Hva er definisjonen på personliggjøring?
Å tilpasse er å bruke individuelle krav. I kundeservicekonteksten refererer personalisering til individualiseringen av kundeopplevelsen. Begrepet refererer til noe individuelt, særegent og unikt. Sikkert, en personlig opplevelse er et resultat av unik oppmerksomhet.
Generell og teknisk term
I kundeopplevelsesadministrasjon og i dagligdagse språk brukes “tilpasse”, “tilpasse” og “individualisere” alle om hverandre. Innen digital teknologi er det imidlertid forskjellige prosesser bak dem. De er forskjellige i kompleksitet.
Begrepet personalisering, teknisk sett, refererer til en implisitt prosess som bruker intrikat automatisering av algoritmer, som samler data i bakgrunnen og analyserer nettadferd med et langsiktig digitalt mål om å bli bedre på prediksjon. Anonymt innsamlet data om brukeratferd kan brukes i prediktiv personalisering.
Tilpasset personlig tilpasning
Algoritmer er imidlertid bare et sett med veldefinerte instruksjoner. Alternativt kan du stille inn dine spesialtilpassede instruksjoner for å oppnå en enda mer presis effekt tilpasset dine behov. Adaptiv tilpasning er en form for personalisering av produktet eller tjenesten for kunden din, siden viktigheten av positiv kundeopplevelse ikke kan understrekes nok i vår tidsalder med personalisering.
I et overmettet marked er konkurransen om kundenes oppmerksomhet hard. Derfor er den eneste måten å holde seg i forkant på å gi tilpasset personlig støtte. Dette kan gjøres effektivt med kundeserviceprogramvare.
Personalisering i kundeservice
Kundeserviceteamet ditt består naturligvis av personer som er forskjellige i ferdigheter og driv. For å la dem gjøre det de presterer og trives best med, bør du ha en oversikt over hvordan kunden serviceteamet gjør og tildeler dem oppgaver deretter. Slik sikrer du at kunden får oppmerksomhet fra motiverte og kunnskapsrike medarbeidere. Kundeservicerepresentanter setter pris på når de får instruksjoner og verktøy for å gi kundebehandlingen de forventes å gi . Dette er også personalisering i aksjon, med en positiv innvirkning på ulike nivåer.
Innen kundeservice har skreddersydd kundeinteraksjon uten tvil en positiv innvirkning fordi kundeadferd påvirkes positivt av god service. Kunder setter pris på når tiden deres blir verdsatt og henvendelsen deres ivaretas med hurtighet og dyktighet. Akkurat som kundestøtteteam setter pris på når arbeidet deres blir verdsatt og de kan fokusere på det de kan best.
Improve the quality of your customer service with personalization
Save the time and effort of your customer support.
Frequently asked questions
Hva er nytten med personalisering?
For å forbedre kundeopplevelsen. For å spare tid og krefter for kunden og kundestøtterepresentantene ved å gjøre kundereisen smidigere og mer tilfredsstillende.
Hva er fordelene med et personlig tilbud?
Det er mer sannsynlig at mer presis målretting resulterer i et positivt resultat. Kundene føler seg verdsatt og kundestøttetjenesten sparer tid og krefter.
Expert note
Tilpassing er å bruke individuelle krav for å skape en unik og særegen opplevelse for kundene dine i kundeservicekonteksten. Dette kan effektivt gjøres med kundeserviceprogramvare.

Kundeserviceadministrasjon er prosessen med å administrere alle aspekter knyttet til kundeservice. CRM er en kundedrevet ledelse som eliminerer uetisk oppførsel overfor kunder. Det er mulig å automatisere kundeserviceadministrasjon med forslag på markedet som støtter automatisering. Å forbedre kundeserviceadministrasjonen inkluderer å lytte til agenter og kunder for bedre ledelse.
En rekvirent er en person som oppretter en kundestøttebillett via en hvilken som helst kanal. Billettbehandlerne kan se om rekvirenten har opprettet tidligere billetter angående identiske problemer og hvor fornøyd de var med behandlingen. Søkeren har samme rettigheter som en kunde som kontakter kundeservice og kan gjøre det via ulike kommunikasjonskanaler. Søkerens detaljer kan bli funnet ved siden av navnet i liveticket-panelet, inkludering av tidligere kontakter med kundeservice og hvor sosialt innflytelsesrik han/hun er.
En effektiv kundeengasjementmodell hjelper bedrifter med å administrere kundeforhold gjennom hele kundereisen, forbedre kundebevaring og sikre forretningssuksess på lang sikt. Valg av engasjementsmodell avhenger av typen produkter og tjenester som tilbys, og bedrifter må vurdere om inntektene generert fra kundene vil rettferdiggjøre kostnadene. High-touch-modeller passer bedre for høykostnadsprodukter, mens low-touch-modeller passer bedre for billigere og mindre komplekse løsninger.
Bedrifter tilpasser produktene sine for å tilby individuell omsorg og oppmerksomhet til kundene. Dette krever en skreddersydd tilnærming. Du kan tilpasse din virksomhet ved å tilpasse produktet eller tjenesten til et målrettet publikum, geografisk plassering eller demografiske kriterier. Bedrifter kan også tilby kundene spesifikke valg å gjøre. LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare og mer. Kontakt oss for en demo eller for å motta nyhetsbrevet vårt.