Hva er samtalemaskering?
Samtalemaskering, også kjent som nummermaskering, er en voice over internet protocol (VoIP)-funksjon som skjuler identiteten under telefonsamtaler.
Når du bruker denne løsningen opprettes et midlertidig telefonnummer for enten en eller begge parter. Den lar deg bruke ditt private telefonnummer eller et virtuelt telefonnummer uten frykt for et brudd på personvernet. Ved å bruke det maskerte telefonnummeret kan du skjule det faktiske telefonnummeret ditt og i samme åndedrag gi en sikker samtaleopplevelse til både agentene dine og kundene.
Forbedret brukerpersonvern er i forkant av sinnet når man diskuterer samtalemaskering. Du kan bruke denne funksjonen i et kundesenter for å holde oppringerens identitet anonym og sikre kundenes personvern.
La oss ta en titt på noen av fordelene samtalemaskering kan gi bedriften din.
- Økt respons på anrop – Mange har mistillit til mistenkelige oppringer-ID-er. Med samtalemaskeringsfunksjonen mottar kunder innkommende anrop med lokale numre som de er mer kjent med. Dette gjør dem trygge og øker sjansen for at de tar opp og hører hva representantene dine har å si.
- Forbedret kundepersonvern – Både kunder og bedrifter er med rette klar over datalekkasjer. Samtalemaskering bidrar til å holde din private kommunikasjon sikker og beskyttet. Dette kan ikke bare berolige dine og kundens sinn, men sikrer også overholdelse av retningslinjene for identitetsvern som bedriften din har på plass.
- Økt kundeengasjement – Mange kunder føler seg ikke komfortable med å dele sine personlige kontaktdetaljer. Ved å bruke funksjonen for maskerte nummer kan du få kundenes tillit slik at de ikke bare gir deg det personlige telefonnummeret sitt, men sannsynligvis også vil samhandle med merkevaren din ytterligere.
- Lavere kommunikasjonskostnader – Det er mye billigere å bruke samtalemaskering enn å kjøpe lokale telefonnumre eller opprette helt nye kontaktsentre a>.
- Bedre samtaleadministrasjon – Mens du holder de fleste av bedriftsnumrene dine private, kan du gi ut det demaskerte telefonnummeret ditt til visse personer. Dette kan hjelpe deg med å administrere samtalene dine bedre og sørge for at du bare kan nås av personene du har valgt.
- Sentralisert forretningskommunikasjon – Samtalemaskering sikrer at all sikker kommunikasjon mellom virksomheten og kundene håndteres på én plattform.
- Dataanalyse – Samtalemaskeringsfunksjonen gir innsikt i sanntid i mange aspekter ved et kundesenter som agentytelse, kvalitet på interaksjoner , og kundeinnsikt. Du kan deretter studere disse dataene og optimalisere prosessene dine for å gi den beste kundeopplevelsen.

Would you like to make better calls?
Start your 14-day trial for free and set up your own virtual call center with LiveAgent
Frequently asked questions
Hva er fordelene med maskering av telefonnummer?
Anonym kommunikasjon via anropsmaskering tilbyr et bredt spekter av fordeler, inkludert beskyttelse av personlige telefonnummer under forretningssamtaler og i meldingstjenester, økt kunderespons og engasjement, bedre fokus på kundenes personvern, kostnadsbesparelser, bedre samtalehåndtering og generelt bedre beskyttelse av individuelle brukere .
Hvordan sette opp samtalemaskering?
Det avhenger av kundesenterprogramvaren og telefontjenesteleverandøren du jobber med. Ulike leverandører av forretningstelefoner har forskjellige oppsettsprosedyrer. I de fleste tilfeller bør du imidlertid kunne sette opp og konfigurere den i standardinnstillingspanelet. Hvor mye du kan konfigurere denne VoIP-funksjonen avhenger av kundesenterløsningen og VoIP-leverandøren du bruker.
Hvem bruker samtalemaskering?
Samtalemaskering brukes i mange globale virksomheter som har tilstedeværelse i flere land. Andre bransjer som finner telefonmaskering verdifull, er de som jobber med store mengder kundedata som finans, helsepersonell, reise- og leveringstjenester, men også kontaktsentre, online markedsplasser og e-handelsplattformer.