VoIP-oppringer

Hva er en VoIP-oppringer?

En VoIP-oppringer er en oppringingsprogramvare som bruker VoIP (Voice over Internet Protocol) for å foreta utgående taleanrop. I stedet for å bruke tradisjonell telefontjeneste, bruker VoIP-oppringere Internett-tilkoblingen og en VoIP-tjenesteleverandør som eliminerer behovet for en telefonlinje eller til og med en mobiltelefon. Agenter kan i utgangspunktet bruke nettleseren og et hodesett til å foreta rimelige utgående VoIP-anrop til alle destinasjoner så lenge de har en stabil Internett-tilkobling.

I motsetning til innkommende kundesentre der agenter stort sett håndterer innkommende samtaler, bruker dagens utgående kundesentre aktivt VoIP-oppringere. De gjør det mulig for agenter å automatisere telefonoppringingsprosessen og enkelt foreta utgående masseanrop for å få kontakt med potensielle kunder. VoIP-oppringere kan effektivt brukes av salgsteam for å foreta store mengder salgsanrop uten å måtte ringe numre manuelt, samt kundeserviceteam for proaktiv kundestøtte.

Selv om VoIP-baserte anrop vanligvis anses som like pålitelige som tradisjonelle taleanropsteknologier, kan internettforbindelsens kvalitet og hastighet faktisk påvirke kvaliteten på samtalene når du bruker VoIP-oppringere.

Det er flere typer VoIP-oppringere som er forskjellige på måten de fungerer på:

Prediktive oppringere: Disse typer VoIP-oppringere brukes hovedsakelig til utgående masseanrop, for eksempel i telemarketing, markedsundersøkelser, kundeserviceoppfølging og inkasso. Den prediktive oppringingsprosessen innebærer å ringe flere numre samtidig basert på antatt agenttilgjengelighet mens du hopper over frakoblede numre, opptattsignaler og talepost.

Power dialers: Power dialers (også kjent som hurtigoppringere) ringer ett nummer per agent og sikrer at en samtale startes bare når en agent er klar til å snakke. I tilfelle et nummer er opptatt, frakoblet eller uten tilsyn, flyttes det umiddelbart til det neste fra en kontaktliste.

Forhåndsvisning av oppringere: Forhåndsvisningsoppringere gjør det mulig for agenter å se detaljerte kontaktprofiler, inkludert historikk for tidligere interaksjoner, slik at de kan gjennomgå informasjonen og bestemme om de skal starte anropet eller hoppe over det. Det gir mulighet for mer personlig tilpassede, kontekstdrevne interaksjoner med kunder og potensielle kunder.

Robo-oppringere: Robo-oppringere er i stand til å ringe hundretusenvis av mennesker samtidig uten å vente på ledige telefonlinjer. Når en kontakt tar opp, spiller den av den forhåndsinnspilte meldingen eller kobler anropet til en direkteagent. Disse brukes hovedsakelig til massemeldingskampanjer.

Progressive oppringere: Progressive oppringere kjører gjennom anropslistene dine og starter samtalen bare når en agent er ferdig med sin nåværende samtale og er tilgjengelig for å svare på den neste. En progressiv oppringer kobler kun agenter til anrop som besvares av en aktiv person og ringer bare ett nummer per agent.

Try LiveAgent Today

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.

Frequently asked questions

Hva er fordelene med VoIP-oppringere?

VoIP-oppringere øker antallet direkteforbindelser dramatisk ved å filtrere ut ikke-tilkoblede samtaler, redusere ventetiden mellom samtaler og inaktive tider for agenten. Det betyr at ved å bruke VoIP-oppringere kan ansatte i kundesentre nå flere potensielle kunder på kortere tid. Dette resulterer til slutt i forbedret agentytelse og generell produktivitetsøkning i bedriften, samt reduserte arbeidskostnader for kundesenteret.

Hvordan fungerer en VoIP-oppringer?

En VoIP-oppringer bruker Voice over Internet Protocol (VoIP) til å administrere flere utgående anrop i kundesentre. VoIP-oppringere automatiserer oppringingsprosessen og eliminerer behovet for manuell oppringing. De kan filtrere ut opptattsignaler, frakoblede numre og taleposter og koble til agenter bare når en samtale besvares av en aktiv person.

Er VoIP-oppringer en del av LiveAgent?

Selv om LiveAgents kundesenterprogramvare støtter både inngående og utgående anrop, støtter ikke funksjonaliteten til utgående kundesenter VoIP-oppringing. Du kan imidlertid fortsatt foreta utgående anrop til potensielle kunder eller nåværende kunder med en klikk-for-å-ringe-funksjon. Det betyr at agenter kan starte utgående anrop rett fra LiveAgent-dashbordet, mens de besøker prospektets nettsteder.

Tilbake til Ordliste Lag konto GRATIS

Våres nettsider bruker cookies. Ved og fortsette antar vi at du lar oss utplassere cookies som detaljert i våres prersonvern og cookies retningslinjer.

×
Avtal en-mot-en samtale og utforsk hvordan LiveAgent kan ta nytte av dine bedrifter.

Vi er tilgjengelig på flere datoer

Avtal en demo