Hva er en kundeserviceveileder?
Kundeserviceveiledere er det personellet som delegerer oppgaver og overvåker agentenes arbeid. De er også ansvarlige for opplæring og ansettelse av agentene og sørger for at menneskene som kommer inn i selskapet blir en ressurs for det.
En kundeserviceveileder må sørge for at kundeservicen som tilbys er opp til merket og ikke mangler noen vesentlige behov som kunden måtte trenge. Han må sørge for at kunden ikke blir skuffet etter å ha kontaktet kundeserviceagenten. Kunden skal være fornøyd, og det må veileder sørge for.
Frequently asked questions
Hvem er veileder for kundeservice?
Customer Service Supervisor er en person som er ansvarlig for å overvåke kundeservice og dens effektive funksjon. Kan være ansvarlig for tilsyn av servicerepresentanter eller hele teamet. En viktig rolle for kundeservicelederen er også å lage regler og prosedyrer for kundeservice.
Hvilke ferdigheter bør veileder for kundeservice ha?
Customer Service Supervisor bør ha flere viktige ferdigheter - både myke og harde. Skal kunne bruke kommunikasjonsmidler med ulike personer. Han bør også være tålmodig og empatisk, takket være at han kan føle huden til både klienten og den ansatte. Han bør også vise diplomatiske ferdigheter som vil hjelpe med problemløsning, samt tekniske ferdigheter. Det er også ekstremt viktig for ham å ha omfattende kunnskap om produktene og tjenestene som tilbys av en gitt organisasjon.
Kan du legge til kundeserviceveileder i LiveAgent?
Du kan ikke legge til Customer Service Supervisor-rollen i LiveAgent, men du kan gi personen med denne rollen en viktigere rolle i systemet (som administrator eller eier). Takket være dette vil han ha bred tilgang til dataene til individuelle agenter, klienter og relevante rapporter.
Expert note
Veileder for kundeservice er ansvarlig for å overvåke kundeservice og sørge for at agentene er opplært og effektive i å håndtere kundehenvendelser på en måte som gir kundetilfredshet.

Å trene kundeserviceferdigheter er viktig, og det er mulig å hente kunnskap fra kunder og samarbeidspartnere. Det er også viktig å trene ferdigheter som vennlighet, tålmodighet og kommunikasjonsspråk. LiveAgent tilbyr programvare for kundeservice, selvbetjening og klagebehandling. Abonnér på deres nyhetsbrev for å holde deg oppdatert på deres oppdateringer og rabatter.
Kundeserviceundersøkelser kan hjelpe bedrifter med å forstå hvordan kunder opplever deres merkevare, produkter og tjenester. Det finnes fire hovedtyper undersøkelser, inkludert Customer Satisfaction Index (CSAT) og Net Promoter Score. Kundeserviceundersøkelser kan distribueres via e-post, nyhetsbrev, chat eller sosiale medier. Valg av distribusjonskanal krever spesifikk analyse.