Hva er SLA?
SLA er et akronym for Service Level Agreement.
Et selskap kan definere retningslinjer for servicenivåavtaler slik at brukerne deres bedre kan overvåke ytelsen på tjenestenivået og oppfylle et selskaps servicenivåmål. Service Level Agreements, eller SLAer, avtales vanligvis mellom bedrifter og deres bedriftskunder.
SLA definerer vanligvis tiden når en billett må besvares eller løses fullstendig. Hvis selskapet ikke overholder SLA-retningslinjene, oppstår SLA-brudd. Ofte må de gjennomgå straffer knyttet til SLA-brudd, fordi mange selskaper, spesielt store bedrifter og bedrifter, har sine servicenivåavtaler skriftlige.
SLA-er i LiveAgent fungerer som en kombinasjon av SLA-nivåer og SLA-regler.
Frequently Asked Questions
Hva står SLA for?
SLA, eller tjenestenivåavtalen, definerer tjenestenivået som forventes fra leverandøren. Den definerer indikatorene som tjenesten måles etter. Det omfatter også utbedringstiltak eller straff ved manglende oppnåelse av avtalt tjenestenivå. Dette er et av hovedelementene i kontrakten.
Hva er rollen til SLA?
SLA samler informasjon om alle tjenester og forventet pålitelighet i ett dokument. Den definerer beregninger, ansvar og forventninger. SLA er utformet for å beskytte begge parter i kontrakten. Den bør tilpasses virksomhetens mål og aktiviteter.
Kan du angi en SLA i LiveAgent?
I LiveAgent kan du angi SLA. Du må gå til Konfigurasjon, velg deretter Automatisering-delen, klikk SLA og Opprett nivå. Deretter, etter riktig innstilling, lagre og lukk.
Ekspertnotat
<p>SLA står for Service Level Agreement og er en avtale mellom selskaper og kunder som definerer servicenivået og tiden for å løse billetter. SLA-brudd kan føre til straffer.</p>
