Programvare for sporing av innringere

Hva er programvare for oppringersporing?

Denne programvaren samler inn og registrerer forskjellig informasjon fra innkommende anrop. Ved å analysere disse dataene kan markedsførere utvikle svært målrettede markedsføringstaktikker. Ved å bruke denne programvaren kan du finne ut hva samtalen handlet om, hvordan den som ringte fikk nummeret ditt og utfallet av samtalen.

Å bruke programvare for oppringersporing hjelper bedrifter med å koble sammen online og offline markedsføringstiltak. Data innhentet gjennom denne metoden kan brukes i søkemotoroptimalisering (SEO), ulike markedsføringskampanjer, sosiale medier , eller offline annonsekampanjer, så vel som i fremtidige telefonsamtaler.

Hvordan fungerer programvare for oppringersporing?

Sporingsprogramvaren tildeler enten et lokalt eller et gratisnummer til en bedriftstelefonlinje. Når neste samtale skjer, dirigerer den innringere til den tilordnede telefonlinjen. Du kan bestemme hvor du vil sende samtalene: markedsavdelingen, salgsteamet eller til og med mobiltelefonen din. Videre kan du bestemme hvilken markedsføringskampanje du knytter telefonnummeret ditt til. Dette hjelper med senere samtaleanalyse. Er anropet knyttet til nyhetsbrevet du har sendt? Eller kommer det fra nettstedets landingsside?

Når du har alt dette oppsettet, vil oppringersporingsprogramvaren samle inn data for å gi ytterligere innringerinnsikt.

Data du kan samle inn inkluderer:

Unlimited call recordings in LiveAgent's call center software

Hvordan kan oppringersporing hjelpe med markedsføringsbeslutningene mine?

Løsningen for sporingssporing lar markedsføringsteamet ditt analysere telefonsamtaler. Dataene de kan samle inn hjelper dem med å skape en bedre oppringeropplevelse for kundene. Avansert samtalesporing sikrer at markedsførere kan bruke sanntidsrapportering for å optimalisere betalte søk og andre digitale markedsføringsstrategier. Den gir også ytterligere data for måling av markedsførings-ROI og øker ROAS.

Videre kan du legge til all informasjon fortløpende til innringerprofilene, slik at du har alle detaljene på ett sted for hver samtalekanal. Derfor vil ikke bare teamet ditt ha mye mindre problemer med å finne dataene de trenger, men også deres markedsføringseffektivitet vil bli forbedret.

Hvordan kan oppringersporing hjelpe med markedsføringsbeslutningene mine? - App - Uploads - 2021 - 09 - Research 8 Illu.svg

Hva er fordelene med å bruke programvare for oppringersporing for bedriften din?

Å analysere dataene du samler hjelper enormt med å forstå ytelsen til markedsføringskampanjene dine. Å ha innsikt i alle aspektene ved markedsføringstiltakene dine kan føre til høyere konverteringsfrekvenser og øke inntektene for virksomheten din.

Skybasert programvare for samtalesporing lar markedsførere studere kundenes reiser og knytte dem til spesifikke kampanjer. Google Adwords lar deg lage svært målrettet innhold og annonser basert på disse funnene. Dette lar deg redusere kostnaden per klikk (CPC) og kostnaden per annonse (CPA).

I tillegg, ved å vite hvilke kanaler som fungerer best for virksomheten din, kan markedsførere og agenter fokusere mer på å konvertere potensielle kunder til betalende kunder samt spore konverteringer. Ved å ha detaljert kunnskap om samtalene med kundene dine kan du også gi best mulig kundeservice.

Hva er typene oppringersporingsprogramvare?

Det finnes fire typer programvare for oppringersporing.

1. Tilbakeringingsfunksjon

Det er en internettbasert løsning. Et selskap lager en annonse som ber prospektet om å oppgi telefonnummeret sitt. Tilbakeringingsprogramvaren samler inn denne informasjonen slik at salgsrepresentantene kan kontakte personen.

customer service automated callback

2. Sporing av anropsnummer

Dette sporingssystemet gir bedrifter flere numre for å spore markedsføringstiltak både online og offline. Dette hjelper markedsførere med å finne ut hvilke kanaler som tiltrekker seg flest potensielle kunder.

3. Dynamisk samtalesporing

Denne programvaren gjør det mulig å programmere nettsteder for å bytte telefonnumre for forskjellige brukere hver gang siden lastes inn. Disse tallene vises til potensielle kundeemner basert på forhåndsdefinerte kriterier.

Det finnes to typer dynamisk samtalesporing:

  • kanalbasert sporing – Denne programvaren samler inn informasjon om potensielle kunder basert på kanalen de fant bedriften din gjennom. Velkjente eksempler på dette systemet er Google AdWords og Bing Ads.
  • unikk øktsporing – Dette systemet samler inn informasjon om en potensiell økt over tid. Den tildeler et unikt nummer til hver økt, og på denne måten kan den finne ut hvor nøyaktig var leadet på nettstedet ditt da de ringte.

4. Statisk nummersporing

Det brukes vanligvis i offline samtalesporing. Selskapet oppgir et annet nummer for hver markedsføringskanal – nyhetsbrev, annonse på TV, reklametavle osv.

Choose the right domain name graphic

Hva bør du se etter når du velger en programvareleverandør for oppringersporing?

Ulike tilbydere har ulike alternativer å velge mellom. Det hjelper hvis du gjør research for å finne hvilken sporingsleverandør som passer bedriftens behov mest. Finn ut hvor mye de tar for en bruker per måned, og om de har et ubegrenset brukeralternativ.

Les brukeranmeldelser på nettet og kryssreferanser dem med andre kilder. Vurder hvilke aspekter av anmeldelsene som gjelder for virksomheten din, og konsentrer deg om å finne ut mer om disse.

Improve your customer service

LiveAgent gives you possibility to choose from plenty of useful features and integrations which will make your business thrive. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Hva er programvare for oppringersporing?

Dette systemet registrerer også innkommende samtaler for senere analyse og konverteringssporing. Programvare for sporing av innringer henter informasjon om den geografiske plasseringen til den som ringer, deres telefonnummer osv. Å bruke denne programvaren hjelper markedsførere å koble sammen deres online og offline markedsføringstiltak.

Hvordan fungerer programvare for oppringersporing?

Programvaren for oppringersporing tildeler et nummer til en bedriftstelefonlinje. Når lederen ringer, ruter systemet samtalen til den tilordnede telefonlinjen. Du kan angi hvor du vil sende anropene: markedsavdeling, salgsteam osv.

Hva er fordelene med å bruke en oppringersporingsprogramvare for bedriften din?

Å kunne analysere data innhentet gjennom sporingsfunksjonene gjør det mulig for markedsførere å matche leads til markedsføringskampanjene. Dette hjelper dem å forstå markedsførings-ROI for hver kanal og sette budsjettet deretter. Å forstå data som denne sporingsprogramvaren gir, gjør det også mulig for markedsførere å konsentrere seg om å forbedre markedsføringsbudskapene og lage svært målrettede kampanjer. Det hjelper også kundestøtteteam med å gi den beste servicen og øke kundetilfredshetsnivået. Å ha sanntidsinnsikt gjør at de kan håndtere innkommende telefonsamtaler effektivt gjennom hele kundereisen.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo