Hva er en kundeserviceveileder?
Kundeserviceveiledere er det personellet som delegerer oppgaver og overvåker agentenes arbeid. De er også ansvarlige for opplæring og ansettelse av agentene og sørger for at menneskene som kommer inn i selskapet blir en ressurs for det.
En kundeserviceveileder må sørge for at kundeservicen som tilbys er opp til merket og ikke mangler noen vesentlige behov som kunden måtte trenge. Han må sørge for at kunden ikke blir skuffet etter å ha kontaktet kundeserviceagenten. Kunden skal være fornøyd, og det må veileder sørge for.
Frequently Asked Questions
Hvem er veileder for kundeservice?
Customer Service Supervisor er en person som er ansvarlig for å overvåke kundeservice og dens effektive funksjon. Kan være ansvarlig for tilsyn av servicerepresentanter eller hele teamet. En viktig rolle for kundeservicelederen er også å lage regler og prosedyrer for kundeservice.
Hvilke ferdigheter bør veileder for kundeservice ha?
Customer Service Supervisor bør ha flere viktige ferdigheter - både myke og harde. Skal kunne bruke kommunikasjonsmidler med ulike personer. Han bør også være tålmodig og empatisk, takket være at han kan føle huden til både klienten og den ansatte. Han bør også vise diplomatiske ferdigheter som vil hjelpe med problemløsning, samt tekniske ferdigheter. Det er også ekstremt viktig for ham å ha omfattende kunnskap om produktene og tjenestene som tilbys av en gitt organisasjon.
Kan du legge til kundeserviceveileder i LiveAgent?
Du kan ikke legge til Customer Service Supervisor-rollen i LiveAgent, men du kan gi personen med denne rollen en viktigere rolle i systemet (som administrator eller eier). Takket være dette vil han ha bred tilgang til dataene til individuelle agenter, klienter og relevante rapporter.
Ekspertnotat
Veileder for kundeservice er ansvarlig for å overvåke kundeservice og sørge for at agentene er opplært og effektive i å håndtere kundehenvendelser på en måte som gir kundetilfredshet.

LiveAgent er et programvareselskap som tilbyr løsninger for kundeservice og tilknyttede tjenester som VoIP-telefonsystemer, selvbetjent programvare og programvare for innkommende kundesenter. De tilbyr også klagehåndteringssystemer, klientportalprogramvare og programvare for e-post behandling. Selskapet tilbyr også webinarer og en skrivetest for å lære mer om deres produkter og tjenester. De tilbyr også en kostnadskalkulator for å hjelpe kundene med å finne den beste løsningen for deres behov. Kunden kan kontakte selskapet gjennom ulike sosiale medier eller abonnere på deres nyhetsbrev. LiveAgent tilbyr demoer og en-mot-en samtaler for sine kunder.