaktsenter. Brukere kan sette opp noen regler for å organisere rutekontakter til kunderepresentanter. Helpdesk-programvare kan også være en nettbasert, tilgjengelig via nettleseren. Det er enkelt å bruke og sikkert, fordi all data er lagret på serveren.
Noen programvare lar brukere lage en kundeportal som støtter klienter når agenter er frakoblet. Kunder kan lese kunnskapsbaseartikler, fora og der kan de finne en løsning på problemene deres selv.
Frequently Asked Questions
Hva er kundekontaktprogramvare?
Kundekontaktprogramvare er et system som forbedrer kvaliteten på kundeservicen og effektiviteten til kontaktsenteret. Takket være dette kan kunden enkelt kontakte kundeservice når han trenger det, og på den annen side gjør det det enklere for kundeserviceagenten å håndtere flere kommunikasjonskanaler.
Hva er de viktigste funksjonene i kundekontaktprogramvaren?
Den viktigste funksjonen i kundekontaktprogramvaren er muligheten til å håndtere flere kanaler (telefonsamtaler, sosiale medier, chatter, e-poster) fra ett sted på nettet. Det er også ekstremt viktig å lage regler og administrere kontakter. En annen funksjon er at kundeservice kan finne og lagre kundenes data på ett sted sikkert.
Hva er typene kundekontaktprogramvare?
Det finnes 6 grunnleggende typer kundestøtteprogramvare. Den første er delt innboks og støtteprogramvare. Vanligvis kan flere personer logge seg på én konto der. Det andre eksemplet er servicedesk-programvaren. Brukes vanligvis i IT-tjenesteadministrasjonsfunksjoner. En annen er meldings- og chat-systemet. Som et resultat er samtaler med klienten teknisk enkle for begge parter. Neste opp er telefonstøtteverktøyet. Det er den mest tradisjonelle kanalen for kommunikasjon med klienten. Det femte systemet er CRM, det vil si programvare for kundehåndtering. Systemet er laget for å styrke relasjoner. Og den siste er kunnskapsbaseprogramvaren som tillater utveksling av nøkkelinformasjon.